Канон пантелеймону целителю

Детально: канон пантелеймону целителю - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Оглавление [Показать]

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

По́двигом, му́чениче, до́брым подвиза́вся, и вра́чь изря́ден бы́в, исцели́ боле́зни моя́, и обдержа́щий о́гнь ороше́нием твои́м отжени́, здра́вие ми́ соверше́нное подава́я.

Боле́зней изба́ви мя́ лю́тых, о Пантелеи́моне, и надлежа́щую ми́ не́мощь вско́ре от мене́ отжени́, и коне́чное исцеле́ние ми́ да́руй, я́ко да засту́пника вели́каго ве́рою ублажа́ю тя́.

Цели́телю душа́м и телесе́м, исцели́ стра́сти моя́ лю́тыя, теле́сныя же и душе́вныя, прите́кшаго, о Пантелеи́моне, под кро́в тво́й спаси́тельный, му́чениче Спа́сов, я́ко да хвала́ми ублажа́ю тя́.

Богоро́дичен: Милосе́рда су́щи, Чи́стая, я́ко благоутро́бное Сло́во Бо́жие роди́вшая, исцели́ неду́г раба́ своего́, и ско́рую да́руй цельбу́ и здра́вие, ве́рою прося́щему твоея́ ми́лости.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня я́ко кри́н Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Разруши́в многоко́зненное мучи́тельство, страстоте́рпче, живо́т даю́щими о Христе́ по́двигами, умерщвля́ющыя стра́сти отжени́ от неду́гующаго зело́, моли́твою твое́ю.

Согни́вшей злы́ми по́мыслами и де́л я́звами душе́ мое́й, сла́вне, посеще́нием твои́м да́ждь исцеле́ние, и не оста́ви мене́ поги́бнути окая́ннаго, молю́ тя́.

Безбо́жия пе́щь угаси́л еси́ тече́нием крове́й твои́х, страстоте́рпче, те́мже ти́ молю́ся, огня́ боле́зни мя́ свободи́.

Богоро́дичен: Низри́ну мя́ мно́жество прегреше́ний, Чи́стая, в пучи́ну неду́гов, но Сама́, Чи́стая, окорми́ мя́ к тишине́ здра́вия, Богоро́дице.

Седа́лен, гла́с 4.

До́бляго страда́льца благоче́стия Христо́ва восхва́лим све́тло Пантелеи́мона, ве́рнии, псалмы́ и пе́ньми и пе́сньми духо́вными, и́мже мучи́тельство неви́димаго врага́ си́лою Боже́ственною попра́ся, и неду́гов исцеле́ние бога́тно от Го́спода дарова́ся, творя́щим ве́рно Боже́ственный и честны́й пра́здник его́.

Сла́ва: Ермола́я му́драго, му́чениче, слове́с послу́шал еси́ и оста́вил еси́ а́бие худо́жество земно́е, я́ко ме́рзко, я́ко не кре́пко, я́ко губи́тельно, име́я Христо́вы стра́сти, уче́ния жи́зни в се́рдцы твое́м, неисце́льно стра́ждущим здра́вие, Пантелеи́моне, да́руя. Те́мже моли́ся о творя́щих любо́вию па́мять твою́.

И ны́не: Треволне́нии страстны́ми, безсо́вестный а́з обурева́емь, Чи́стая, призыва́ю Тя́ те́пле: да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, ра́зве бо Тебе́ наде́жды не и́мам, да не враго́м у́бо обра́дование и сме́х, наде́явся на Тя́, явлю́ся, и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи все́х Бо́га.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уврачу́й неисце́льно боля́щаго мя́, безме́здный врачу́, от Бо́га дарова́ние исцеле́ний прие́мый, и не посрами́ мене́, от моего́ упова́ния с ве́рою моля́щагося ти́.

Умерщвля́ющыя мя́ боле́зни, Пантелеи́моне, лечба́ми твои́ми исцели́, и ко здра́вию привлецы́, я́ко да с ра́достию и весе́лием сла́влю тя́, достоблаже́нне.

Глаго́лы моя́ боле́зненныя услы́ши, свя́те, вопию́ ти́ ра́б тво́й, я́коже дре́вле слепа́го, исцели́, молю́ся, отча́яннаго и ко а́ду прибли́жшагося.

Богоро́дичен: Я́ко все́х Влады́це с ве́рою ти́ мо́лимся, принеси́ моле́ние Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему, да от обдержа́щей беды́ изба́вит раба́ Твоего́, Чи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Ты́ ме́ртва дре́вле воскреси́л еси́, Пантелеи́моне, та́кожде помози́ и сему́ рабу́ твоему́, мо́лимся ти́, и соверше́нное исцеле́ние тому́ вско́ре да́руй.

Цели́ти мно́гих неду́ги, с ве́рою к тебе́ притека́ющих, та́кожде и мене́ исцели́, и не посрами́ моего́ упова́ния, не постыди́ мя́, му́чениче Пантелеи́моне.

Исто́чник сы́й мно́гих даро́в Ду́ха, Пантелеи́моне, утоли́ го́ресть боле́зни моея́, и исцели́, блаже́нне, лю́те разсла́бленнаго.

Богоро́дичен: Я́ко о́гнь снеда́ет мя́, Пречи́стая Влады́чице, неду́г, от него́же изба́ви мя́, и спаси́ мольба́ми Твои́ми, я́ко Жи́знь все́х неизрече́нно ро́ждшая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Блаже́нных наде́жд получи́в дарова́ние, и мою́ наде́жду испо́лни, внеза́пу спаси́ мя́ от обдержа́щия мя́ сме́ртныя боле́зни, Пантелеи́моне.

Мо́ре обурева́ет мя́ неду́гов, приста́нище тя́ ти́хое яви́ ми́, свя́те, твою́ спаси́тельную по́мощь низпосла́в, вопие́т ти́ ра́б тво́й.

Уны́ния, блаже́нне, ражже́ния и пренемога́ния тяготу́ облегчи́ к твоему́ заступле́нию притека́ющаго, Пантелеи́моне.

Богоро́дичен: Те́плую Твою́, Пречи́стая, по́мощь одожди́ рабу́ Твоему́, лю́те горя́щу грехи́, и теле́сными неду́ги одержи́му, Препе́тая.

Конда́к, гла́с 5-й:

Подража́тель сы́й Ми́лостиваго, и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, моли́твами Твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: спаси́ ны́, Го́споди.

И́кос:

Безсре́бренника па́мять, до́бляго страда́льца, ве́рнаго целе́бника, благоче́стно воспое́м, христолю́бцы, да прии́мем ми́лость, па́че же оскверни́вшым, я́коже и а́з, своя́ хра́мы: душа́м бо и те́лом, возлю́бленнии, исцеле́ния подава́ет. Потщи́мся у́бо, ве́рная бра́тия, в сердца́х на́ших име́ти его́ кре́пость, избавля́юща от ле́сти вопию́щия: спаси́ ны́, Го́споди.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Пребы́л еси́ неподви́жим во вре́мя муче́ния, Пантелеи́моне, те́мже лю́те одержи́маго лю́тыми боле́зньми, и бе́дствующа исцели́ раба́ твоего́, да ве́рою сла́вит заступле́ние твое́.

Ми́лостию ви́дев тя́ богатя́щася Бо́г многоми́лостивый, му́дре Пантелеи́моне, благода́ть ти́ дарова́ подава́ти исцеле́ния; те́мже ти́ молю́ся приле́жно, ума́ моего́ неду́ги исцели́.

У́зы врага́ злоде́я духо́вным ору́жием, му́дре, расто́ргл еси́, те́мже мо́лимся ти́: неду́гом свя́зана и бе́дствующа исцели́ боля́щаго, да при́сно почита́ем заступле́ние твое́.

Богоро́дичен: Исцели́ сокруше́ние челове́ческое, Пречи́стая, ро́ждшая Бо́га неизрече́нно, Того́ у́бо моли́, я́ко Преблага́го, исцеле́ние ми́ пода́ти, Де́во, рабу́ Твоему́, лю́те стра́ждущему.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Да́н бы́л еси́ ве́рным огражде́ние, стена́ и врачевство́, свя́те, изря́дное, те́мже, моя́ я́звы душе́вныя, му́дре, исцели́, и облегчи́ боле́зни теле́сныя, Пантелеи́моне, лю́те обдержа́щия мя́.

К твоему́ ми́лостивому покро́ву притека́ющим отъе́млеши вся́ку боле́знь, и ны́не посети́ прибега́юща с ве́рою к тебе́, свя́те, раба́ твоего́, и изба́ви многообра́зных неду́г.

Богоро́дичен: Напра́ви, Чи́стая, к приста́нищу здра́вия неду́гом бе́дствующа, и во глубину́ погружа́ема, и не да́ждь поги́бнути ми́, Боже́ственной по́мощи твое́й любо́вию и́щуща, е́ю же ве́рныя спаса́ются.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Я́ко све́т, я́ко со́лнце возсия́л еси́, блаже́нне, луча́ми исцеле́ний все́х просвеща́я, те́мже с ве́рою мо́лимся ти́: от неду́г и тя́жкия тмы́ вско́ре изба́ви лю́те обурева́емаго.

Тебе́ ны́не мо́лим, святы́й Пантелеи́моне, тебе́ припа́даем и те́пле мо́лимся, сме́ртною боле́знию одержи́маго от наве́та лю́тых неду́г посети́в исцели́, да любо́вию ублажа́ет тя́.

Де́нь возсия́й здра́вия рабу́ твоему́, лежа́щему в нощи́ лю́таго неду́га, да благода́рственным се́рдцем прии́дет в честны́й ти́ хра́м, твою́ испове́дуя благода́ть, Пантелеи́моне.

Богоро́дичен: Блага́я Влады́чице! Ма́нием Твои́м милосе́рдым приосени́ огорче́ннаго мя́ грехи́ мно́гими, и обдержа́щей мя́ боле́зни и не́мощей изба́ви, да благода́рственно ублажа́ю Тя́, Влады́чице, ю́же по достоя́нию блажа́т вси́ ро́ди.

Каноны праздникам, Русская вера, 2017

Святой Пантелеймон, часто называемый «Пантелеймон-целитель», родился в 3-м веке в городе Никомедия (ныне Измит, Турция) в семье знатного язычника и был назван Пантолеоном. Мать Пантолеона была христианкой, однако она рано умерла и не успела воспитать сына в христианской вере. Пантолеон был отдан отцом в языческую школу, после окончания которой он стал учиться врачебному искусству у знаменитого врача Евфросина и стал известен императору Максимиану, который захотел видеть его при своем дворе.

Живший в Никодимее святой Ермолай рассказал Пантолеону о христианстве. Как-то раз юноша увидел на улице мертвого ребенка, укушенного змеёй, которая еще была рядом. Пантолеон начал молиться Христу о воскрешении умершего и умерщвлении ядовитого гада. Он твердо решил, что в случае исполнения его молитвы примет крещение. Ребенок ожил, а змея разлетелась на куски на глазах у Пантолеона.

Святой Ермолай крестил Пантолеона под именем Пантелеимон — «всемилостивый» (именно написание “Пантелеимон” является каноническим в православии, вариант имени с “й” является мирским вариантом этого имени). Отец Пантелеймона, увидев, как тот исцелил слепца, тоже принял крещение. Святой Пантелеймон посвятил жизнь излечению больных, в том числе узников, среди которых были и христиане. Слава о чудесном враче, не бравшем денег за лечение, распространилась по всему городу и остальные врачи остались без работы. Озлобленные врачи донесли императору о том, что Пантелеймон лечит христианских узников. Император Максимиан требовал от Пантелеймона отречься от своей веры и принести жертву идолам. Святой предложил императору призвать одного неизлечимого больного и устроить испытание, кто исцелит его: он или языческие жрецы. Языческие жрецы не смогли исцелить больного, а Пантелеймон силой молитвы даровал больному исцеление, доказав истинность христианской веры и ложность язычества.

Ожесточенный Максимиан казнил исцеленного, восславившего Христа, а святого Пантелеймона предал жесточайшим мукам: его повесили на дереве, рвали железными когтями, обжигали свечами, потом растягивали на колесе, бросали в кипящее олово, бросили в море с камнем на шее. Во всех истязаниях великомученик оставался невредимым. Дикие звери, которым он был брошен на растерзание, лизали ему ноги. Император приказал отрубить Пантелеймону голову. Святого привели на место казни и привязали к масличному дереву. Когда Пантелеймон молился, один из воинов ударил его мечом, но меч стал мягким, как воск, и не нанес никакой раны. Святой окончил молитву и послышался голос, звавший его по имени и призвавший в Небесное Царство. Услышав голос с неба, воины упали перед святым мучеником на колени и просили прощения. Палачи отказались продолжать казнь, но Пантелеймон повелел выполнить приказ императора, сказав, что иначе они не будут иметь с ним части в будущей жизни. Воины со слезами простились со святым, целуя его. Когда мученику отсекли голову, из раны потекло молоко. Маслина, к которой был привязан святой, в момент его смерти покрылась плодами. Многие присутствующие при казни уверовали во Христа. Тело святого, брошенное в костер, осталось в огне неповрежденным и было погребено христианами. Святой Пантелеймон был казнён в 305 году.

Церковь празднует память святого Великомученика Пантелеймона 9 августа по новому стилю.
 

——————————————————————

Общее начало и конец всем канонам →
Порядок чтения по уставу
——————————————————————
 

Тропарь, глас 3-й

Страстотерпче святыи, и целебниче Пантелеймоне, моли милостиваго Бога, да грехов оставление подаст душам нашим. (Дважды).

Слава, и ныне. Богородичен. Тебе Ходатаицу спасения рода нашего, воспеваем Богородице Дево. Плотию бо Еюже из Тебе прошед. Сын Твой и Бог наш крестную прием страсть, и избавил есть нас из истления, яко Человеколюбец.
 

Канон, глас 2-й
 

Песнь 1. Ирмос

Во глубине потопи древле, фараонитская вся воинства, преоружена сила. Воплощьжеся Слово, преспеющыя грехи потребил есть. Преславныи Господь, яко прославися.

Запев: Святыи великомучениче Пантелеймоне, моли Бога о нас (поклон).

Приступль усердно ко Христу, прежде скончания еже о Христе, мертвеца первее воздвиже. Ныне же мя пребогате, умерщвена греховными снедении, твоими мольбами о, Пантелеймоне, оживи.

Запев. Восия яко же звезда, нося во юности старостныи и богомудрыи разум. Добротою же тела, благолепие души стяжав, Препрославленому Слову явился еси прекрасен.

Запев. Умертвився миру, и во Христа блаженне одеявся, банею крещения бысть богоносен орган, и приятелище действа Духу. Всем угождая, всем уврачуя недуги.

Слава. Премудрость сестру себе притворив, и причастник жизни ведом от нея почтеся. И венцем даровании украсися. Божественыя зари блаженне облистая светлостию.

И ныне. Богородичен. Благословеньми Пресвятая Чистая, естество удалено преслушанием бывшее от Зиждителя Христа рождьши венчала еси, и тления свободи. Тем же радующеся, вси вернии Тя ублажаем.

Катавасия: Избави от бед рабы своя, святыи великомучениче Пантелеймоне, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон). Господи помилуй (трижды с поклонами).
 

Песнь 3. Ирмос

Процвела есть пустыня яко крин Господи, язычна неплодящая церкви, пришествием Ти. О ней же утвердися мое сердце.

Запев. Словеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и плодная. Приемши семя многоценно, и рождьши треблаженне спасение душам.

Запев. Умертвил еси мудрование, змиина угрызения. И душу оживил еси, богодухновенен быв, и Цареви всех предстоя.

Запев. Посрамил еси безбожное мучителей повеление, и Христови притекл еси, вместо всех Сего стяжав. И был еси богомудре великии купец.

Слава. Матере своея благочестие возлюбль славне. Отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное. Яко имея разум, лучшее избрал еси.

И ныне. Богородичен. Носяи божественым мановением, всю тварь Господь, на руку носится Твоею Дево. Его же ныне моли, избавити от бед поющыя Тя. Катавасия.

Седален, глас 4-й. Добляго страдальца благочестия Христова, восхвалим светло, Пантелеймона вернии, псалмы и пеньми и песньми духовными. Им же мучительство невидимаго врага, силою божественою попрася. И недугом исцеление богатно от Господа даровася, творящым верно божественыи и честныи праздник Его.

Другой седален. Ермолая мудраго мучениче словеса послушал еси. И оставил еси абие художество земленое, яко мерзко, яко некрепко, яко губительно. Имея Христовы страсти, учения жизни в сердцы своем. Не исцельно страждущым, здравие Пантелеймоне даруя. Тем же молися о творящих любовию память твою.

Слава, и ныне. Богородичен. Треволнении страстей, несмысленыи аз, обуреваемь Чистая, призываю Тя тепле, не презри мене погибнути окаяннаго, бездну милости рождьшая. Разве бо Тебе надежду не имам. Да не убо врагом обрадование и смех, упование имыи на Тя явлюся. Ибо можеши елика хощеши, яко Мати сущи всех Бога.
 

Песнь 4. Ирмос

Пришествовав от Девы, не ходатай ни Ангел, но Ты Сам Господи воплощься, и спасе всего мя человека. Тем вопию Ти, слава силе Твоей.

Запев. Последуя Владыце любовию, расточил еси богатьство нищым. Себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежди провиде.

Запев. Хваления Богови жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб. Все же шатание нечестивых страстотерпче попрал еси.

Запев. Снедаемым завистию, и гневом борющим, не поборимую силу сим представил еси мучениче, и победил еси злочестивое томление вооружився.

Слава. Иже старца Симеона рукама держимыи, старца тя глаголы Пантелеймоне улови, к божественому разумению, и ко многих спасению и избавлению.

И ныне. Богородичен. Юныя и девы во след Тебе потекоша, Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще. Едина бо обоя во едино собрала еси, несказанно Богоневесто. Катавасия.
 

Песнь 5. Ирмос

Просвещение во тме лежащим, и спасение неначаемым Христе Спасе мой, к Тебе утренюю Царю мирныи, просвети мя сиянием си, иного бо разве Тебе бога не знаем.

Запев. Радостно подвиги подъял еси мучения. Огражден силою божественою и терпением, твердо мучения подъемля. Радуяся вопияаше иного бо разве Тебе бога не знаем.

Запев. Юношеско ты противление имея, и твердостию души воставление стяжав. Всяку язву доблествене претерпе, и мужеским блаженне умом. Благодатию Божественаго Креста укрепляемь.

Слава. Несогласное отрину вещание заблуждьших, небесным учением страдалец. И многим спасению преславну бысть виновник, Твоим действом Христе укрепляемь.

И ныне. Богородичен. Речения премудрых, и гадания вся Препрославленая, и пророк проречения, Тя проображаху, проявленно напоследок быти Божию Родительницу. Иныя бо разве Тебе Чистыя не знаем. Катавасия.
 

Песнь 6. Ирмос

В бездне греховней одержимь, неизследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли Боже мой возведи мя.

Запев. Идолы лестныя оплевал еси, и возносимую прелесть упразднил еси. Чудодействуя дивная, и творя исцеления богомудре.

Запев. Венечник показася всеизрядне. Сквозе бо огнь ты пройде и воду. И на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя.

Слава. Мучителей суровьство низложил еси. Неудобь носимая биения телесная, душевною крепостию пострадал еси, богомудре благодатию.

И ныне. Богородичен. Содержаи концы земли яко Бог, Твоима рукама Чистая держится, описанием тела, иже Божественым зраком не описанныи. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 5-й. Подобник сыи Милостивому, и исцелением благодать прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога Пантелеймоне, молитвами твоими, душ наших недуги исцели, отгоняя присно ратника соблазны, от вопиющих непрестанно, спаси нас.

Икос. Безсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем христолюбцы, да приимем милость. Паче же оскверньшии, якоже и аз своя храмы. Душам бо и телом возлюблении исцеления подавает. Потщимся убо верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющыя, спаси нас Господи.
 

Песнь 7. Ирмос

Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша. Среди пламене возопиша, и оброси их Ангел, услышася уже уст ваших молитва.

Запев. Законно стражда, и победив врага. Пристанище благоутишно, иже в мори славне обуреваемым был еси. Свет же сущым во тме жития, их же пети научил еси, благословен Бог отец наших.

Запев. Блажен еси и добро тебе есть ныне преблаженне. Восприимшему пребогатную и блаженную надежду свою, уготованную верою Господеви зовущым, благословен Бог отец наших.

Слава. Святых душа, и праведных лицы, и бесплотных чин Ангельскии прият, сликовника блаженне. Мечем бо усечен быв во главу, поеши радуяся, благословен Бог отец наших.

И ныне. Богородичен. Оружие еже прежде древа животнаго, нас отлучившее, ныне обращаемо приемлет, знаменавшыяся кровию, иже из ребр Сына Твоего изшедшею Пренепорочная. Благословена еси яже Бога плотию рождьшая. Катавасия.
 

Песнь 8. Ирмос

В пещь огнену, к детем еврейским сошедшаго, и пламень на хлад преложьшаго Бога, пойте вся дела Господа, и превозносите Его во веки.

Запев. Художное твоея благоцветущия души, неразумие отца исцеляет. Подающи свет верою преблаженне притекающым, и ко Спасу Христу наставляющи.

Запев. По Христе заклан быв, к вечной жизни преминул еси. И богозванен явися, именованием Божиим богомудре. Тем почитаем тя, и превозносим Христа во веки.

Слава. Витийское отложь, и лютое мудрец поучение, Христовем призыванием. И лютых страстей корения посекаеши, исцеляя поющыя Христа во веки.

И ныне. Богородичен. Безсмертия зарю вемы источника Тя Богородице, яко рождьшую Слова Безсмертнаго Отца, иже всех смерти избавляющаго, превозносящих Его во веки. Катавасия.
 

Песнь 9. Ирмос

Безначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девицы нам явися, омраченыя просветити, собрати расточеныя. Тем же всехвальную Богородицу величаем.

Запев с поклоном. Преставися радуяся к желанию конечному, идеже вселься преблаженне, блаженныи конец прияти сподобися. Воистину сыи со Владыкою си, во веки безконечныя.

Запев. Желание получил еси, и любве Твоея исполнение, каплющи еще теплей крови, яже по Христе излиявшися. От Него же радуяся приял еси венцы подвиг твоих.

Запев. Львом уста, и зверем зияния, яко же Даниил древле ты обуздал еси. Весть бо стыдетися мучениче добродетели, и безсловесное естество. Тем же тя преславне, сошедшеся ублажаем.

Слава. Богатную милость тебе Христос дарует. Сокровище исцелением нам даруя, и Всемилостива изволением, тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихо, и предстателя и защитителя.

И ныне. Богородичен. Яко руно Всенепорочная, Дождь Небесныи во утробе заченши нам родила еси, иже тишину дающаго, яко Бога Того поющым, и Тя всепетую Богородицу проповедающым. Катавасия.

Задостойник: Владычице приими молитву раб Своих, и избави нас от всякия нужды и печали. Ты еси Богородице, оружие наше и стена. Ты еси заступнице, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши ны от враг наших. Возвеличим Тя вси пренепорочную Матерь Христа Бога нашего, Юже осени Дух Пресвятыи.

Отпуст: Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и святаго великомученика Пантелеймона, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. Аминь.

Обзор книги

9 августа.

Тропа́рь, гла́с 3:

Страстоте́рпче святы́й и целе́бниче Пантелеи́моне, моли́ ми́лостиваго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Кано́н свята́го. Творе́ние Феофа́ново, его́же краегране́сие: Пантелеи́мона, изря́днаго му́ченика, пою́.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Присту́пль усе́рдно ко Христу́, пре́жде сконча́ния е́же о Христе́, мертвеца́ пе́рвее воздви́гл еси́. Ны́не же мя́, пребога́те, умерщвле́на грехо́вным угрызе́нием, твои́ми моли́твами, о Пантелеи́моне, оживотвори́.

Возсия́, я́коже звезда́, нося́ во ю́ности ста́ростный и богому́дрый ра́зум, добро́тою же те́ла благоле́пие души́ стяжа́в, Препросла́вленному Сло́ву яви́лся еси́ прекра́сен.

Умертви́вся ми́ру, и во Христа́, блаже́нне, оде́явся ба́нею креще́ния, бы́л еси́ богоно́сен орга́н, и прия́телище де́йства Ду́ху, все́м угожда́я, все́х уврачу́я неду́ги.

Прему́дрость сестру́ себе́ притвори́в, и прича́стник жи́зни ведо́мь, от нея́ почти́лся еси́ и венце́м дарова́ний украси́лся еси́, Боже́ственныя зари́, блаже́нне, облиста́я све́тлостию.

Богоро́дичен: Благослове́нми, Пресвята́я Чи́стая, естество́, уда́лено преслуша́нием бы́вшее от Зижди́теля, Христа́ ро́ждши, венча́ла еси́, и тле́ния свободи́ла еси́. Те́мже, ра́дующеся, вси́ ве́рнии Тя́ ублажа́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Словеса́ Ду́ха услы́шав, бы́л еси́ я́ко земля́ до́брая и благопло́дная, прие́мый се́мя многоце́нно, и роди́вый, треблаже́нне, спасе́ние душа́м.

Умертви́л еси́ мудрова́ние змии́на угрызе́ния, и ду́шу оживи́л еси́, богодухнове́нно возроди́вся и Царю́ все́х предстоя́.

Посрами́л еси́ безбо́жное мучи́телей повеле́ние, и ко Христу́ прите́кл еси́, вме́сто все́х Сего́ стяжа́в, и бы́л еси́, богому́дре, вели́кий купе́ц.

Ма́тере твоея́ благоче́стие возлю́бль, сла́вне, о́тчее же возненави́дел еси́ безбо́жие многомяте́жное, я́ко име́я ра́зум, лу́чшее избра́л еси́.

Богоро́дичен: Нося́й Боже́ственным манове́нием всю́ тва́рь Госпо́дь, на руку́ но́сится Твое́ю, Де́во. Его́же ны́не моли́, изба́вити от бе́д пою́щия Тя́.

Седа́лен, гла́с 4. Подо́бен: Удиви́ся Ио́сиф.

До́бляго страда́льца благоче́стия Христо́ва восхва́лим све́тло Пантелеи́мона, ве́рнии, псалмы́ и пе́нми и пе́сньми духо́вными, и́мже мучи́тельство неви́димаго врага́ си́лою Боже́ственною попра́ся, и неду́гов исцеле́ние бога́тно от Го́спода дарова́ся, творя́щим ве́рно Боже́ственный и честны́й пра́здник его́.

Пострада́л еси́ му́жественне за Христа́, и, ве́ру пропове́дав отцу́ твоему́, извле́кл еси́ того́, всехва́льне, из ро́ва нече́стия, и, мучи́телей не убоя́вся безбо́жнаго умышле́ния, де́монов посрами́л еси́ безси́льную де́рзость. Сего́ ра́ди благода́ть от Христа́ стяжа́л еси́, врачева́ти боле́зни и изгони́ти ду́хи вра́жия. Пантелеи́моне всехва́льне, моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва: Ермола́я му́драго, му́чениче, слове́с послу́шал еси́ и оста́вил еси́ а́бие худо́жество земно́е, я́ко ме́рзко, я́ко не кре́пко, я́ко губи́телно, име́я Христо́вы стра́сти, уче́ния жи́зни в се́рдце твое́м, неисце́льно стра́ждущим здра́вие, Пантелеи́моне, да́руя. Те́мже моли́ся о творя́щих любо́вию па́мять твою́.

И ны́не, Богоро́дичен: Треволне́нии страстны́ми, безсо́вестный а́з обурева́емь, Чи́стая, призва́ю Тя́ те́пле: да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, ра́зве бо Тебе́ наде́жды не и́мам, да не враго́м у́бо обра́дование и сме́х, наде́явся на Тя́, явлю́ся, и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи все́х Бо́га.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

После́дуя Влады́це любо́вию, расточи́л еси́ бога́тство ни́щим, себе́ обнажа́я к страда́нию, е́же и проше́л еси́, ве́чныя наде́жды прови́дев.

Хвале́ния Бо́гу же́ртву прине́сл еси́, я́ве возгнуша́вся и́дольских тре́б, все́ же шата́ние нечести́вых, страстоте́рпче, попра́л еси́.

Снеда́емым за́вистию, и гне́вом борю́щим, непобори́мую си́лу си́м предста́вил еси́, му́чениче, и победи́л еси́ злочести́вое томле́ние вооружи́вся.

Иже ста́рца Симео́на рука́ми Держи́мый, ста́рца тя́ глаго́лы, Пантелеи́моне, улови́ к Боже́ственному разуме́нию, и ко мно́гих спасе́нию и избавле́нию.

Богоро́дичен: Юныя и де́вы во сле́д Тебе́ потеко́ша, Де́ву и Отрокови́цу Тя́ и Ма́терь зря́ще. Еди́на бо обоя́ во еди́но собрала́ еси́, несказа́нно Богоневе́сто.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Ра́достно по́двиги подъя́л еси́ муче́ния, огражде́н си́лою Боже́ственною и терпе́нием, тве́рдо муче́ния подъе́мля, ра́дуяся вопия́л еси́: ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ем.

На по́двиг борьбы́ вступи́в, блаже́нне, Боже́ственною си́лою превозмо́гл еси́ безбо́жных нечести́вое тира́нство и неи́стовство идолослуже́ния, обле́кшись во Христа́, Судию́ и Венча́теля по́двигов.

Юношеско ты́ противле́ние име́я, и тве́рдостию души́ возставле́ние стяжа́в, вся́ку я́зву до́блественне претерпе́л еси́, и му́жеским, блаже́нне, умо́м, благода́тию Боже́ственнаго Креста́ укрепля́емь.

Несогла́сное отри́ну веща́ние заблу́ждших, небе́сным уче́нием, страда́лец и мно́гим спасе́нию пресла́вну бы́сть вино́вник, Твои́м де́йством, Христе́ укрепля́емь.

Богоро́дичен: Рече́ния прему́дрых и гада́ния вся́, Препросла́вленая, и проро́к прорече́ния, Тя́ прообража́ху, проявле́нно напосле́док бы́ти Бо́жию Роди́телницу, ины́я бо ра́зве Тебе́ чи́стыя не зна́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Идолы ле́стныя оплева́л еси́, и возноси́мую пре́лесть упраздни́л еси́, чудоде́йствуя ди́вная, и творя́ исцеле́ния, богому́дре.

Вене́чник показа́лся еси́, всеизря́дне, сквозе́ бо о́гнь ты́ проше́л еси́ и во́ду, и на колеси́ протяза́емь, пресла́вно погуби́л еси́ безу́мныя.

Мучи́телей суровство́ низложи́в, неудо́бь носи́мая бие́ния теле́сная душе́вною кре́постию, пострада́л еси́, богому́дре, благода́тию.

Богоро́дичен: Содержа́й концы́ земли́ я́ко Бо́г, Твои́ми рука́ми, Чи́стая, держи́тся, описа́нием те́ла, Иже Боже́ственным зра́ком неопи́санный.

Конда́к, гла́с 5:

Подража́тель сы́й Ми́лостиваго, и исцеле́ний благода́ть от Него́ прие́м, страстоте́рпче и му́чениче Христа́ Бо́га, моли́твами Твои́ми душе́вныя на́ша неду́ги исцели́, отгоня́ при́сно борца́ собла́зны от вопию́щих ве́рно: спаси́ ны, Го́споди.

Икос:

Безсре́бренника па́мять, до́бляго страда́льца, ве́рнаго целе́бника, благоче́стно воспое́м, христолю́бцы, да прии́мем ми́лость, па́че же оскве́рншии, я́коже и а́з, своя́ хра́мы: душа́м бо и те́лом, возлю́бленнии, исцеле́ния подава́ет. Потщи́мся у́бо, ве́рная бра́тия, в сердца́х на́ших име́ти его́ кре́пость, избавля́юща от ле́сти вопию́щия: спаси́ ны, Го́споди.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ Ангел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.

Зако́нно стражда́, и победи́в врага́, приста́нище благоути́шно су́щим в мо́ри, сла́вне, обурева́емым бы́л еси́, све́т же су́щим во тме́ жития́, и пе́ти научи́л еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Блаже́н еси́ и добро́ тебе́ е́сть ны́не, преблаже́нне, восприи́мшему пребога́тную и блаже́нную наде́жду твою́, угото́ванную ве́рою Го́сподеви зову́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Святы́х ду́шы, и пра́ведных ли́цы, и безпло́тных чи́ни Ангельстии прия́ша, слико́вника тя́, блаже́нне, мече́м бо усе́чен бы́в во главу́, пое́ши ра́дуяся: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ору́жие е́же пре́жде дре́ва живо́тнаго, на́с отлучи́вшее, ны́не обраща́емо прие́млет, зна́менавшияся Кро́вию, из ре́бр Сы́на Твоего́ изше́дшею, Пренепоро́чная. Благослове́на еси́, Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Благоприя́тное твоея́ хи́трости, душе́вное ослепле́ние о́тчее исцеля́ет, подаю́щее све́т ве́рою, преблаже́нне, притека́ющим, и ко Спа́су Христу́ наставля́ющи.

За Христа́ закла́н бы́в, к ве́чней жи́зни премину́л еси́, и богозва́нен яви́лся еси́, именова́нием Бо́жиим, богому́дре. Те́м почита́ем тя́, и превозно́сим Христа́ во ве́ки.

Вити́йское отложи́в лю́тое му́дрых глумле́ние, Христо́вым призыва́нием, боле́зненых страсте́й коре́ния посека́еши, исцеля́я превознося́щия Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Безсме́ртия зарю́ ве́мы исто́чника Тя́, Богоро́дице, я́ко ро́ждшую Сло́ва безсме́ртнаго Отца́, все́х сме́рти избавля́ющаго, превознося́щих Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Преста́вился еси́, ра́дуяся, к жела́нию коне́чному, иде́же всели́вся, преблаже́нне, блаже́нный коне́ц прия́ти вои́стинну сподо́бился еси́, сы́й со Влады́кою твои́м во ве́ки безконе́чныя.

Жела́ние получи́л еси́, и любве́ твоея́ исполне́ние, ка́плющей еще́ те́плей кро́ви, за Христа́ излия́вшейся, от Него́же, ра́дуяся, прия́л еси́ венцы́ по́двигов твои́х.

Льво́в уста́, и звере́й зия́ния, я́коже Дании́л дре́вле, ты́ обузда́л еси́, ве́сть бо стыде́тися, му́чениче, доброде́тели и безслове́сное естество́. Те́мже тя́, пресла́вне, соше́дшеся ублажа́ем.

Бога́тную бла́гость тебе́ Христо́с да́рует, сокро́вище исцеле́ний на́м да́руя, и всеми́лостива изволе́нием тя́ пода́в вся́кому скорбя́щему, и приста́нище ти́хое, и предста́теля, и защи́тителя.

Богоро́дичен: Яко руно́, Всенепоро́чная, до́ждь небе́сный во утро́бе заче́нши, на́м родила́ еси́, тишину́ даю́щаго, я́ко Бо́га Того́ пою́щим и Тя́, Всепе́тую Богоро́дицу пропове́дающим.

Свети́лен. Подо́бен: Ученико́м.

Ми́лостивую твою́ ду́шу прови́де Бо́г, Пантелеи́мона тя́ пропове́да, безсре́брено бо тре́бующим исцеле́ние источа́еши, свя́те, мучи́телей свире́пство терпе́нием твои́м победи́вый.

Пантелеи́моне всему́дре, честны́х безсре́бренников свяще́нная красото́, и боже́ственных му́чеников великопобе́дная сла́во, свы́ше побе́ды испроси́ Импера́тору и ми́ру ми́р, и ве́рно сла́вящим тя́, свя́те, спасе́ние, с Богоро́дицею о все́х моля́ся.

Молитва святому великомученику и целителю Пантелеимону

О великий Христов угодниче и преславный целебниче, великомучениче Пантелеимоне! Душею на Небеси Престолу Божию предстояй и Триипостасныя Его славы наслаждаяйся, телом же и ликом святым на земли в Божественных храмах почиваяй и данною ти свыше благодатию различные чудеса источаяй. Призри милостивым твоим оком на предстоящия люди и честней иконе умильно молящиеся и просящия от тебя целебныя помощи и заступления. Простри ко Господу Богу нашему теплые молитвы свои и испроси душам нашим оставление согрешений наших. С верою призываем имя твое, святый праведный Пантелеимоне. Яко ты приял еси благодать от Господа Бога – недуги отгоняти и страсти исцеляти. Тебя убо просим: не презри нас, недостойных, молящихся тебе и твоея помощи требующих. Буди нам в печалех утешитель, в недузех лютых страждущим врач. Напаствуемым – скорый покровитель. Очам недугующим – прозрения датель. В скорбях пребывающим – готовейший предстатель и исцелитель. Исходатайствуй всем вся, яже ко спасению полезная. Яко да твоими ко Господу Богу молитвами получивше благодать и милость, прославим всех благих Источника и Дароподателя, Бога Единого, в Троице Святой славимого, Отца и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Оценка 3.4 проголосовавших: 14
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here