Богородичен от меньших

Детально: богородичен от меньших - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Глава 52. О отпустительных тропарях и кондаках, како глаголати в седмичныя дни…

О отпустительных тропарях и кондаках,
како глаголати в седмичныя дни, кроме предпразднства и попразднства, и великих святых, имущих бдение или полиелей, во весь год: на вечернях, и повечериях, и на утрени на Бог Господь, и по благо есть, и на часех, и на литургии по входе.

Р’ неделю вечера, РџРѕ Ныне отпущаеши, Рё РїРѕ трисвятом, глаголем тропарь святаго: Слава, Рё ныне, богородичен, РїРѕ гласу тропаря РѕС‚ меньших. Аще ли случатся РґРІР° святых, Рё имеют РѕР±Р° тропари, Рё глаголем прежде тропарь святаго перваго. Слава, другаго святаго: Р

Глава 57. Богородичны и Крестобогородичны отпустительнии. На 8 гласов, поемии во все лето, в вечерни же, и на Бог Господь на утрени, и в конец утрени.

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 1:

Чудо чудес Благодатная, в Тебе зрящи тварь радуется: зачала бо еси безсеменно, и родила еси неизреченно: Егоже чиноначалия Ангелов видети не могут. Того моли о душах наших.

В конец утрени: Пречистая Богородице, на Небесех благословенная, и на земли славословимая: радуйся Невесто Неневестная.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Заченшая неопально РћРіРЅСЊ Божественный, Рё рождшая безсеменно Р

ТРОПАРИ С БОГОРОДИЧНЫ И КОНДАКИ,
глаголемии в кийждо день седмицы. В НЕДЕЛЮ ВЕЧЕРА

Тропарь, глас 4: Небесных воинств архистратизи, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественныя вашея славы, сохраняюще ны припадающыя прилежно, и вопиющыя: от бед избавите ны, яко чиноначальницы вышних сил.

Богородичен, глас 4: Воспитавшейся во храме во святая святых, одеянней верою и премудростию, и безмерным девством, архистратиг Гавриил принесе с небесе целование, и еже радуйся: радуйся благословенная, радуйся препрославленная, Господь с тобою. Кондак, глас 2: Архистратизи божии, служителие божественныя славы, ангелов начальницы и человеков наставницы, полезное нам просите и велию милость, яко безплотных архистратизи. В ПОНЕДЕЛЬНИК ВЕЧЕРА

Тропарь, глас 2: Память праведнаго с похвалами, тебе же довлеет свидетельство господне, предтече: показал бо ся еси воистинну и пророков честнейший, яко и в струях крестити сподобился еси проповеданнаго. Темже за истину пострадав радуйся, благовестил еси и сущым во аде Бог явльшагося плотию, вземлющаго грех мира, и подающаго нам велию милость.

Богородичен, глас тойже: Божественнаго быхом общницы естества тобою, Богородице приснодево: Бога бо нам воплотившагося родила еси. Темже по долгу тя вси благочестно величаем. Кондак, глас 3: Пророче божий, и предтече благодати, главу твою яко шипок священнейший от земли обретше, исцеления всегда приемлем: ибо паки, якоже прежде, в мире проповедуеши покаяние. ВО ВТОРНИК ВЕЧЕРА

Тропарь, глас 1: Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы благоверным царем на сопротивныя даруя, и Твое сохраняя крестом Твоим жительство.

Крестобогородичен: Твое предстательство имуще, пречистая, и твоими молитвами лютых избавляеми, крестом сына твоего везде соблюдаеми, по долгу тя вси благочестно величаем. Кондак, глас 4: Вознесыйся на крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже: возвесели силою Твоею благоверных царей, победы дая им на супостаты, пособие имущым Твое оружие мира, непобедимую победу. В СРЕДУ ВЕЧЕРА

Тропарь, глас 3: Апостоли святии, молите милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашым.

Иный, святаго Николаа, глас 4: Правило веры и образ кротости, воздержания учителя, яви тя стаду твоему, яже вещей истина. Сего ради стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая: отче священноначальниче Николае, моли Христа Бога, спастися душам нашым. Богородичен, глас 4: Слово отчее, Христа Бога нашего, от тебе воплотившагося познахом, Богородице дево, едина чистая, едина благословенная: тем непрестанно тя воспевающе величаем. Кондак апостолом, глас 2: Твердыя и боговещанныя проповедатели, верх ученик Твоих, Господи, приял еси в наслаждение благих Твоих и покой: болезни бо онех, и смерть приял еси паче всякаго всеплодия, едине сведый сердечная. Иный, святаго Николаа, глас 3: В Мирех, святе, священнодействитель показался еси: христово бо, проеподобне, евангелие исполнив, положил еси душу твою о людех твоих, и спасл еси неповинныя от смерти. Сего ради освятился еси, яко великий таинник божия благодати. В ЧЕТВЕРТОК ВЕЧЕРА

Тропарь, глас 1: Спаси Господи люди Твоя, и благослови достояние Твое, победы благоверным царем на сопротивная даруя, и Твое сохраняя крестом Твоим жительство.

Крестобогородичен: Твое предстательство имуще, пречистая, и твоими молитвами лютых избавляеми, крестом сына твоего везде соблюдаеми, по долгу тя вси благочестно величаем. Кондак, глас 4: Вознесыйся на крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству щедроты Твоя даруй, Христе Боже: возвесели силою Твоею благоверных царей, победы дая им на супостаты, пособие имущым Твое оружие мира, непобедимую победу. В ПЯТОК ВЕЧЕРА

Тропарь, глас 2: Апостоли, мученицы и пророцы, святителие, преподобнии и праведнии, добре подвиг совершивший и веру соблюдшии, дерзновение имуще ко Спасу, о нас того яко блага молите спастися, молимся, душам нашым.

Другий за упокой, глас тойже: Помяни, Господи, яко благ, рабы Твоя, и елика в житии согрешиша, прости: никтоже бо безгрешен, токмо Ты, могий и преставленным дати покой. Богородичен: Мати святая неизреченнаго света, ангельскими тя песньми почитающе, благочестно величаем. В СУББОТУ ГЛАГОЛЕМ:

Слава: Со святыми упокой, Христе, душы раб Твоих, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная.

И ныне: Яко начатки естества, насадителю твари, вселенная приносит Ти, Господи, богоносныя мученики: тех молитвами в мире глубоце церковь Твою, жительство Твое, Богородицею соблюди, многомилостиве.

Минея содержит 4 приложения, в которых собраны Богородичны из Октоиха и других богослужебных книг для удобства пользования. Все 4 приложения есть также в Ирмологии, а в Часослове 3-е и 4-е.

Богородичны 1-го и 2-го приложений Минеи поются на «И ныне…» после стихир, если святому есть Слава.

Богородичны 3-го и 4-го приложений Минеи поются после тропаря на «Слава, и ныне…» или на «И ныне…».

1-е

2-е

3-е

4-е

к стихирам

к тропарям

праздничным

Будничным

праздничным

будничным

Содержит по Богородична на каждый глас:

1) Богородичен на «Господи, воззвах»

Догматик;

2) Богородичен на стиховне.

Используются на воскр.службе и в праздники святых со славословием, полиелеем и бдением.

Названия:

«от первых»,

«от бо́льших»,

«воскресный»

Содержит по Богородичну на каждый глас и день, кроме вторн., четв. вечер и среда, пяток утро.

По объему короче праздничных.

Используются по будням, если служба святому без знака или «на 6» – поются на «И ныне…», если святому Минеи есть Слава

Названия:

«от ме́ньших»

Содержит по Богородичну на каждый глас.

Используются на воскр. службе и в праздники святых со славословием и выше.

Названия:

«от первых», «от бо́льших»,

«воскресный»

По Богородична на каждый глас и день:

1) в конце вечерни и на «Бог Господь»;

2) в конце утрени.

По объему короче праздничных.

Используются по будням, если служба святому без знака или «на 6» – поются на «Слава, и ныне» после тропаря святому.

Названия:

«от ме́ньших»

Отличительной чер-той являются часто повторяющиеся слова «Бог Господь»

Именем Триоди обозначаются две богослужебные книги, в которых излагаются последования с изменяемыми молитвословиями для богослужения подвижных дней круга годичного, в которых иногда поются неполные каноны, состоящие из двух, четырёх, но преимущественно трёх песней.

Триодь Постная содержит в себе службы Великого поста и трёх подготовительных к нему недель (см. Книгу).

Триодь Цветная содержит последования с изменяемыми молитвословиями для богослужения тех подвижных дней круга годичного, которые начинаются днём Пасхи и кончаются Неделей Всех Святых (см. Книгу).

В Ирмологии Молитвословия и песнопения (изменяемые и некоторые неизменяемые), которые назначены Церковью для пения, а не для чтения при богослужении содержатся. В нем собраны все ирмосы Октоиха и Двунадесятых праздников. Кроме них здесь напечатаны Песни Священного Писания, Величания с избранными псалмами, песнопения Литургии, приложения Богородичнов, запевы на 9-й песни в Двунадесятые праздники и мн.др.

В книге Требник излагаются священнодействия и молитвословия, которые называются требами и совершаются по нужде, потребности одного или нескольких лиц во время, определяемое обстоятельствами их жизни. Существует несколько видов требника (см. Книгу).

Книга молебных пений содержит последования и чины для молебнов. Из содержащихся в этой книге молитвословий некоторые заимствованы из Большого Требника.

Систематическое указание определённого порядка и образа совершений богослужений суточного, седмичного, месячного круга, богослужений св. Четыредесятницы и св. Пятидесятницы содержит в себе книга, именуемая Типикон. книга, в которой изложены время, порядок совершения общественного богослужения, его состав. «Типикон» переводится с греческого как «образец»,Другое распространённое название этой книги – “Устав”. Существует несколько видов Устава: Студийский, Иерусалимский, Святогорский, устав Великой Церкви и др.

Оценка 3.7 проголосовавших: 3
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here