Канон святому трифону

Детально: канон святому трифону - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Оглавление [Показать]

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Вои́стинну Боже́ственныя на небесе́х сла́дости наслажда́яся, я́ко непобеди́м страда́лец, твои́ми моли́твами ду́шу мою́ изба́ви от страсте́й смуще́ния.

Глаго́лы Боже́ственными огласи́вся, соверши́л еси́ сия́, пресла́вне, де́ятельно, святы́ню возлюби́в, и целому́дрие облобыза́в.

Бы́л еси́ и́стинно па́стырь, пасы́й души́ твоея́ в му́дрости помышле́ния, ду́ши обраща́я заблужда́ющия, и Бо́гу приводя́, сла́вне.

Богоро́дичен: Просвеща́еши мя́ сия́нием мы́сленным, осия́ние сла́вы ро́ждшая О́тчее, Всенепоро́чная Отрокови́це, и мра́к грехо́вный разори́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Притупи́л еси́ си́лу го́рдаго, сла́вный му́чениче Христо́в, свы́ше оде́явся си́лою.

Пло́тию обложе́н, шата́ния безпло́тнаго угаси́л еси́ врага́, и воплоще́ннаго Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́.

Еди́ным то́кмо прише́ствием твои́м ду́хи лука́вствия отгоня́ются, Ду́ха Свята́го гони́ми благода́тию.

Богоро́дичен: Име́я Тя́ по́мощь, не постыжду́ся, Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, име́я Тя́ предста́тельницу жи́зни моея́, спасу́ся.

Седа́лен, гла́с 4.

Боле́зньми, блаже́нне, наслажда́яся плотски́ми, боже́ственную и неболе́зненную пи́щу досто́йно восприя́л еси́, вене́ц безсме́ртия от Бо́га прие́м. Те́мже и исцеле́ний ре́ки источа́еши любо́вию прибега́ющим, му́чениче, в кро́в тво́й.

Сла́ва, и ны́не: Сокро́вище ве́чное Жи́зни вся́ческих, мене́ ра́ди под зако́ном младе́нствовавый, дре́вле начерта́вый на скрижа́лех зако́н на горе́ Сина́йстей, да вся́ измени́ши от зако́нныя дре́вния рабо́ты, сла́ва благоутро́бию Твоему́, Спа́се, сла́ва соше́ствию Твоему́, сла́ва смотре́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Зря́щих удиви́л еси́ терпе́ния, блаже́нне, тве́рдостию: му́ки бо претерпе́л еси́, я́ко в чужде́м стражда́ телеси́, му́дре Три́фоне.

Пита́лся еси́, блаже́нне, ра́нами боле́зней бие́мь, ны́не же наслажда́ешися чи́стее, присносу́щныя сла́вы насыща́яся.

Стру́жему телеси́ твоему́ желе́зных ногте́й острото́ю, вжиля́шеся, чу́дне, твоея́ души́ кре́пость, Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: На Тя́ упова́ние мое́ все́ возлага́ю, Ма́ти Де́во: ду́шу мою́ сохрани́, я́же Бо́га ро́ждшая, Спа́са моего́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Куми́ры преле́стныя упраздни́л еси́, страстоте́рпче, то́кмо бо возлюби́л еси́ Христо́ву о́бразу покланя́тися.

Разуме́в пресве́тлую, сла́вне страстоте́рпче, благода́ть Бо́га на́шего, тоя́ ра́ди пострада́л еси́.

Боже́ственною озари́вся благода́тию, усе́рдно, страда́льче, Христа́ ра́ди пострада́л еси́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно бы́сть зача́тие Твое́, и рождество́ несказа́нно: пребыла́ бо еси́ Чи́стая Присноде́ва.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Изсуши́в ме́рзския же́ртвы, и приноше́ния скве́рная и неи́стовства и́дольская, твои́ми кровьми́, сла́вне, напои́л еси́ вся́ Церко́вная благоро́дная, Три́фоне, прозябе́ния.

Стру́пи му́ченичестии я́ко ми́ро благоуха́ют, кро́вь страда́лец источа́ет исцеле́ния, оста́нцы же те́ла ду́ши освяща́ют ве́рою каса́ющихся и́м.

Богоро́дичен: Я́ко одушевле́н киво́т, прия́ла еси́ Сло́во Безнача́льное, я́ко Свято́е Святи́лище Зижди́теля вмести́ла еси́, я́ко Престо́л огнезра́чен но́сиши Влады́ку, Богома́ти, всея́ тва́ри.

Конда́к, гла́с 8.

Тро́ическою тве́рдостию многобо́жие разруши́л еси́ от коне́ц, всесла́вне, че́стен во Христе́ бы́в, и, победи́в мучи́тели во Христе́ Спаси́теле, вене́ц прия́л еси́ му́ченичества твоего́ и дарова́ния Боже́ственных исцеле́ний, я́ко непобеди́мь.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Венцено́сец лику́еши с ли́ки му́ченик веселя́ся, пре́лесть бо победи́в сло́вом и́стинным, воспева́еши ра́дуяся: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Влады́ка вся́ческих Свои́ми страда́ньми венча́ет му́ченика, и сего́ водворя́ет в се́лех небе́сных, зову́ща и глаго́люща: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Мла́да нося́щи Младе́нца, пре́жде все́х ве́к Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ воплоще́нна, не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да́же до усекнове́ния и опале́ния, да́же до кровепроли́тия, да́же и до сме́ртныя кончи́ны пострада́л еси́, сопротивля́яся проти́ву греху́, му́чениче Христо́в, ны́не же жи́знь во Христе́ сокрове́нную прие́м, взыва́еши: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

На земли́ подвиза́лся еси́, с нечести́выми боря́ся, проти́ву ле́стней и богобо́рней ле́сти, го́рце ну́дящим; на небесе́х же, Три́фоне, наслажда́ешися, вене́ц нося́, и со А́нгелы лику́еши поя́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Мучи́тельское изобличи́л еси́ безбо́жие, всему́дре, и де́монское богобо́рство угаси́л еси́ струя́ми крове́й твои́х; в Тро́ице Еди́наго Бо́га достоле́пне и чи́сте возвеща́я и честву́я, взыва́л еси́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те, во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Глаго́лом Твои́м после́дующе, ублажа́ем, Пречи́стая, Тя́ Блаже́нную, пло́тию ро́ждшую вои́стинну Блаже́ннаго, Све́та живу́щаго незаходи́маго, и Светонаста́вника, и Светода́вца Влады́ку. Его́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют и превозно́сят во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тя́ неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́ па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую Пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Па́че ви́димых му́ченическое ча́яние, по́лно безсме́ртнаго наслажде́ния: ви́дится си́х наде́жда полна́ благоуха́ния, и ра́дости и све́тлости неизрече́нныя. Те́мже досто́йно ублажа́ются.

Све́т бы́л еси́ вторы́й, к Све́ту пе́рвому прибли́жився, заре́ю Его́ просвеща́емь и вообража́емь, Три́фоне му́дре, и Того́ пода́тельными светлостьми́ сия́я; те́м тя́ вси́ ублажа́ем.

Яви́лся еси́ неужа́сен в по́двизех, страстоте́рпче, яви́лся еси́ и́стинно тезоимени́т боже́ственней и святе́й пи́щи, ея́же ны́не восприе́мля, и я́сно наслажда́яся, спасе́ние чту́щим тя́ на́м испроси́.

Богоро́дичен: Умертви́ мудрова́ние, Богороди́тельнице, пло́ти моея́, и оживи́ душе́вное умерщвле́ние, де́йством И́стинныя Жи́зни, из Тебе́ ро́ждшияся пло́тию, за неизрече́нное благоутро́бие и спасе́ние пою́щих Тя́.

Свети́лен.

Пи́щи наслажда́яся пресла́вныя и боже́ственныя, А́нгелом единожи́тель бы́л еси́, блаже́нне: гу́си пасы́й в лузе́х, от Бо́га прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний, Три́фоне великому́чениче, исцеля́ти челове́ческия не́мощи и неду́ги.

Сла́ва, и ны́не: Отроча́ прине́сши Всенепоро́чная Отрокови́ца во святи́лище, соверши́ти я́же по зако́ну, и Сие́ на ру́ки я́ко прия́т Симео́н пра́ведный, проти́ву изрече́ Деви́це: Се́й лежи́т на паде́ние и на воста́ние мно́гим, и во зна́мение в ми́ре.

Тропарь , глас 4:

Му́ченик Твой, Го́споди, Три́фон, / во страда́нии свое́м вене́ц прия́т нетле́нный от Тебе́, Бо́га на́шего: / име́яй бо кре́пость Твою́, / мучи́телей низложи́, / сокруши́ и де́монов немощны́я де́рзости. / Того́ моли́твами / спаси́ ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4:

Пи́щи Боже́ственныя, треблаже́нне, / наслажда́яся на Небесе́х неоску́дно, / сла́вящих пе́сньми па́мять твою́ покры́й / и сохрани́ от вся́кия ну́жды, / отжени́ вредя́щих ни́вам живо́тных, / да тебе́ от любве́ вопие́м всегда́: / ра́дуйся, Три́фоне, му́чеников укрепле́ние.

Канон мученика, глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежа́в, / изра́ильтянин вопия́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Вои́стину Боже́ственныя на Небесе́х сла́дости наслажда́яся, / я́ко непобеди́м страда́лец, / твои́ми моли́твами ду́шу мою́ изба́ви от страст́ей смуще́ния.

Глаго́лы Боже́ственными огласи́вся, / соверши́л еси́ сия́ пресла́вне де́ятельно, / святы́ню возлюби́в и целому́дрие облобыза́в.

Слава:  Был еси́ и́стинно па́стырь, / пасы́й души́ твоея́ в му́дрости помышле́ния, / ду́ши обраща́я заблужда́ющия / и Бо́гу приводя́, сла́вне.

И ныне:  Просвеща́еши мя сия́нием мы́сленным, / осия́ние сла́вы ро́ждшая О́тчее, / Всенепоро́чная Отрокови́це, / и мрак грехо́вный разори́.

Песнь 3.

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ Свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Притупи́л еси́ си́лу го́рдаго, / сла́вный му́чениче Христо́в, / свы́ше оде́явся си́лою.

Пло́тию обложе́н, / шата́ния безпло́тнаго угаси́л еси́ врага́ / и воплоще́ннаго Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́.

Слава:  Еди́ным то́кмо прише́ствием твои́м / ду́хи лука́вствия отгоня́ются, / Ду́ха Свята́го гони́ми благода́тию.

И ныне:  Име́я Тя по́мощь, не постыжду́ся, / Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, / име́я Тя предста́тельницу Жи́зни моея́, спасу́ся.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари:

Боле́зньми, блаже́нне, наслажда́яся плотски́ми, / Боже́ственную и неболе́зненную пи́щу досто́йно восприя́л еси́, / вене́ц безсме́ртия от Бо́га прие́м. / Те́мже и исцеле́ний ре́ки источа́еши / любо́вию прибега́ющим, му́чениче, в кров твой.

Песнь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ та́инство, / разуме́х дела́ Твоя́, / и просла́вих Твое́ Божество́.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Зря́щих удиви́л еси́ терпе́ния, блаже́нне, тве́рдостию: / му́ки бо претерпе́л еси́, / я́ко в чужде́м стражда́ телеси́, / му́дре Три́фоне.

Пита́лся еси́, блаже́нне, ра́нами боле́зней, бие́мь, / ны́не же наслажда́ешися чи́стее, / присносу́щныя сла́вы насыща́яся.

Слава:  Стру́жему телеси́ твоему́ / желе́зных ногте́й острото́ю, / вжиля́шеся, чу́дне, твоея́ души́ кре́пость Боже́ственною благода́тию.

И ныне:  На Тя упова́ние мое́ все возлага́ю, / Ма́ти Де́во: / ду́шу мою́ сохрани́, я́же Бо́га ро́ждшая, Спа́са моего́.

Песнь 5.

Ирмос: У́тренююще, вопие́м Ти: / Го́споди, спаси́ ны, / Ты бо еси́ Бог наш, / ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Куми́ры преле́стныя упраздни́л еси́, страстоте́рпче, / то́кмо бо возлюби́л еси́ / Христо́ву о́бразу покланя́тися.

Разуме́в пресве́тлую, сла́вне страстоте́рпче, / благода́ть Бо́га на́шего, / тоя́ ра́ди пострада́л еси́.

Слава:  Боже́ственною озари́вся благода́тию, / усе́рдно, страда́льче, / Христа́ ра́ди пострада́л еси́.

И ныне:  Неизрече́нно бысть зача́тие Твое́, / и Рождество́ несказа́нно: / пребыла́ бо еси́ Чи́стая Присноде́ва.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Изсуши́в ме́рзкия же́ртвы, / и приноше́ния скве́рная, и неи́стовства и́дольская, / твои́ми кровьми́, сла́вне, напои́л еси́ / вся церко́вная благоро́дная, Три́фоне, прозябе́ния.

Слава:  Стру́пи му́ченичестии, я́ко ми́ро, благоуха́ют, / кровь страда́лец источа́ет исцеле́ния, / оста́нцы же те́ла ду́ши освяща́ют / ве́рою каса́ющихся им.

И ныне:  Я́ко одушевле́н киво́т, / прия́ла еси́ Сло́во Безнача́льное, / я́ко Свято́е Святи́лище, Зижди́теля вмести́ла еси́, / я́ко Престо́л огнезра́чен, но́сиши Влады́ку, Богома́ти, всея́ тва́ри.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

Кондак, глас 8. Подобен: Яко начатки:

Тро́ическою тве́рдостию / многобо́жие разруши́л еси́ от коне́ц, всесла́вне, / че́стен во Христе́ быв, и, победи́в мучи́тели во Христе́ Спаси́теле, / вене́ц прия́л еси́ му́ченичества твоего́ / и дарова́ния Боже́ственных исцеле́ний, / я́ко непобеди́мь.

Икос: Свяще́нная трапе́за предлага́ется, / празднолю́бных собо́р днесь, предпра́зднственная нося́щи зна́мения, / Го́спода четыредесятодне́вна, из Де́вы стра́шное рождество́, / и ста́рца честна́го объя́тие, / и че́стна страда́льца па́мять, / Самаго бо ра́ди Христа́ сконча́ся победоно́сно, / я́ко непобеди́мь.

Песнь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Венцено́сец, лику́еши с ли́ки му́ченик, веселя́ся, / пре́лесть бо победи́в сло́вом и́стинным, / воспева́еши, ра́дуяся: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Слава:  Влады́ка вся́ческих Свои́ми страда́ньми венча́ет му́ченика / и сего́ водворя́ет в се́лех Небе́сных, / зову́ща и глаго́люща: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне:  Мла́да нося́щи Младе́нца, / пре́жде всех век Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ воплоще́нна, / не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия: / оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель, / Богочести́вым неи́стовно разжже́; / си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Да́же до усекнове́ния и опале́ния, / да́же до кровепроли́тия, / да́же и до сме́ртныя кончи́ны пострада́л еси́, / сопротивля́яся проти́ву греху́, му́чениче Христо́в, / ны́не же, жизнь во Христе́ сокрове́нную прие́м, взыва́еши: / свяще́нницы, благослови́те, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

На земли́ подвиза́лся еси́, с нечести́выми боря́ся, / проти́ву ле́стней и богобо́рней ле́сти го́рце ну́дящим; / на Небесе́х же, Три́фоне, наслажда́ешися, вене́ц нося́, / и со А́нгелы лику́еши, поя́: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Слава:  Мучи́тельское изобличи́л еси́ безбо́жие, всему́дре, / и де́монское богобо́рство угаси́л еси́ струя́ми крове́й твои́х; / в Тро́ице Еди́наго Бо́га достоле́пне и чи́сте возвеща́я / и че́ствуя, взыва́л еси́: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

И ныне:  Глаго́лом Твои́м после́дующе, / ублажа́ем, Пречи́стая, Тя, Блаже́нную, / пло́тию ро́ждшую вои́стину Блаже́ннаго, / Све́та живу́щаго незаходи́маго, / и Светонаста́вника, и Светода́вца Влады́ку. / Его́же о́троцы благословя́т, / свяще́нницы воспева́ют / и превозно́сят во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Тя, неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, / Тя, па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, / вы́шшую Пречи́стых сил, / немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Припев: Святы́й му́чениче Три́фоне, моли́ Бо́га о нас.

Па́че ви́димых му́ченическое ча́яние по́лно безсме́ртнаго наслажде́ния: / ви́дится сих наде́жда, полна́ благоуха́ния, / и ра́дости, и све́тлости неизрече́нныя. / Те́мже досто́йно ублажа́ются.

Свет был еси́ вторы́й, к Све́ту пе́рвому прибли́жився, / заре́ю Его́ просвеща́емь и вообража́емь, Три́фоне му́дре, / и Того́ пода́тельными светлостьми́ сия́я; / тем тя вси ублажа́ем.

Слава:  Яви́лся еси́ неужа́сен в по́двизех, страстоте́рпче, / яви́лся еси́ и́стинно тезоимени́т Боже́ственней и святе́й пи́щи, / ея́же ны́не восприе́мля и я́сно наслажда́яся, / спасе́ние чту́щим тя нам испроси́.

И ныне:  Умертви́ мудрова́ние, Богороди́тельнице, пло́ти моея́ / и оживи́ душе́вное умерщвле́ние де́йством И́стинныя Жи́зни, / из Тебе́ ро́ждшияся пло́тию за неизрече́нное благоутро́бие / и спасе́ние пою́щих Тя.

Светилен:

Пи́щи наслажда́яся пресла́вныя и Боже́ственныя, / А́нгелом еди́ножи́тель был еси́, блаже́нне: / гу́си пасы́й в лузе́х, от Бо́га прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний, / Три́фоне великому́чениче, / исцеля́ти челове́ческия не́мощи и неду́ги.

Молитва:

О, святы́й му́чениче Христо́в Три́фоне, ско́рый помо́щниче всем, к тебе́ прибега́ющим и моля́щимся пред святы́м твои́м о́бразом скоропослу́шный предста́телю! Услы́ши у́бо ны́не и на вся́кий час моле́ние нас, недосто́йных рабо́в твои́х, почита́ющих святу́ю па́мять твою́. Ты у́бо, уго́дниче Христо́в, сам обеща́лся еси́ пре́жде исхо́да твоего́ от жития́ сего́ тле́ннаго моли́тися за ны ко Го́споду и испроси́л еси́ у Него́ дар сей: а́ще кто в ко́ей‑ли́бо нужде́ и печа́ли свое́й призыва́ти начне́т свято́е и́мя твое́, той да изба́влен бу́дет от вся́каго прило́га зла́го. И я́коже ты иногда́ дщерь царе́ву в Ри́ме гра́де от диа́вола му́чиму исцели́л еси́, си́це и нас от лю́тых его́ ко́зней сохрани́ во вся дни живота́ на́шего, наипа́че же в день стра́шный после́дняго на́шего издыха́ния предста́тельствуй о нас, егда́ те́мнии зра́ки лука́вых бе́сов окружа́ти и устраша́ти нас начну́т. Бу́ди нам тогда́ помо́щник и ско́рый прогони́тель лука́вых бе́сов, и к Ца́рствию Небе́сному предводи́тель, иде́же ты ны́не предстои́ши с ли́ком святы́х у Престо́ла Бо́жия, моли́ Го́спода, да сподо́бит и нас прича́стниками бы́ти присносу́щнаго весе́лия и ра́дости, да с тобо́ю ку́пно удосто́имся сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Уте́шителя Ду́ха во ве́ки. Ами́нь.

Молитва иная:

О святы́й му́чениче Христо́в Три́фоне, услы́ши ны́не и на вся́кий час моле́ние нас, раб Бо́жиих (имя рек), и предста́тельствуй о нас пред Го́сподем. Ты не́когда дщерь царе́ву, во гра́де Ри́ме от диа́вола му́чиму, исцели́л еси́: сице и нас от лютых его козней сохрани во вся дни жития нашего, наипа́че же в день после́дняго на́шего издыха́ния предста́тельствуй о нас. Моли́ Го́спода, да сподо́бит и нас прича́стники бы́ти присносу́щнаго весе́лия и ра́дости, да с тобо́ю ку́пно удосто́имся сла́вити Отца́ и Сы́на и Свята́го Уте́шителя Ду́ха во ве́ки веко́в.

Тропарь, глас 4

Мученик Твой, Господи, Трифон, / подвигом своим венец нетленный получил от Тебя, Бога нашего; / ибо он, имея силу Твою, / мучителей низложил, / сокрушил и демонов немощные дерзости. / По молитвам его, Христе Боже, / спаси души наши.

Иной тропарь, глас 4

Роскошью Божественною на небесах/ наслаждаясь обильно, треблаженный, / славящих песнопениями память твою / покрой и сохрани от всякой беды, / отгони вредящих нивам животных, / дабы мы тебе по любви взывали всегда: / «Радуйся, Трифон, мучеников укрепление!»

КАНОН, ГЛАС 8

Песнь 1

Ирмос: По воде пройдя, как по суше, / и египетского развращения избежав, / израильтянин взывал: / «Избавителю и Богу нашему воспоем!»

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Воистину роскошью божественной наслаждаясь на Небесах, / как непобедимый подвижник, / твоими мольба́ми душу мою избавь / от страстей смущения.

Глаголами божественными огласившись, / ты их исполнил, всеславный, делом, / святыню возлюбив и целомудрие облобызав.

Слава: Был ты истинным пастырем, / пасшим в мудрости души́ своей помышления, / обращая ду́ши заблуждающихся / и приводя их к Богу, славный.

И ныне: Просвещаешь Ты меня светом мысленным, / Всенепорочная Отроковица, / Сияние Отчей славы родившая, / и мрак греха рассеявшая.

Песнь 3

Ирмос: Ты – утверждение / прибегающих к Тебе, Господи, / Ты – Свет омраченным, / и Тебя воспевает дух мой.

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Укротил ты силу гордого, / славный мученик Христов, / облекшись силою Всевышнего.

Плотию облеченный, / угасил ты надменность бесплотного врага / и проповедал воплощенного Бога-Слово.

Слава: Одним только пришествием твоим / духи лукавые бегут, / гонимые Духа Святого благодатью.

И ныне: Имея в Тебе помощь, / Пречистая Матерь Божия, / я не постыжусь; / имея Тебя покровительницей / жизни моей, спасусь.

Господи, помилуй, трижды.

Седален, глас 4

Как будто наслаждаясь плоти страданиями, блаженный, / Божественную и безболезненную усладу ты достойно получил, / приня́в венец бессмертия от Бога. / Потому и исцелений реки источаешь / с любовью прибегающим, мученик, под кров твой.

Песнь 4

Ирмос: Услышал я, Господи, / о таинстве Твоего промысла, / уразумел дела Твои, / и прославил Твоё Божество.

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Взиравших на тебя тиранов / ты поразил своей твердостью, блаженный, / ибо муки претерпел, / страдая как бы в чужом теле, / (мудрый Трифон).

Наслаждался ты, блаженный, / болезненными муками уязвляемый, / ныне же чистейшими усладами / вечной славы насыщаешься.

Слава: Когда строгали тело твое, / острыми железными когтями, чудный, / укреплялась сила твоей души / божественною благодатью.

И ныне: На Тебя я все упование мое / возлагаю, Матерь-Дева: / душу мою сохрани, / Бога родившая, Спасителя Своего.

Песнь 5

Ирмос: С рассвета бодрствуя, / мы взываем к Тебе, Господи: / «Спаси нас, ибо Ты Бог наш; / кроме Тебя мы иного не знаем!»

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Кумиры ложные ты уничтожил, страстотерпец, / ибо истинно возлюбил / Божьему образу служение.

Уразумев, славный страстотерпец, / Бога нашего благодать пресветлую, / ради нее ты пострадал.*

Слава: Божественною озарившись благодатию, ты, страдалец, / усердно Христа ради пострадал.*

И ныне: Неизъяснимо было зачатие Тобой Христа, / и рождество Его неизреченно: / ибо пребыла́ ты чистой, (Приснодева).

Песнь 6

Ирмос: Смилуйся надо мной, Спаситель, – / ибо многочисленны беззакония мои, – / и из глубины зол изведи, молю; / ибо к Тебе я воззвал, – и Ты услышь меня, / Боже спасения моего!

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Иссушив мерзкие возлияния / и жертвоприношений скверны, / и неистовства идольские, / потоками твоей крови, Трифон славный, / ты все благородные церковные побеги оросил.

Слава: Влага мучеников как мvро благоухает, / кровь подвижников источает исцеления, / прах их те́ла освящает ду́ши / с верою служащих им.

И ныне: Как одушевленный ковчег / приняла́ Ты Слово безначальное, / как Святое Святилище Создателя вместила, / как престол огневидный, носишь, Богоматерь, / Владыку всего творения.

Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне:

Кондак, глас 8

Силою Троицы устранил ты многобожие с концов земли, преславный, / досточтимым пред Господом став; / и, победив тиранов во Христе Спасителе, / получил венец му́ченичества твоего / и дарования Божественных исцелений, / как непобедимый.

Икос: Священное пиршественное собрание / всем любящим праздновать предлагается в сей день, / предпразднства образы носящее: / рождество от Девы Господа сорокодневного, в трепет повергающее, / и старца досточтимого объятия, / и почитаемого страстотерпца память / – ведь ради Самого́ Христа скончался он победоносно, / как непобедимый.

Песнь 7

Ирмос: Из Иудеи пришедшие юноши / в Вавилоне некогда / верою в Троицу попрали пламя печи, воспевая: / «Боже отцов наших, благословен Ты!»

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Венценосцем ты ликуешь / вместе с сонмами мучеников в веселии, / ибо победив обольщение словом истины, воспеваешь радостно: / «Боже отцов наших, благословен Ты!»

Слава: Владыка всего мiра / Своими страданиями венчает мученика / и водворяет его в селениях небесных, / взывающего и возглашающего: / «Боже отцов наших, благословен Ты!»

И ныне: Юного Младенца нося, Всенепорочная, / – прежде всех веков существующего Бога, / от Тебя воплощенного, / не прекращай молить о спасении поющих: / «Боже отцов наших, благословен Ты!»

Песнь 8

Ирмос: Семикратно печь / Халдейский властитель / для чтущих Бога в неистовстве разжег; / но силой высшею спасенными их увидев, / к Творцу и Избавителю взывал: / «Отроки благословляйте, священники воспевайте, / люди превозносите во все века!»

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Даже до отсечения главы и опаления, / даже до пролития крови, / даже и до смертной кончины ты подвизался, / против греха сопротивляясь, мученик Христов; / ныне же, жизнь, во Христе сокровенную, стяжав, взываешь: / «Священники, благословляйте, люди, превозносите во все века!»

На земле ты боролся, / против лукавого и богоборного обмана, / с сражался нечестивыми, жестоко принуждавшими; / на небесах же, Трифон, наслаждаешься, венец нося, / и со Ангелами (ликуешь), воспевая: / «Отроки благословляйте, священники воспевайте, / люди, превозносите Господа во веки!»

Слава: Изобличил ты тиранов безбожие, всемудрый, / и демонское богоборчество потоками твоей крови угасил; / о Боге, Едином в Троице, достойно и чисто возвещая / и че́ствуя Его, взывал: / «Отроки, благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите во все века!»

И ныне: Следуя словам Твоим, / прославляем, Пречистая, Тебя, Блаженную, / по плоти родившую воистину Блаженного, / – во Свете немеркнущем живущего, / и к свету Наставника,/ и света Подателя-Владыку. / Его отроки благословляют, священники воспевают / превозносят во все века.

Песнь 9

Ирмос: Тебя, не знавшую брака Матерь (Всевышнего), / Тебя выше ума зачавшую посредством слова истинного Бога, / высшую пречистых Сил, / мы не смолкающими славословиями величаем.

Припев: Святой мученик Трифон, моли Бога о нас.

Более благ видимых ожидаемое мучениками: / жребий, исполненный бессмертия; / видится их надежда, полная благоухания, / и радости, и светлости неизреченной. / Потому они достойно прославляются.

Светом ты стал вторым, / к Свету первому приблизившись, / Его озарением просвещаемый и преображаемый, Трифон мудрый, / и блистая подаваемыми Им сияниями; / потому мы все тебя блаженным именуем.

Слава: Явился ты, страстотерпец, в борениях неустрашимым, / истинно соименным оказался / богодухновенной и божественной усладе, / ее ныне вкушая и явно наслаждаясь, / спасение нам, тебя чтущим испроси.

И ныне: Умертви му́дрствование плоти моей, / Божия Родительница, / и умерщвленную душу оживи / действием Жизни истинной, / от Тебя родившейся во плоти / по неизреченному милосердию / и на спасение воспевающих Тебя.

Светилен

Исполняясь роскошью предивной и божественной, / Ангелам сообитателем ты стал, блаженный; / пасший гусей на лесистых склонах, / при́нял ты, Трифон великомученик, от Бога исцелений благодать / – дар врачевать человеческие немощи и недуги.

Молитва мученику Трифону

О святой мученик Христов Трифон, скорый помощник и всем, к тебе прибегающим и молящимся пред святым твоим образом скоро слышащий их заступник! Услышь ныне и на всякий час моление нас, недостойных рабов твоих, почитающих святую память твою во всесвященном храме сем, и хода́тайствуй о нас пред Господом на всяком месте. Ибо, ты угодник Христов, великими чудесами просиявший, источаешь исцеления прибегающим к тебе с верою и находящихся в скорбях людей защищаешь, как сам ты обещал прежде исхода твоего от жития сего тленного молиться за нас ко Господу и испросил у Него такой дар: если кто в какой-либо нужде́, печали и болезни душевной или телесной призывать начнет святое имя твое, тот да избавлен будет от всякого нападения злого. И как ты некогда царскую дочь во граде Риме мучимую диаволом исцелил, так и нас от лютых его козней сохрани во все дни жизни нашей, особенно же в день последнего нашего вздоха хода́тайствуй о нас. Будь нам тогда помощником и скоро прогони лукавых духов, и в Царство Небесное приведи. И там, где ты ныне предстоишь с сонмами святых у Престола Божия, моли Господа, да сподо́бит и нас стать причастниками вечного веселия и радости, дабы мы с тобою вместе прославляли Отца и Сына и Святого Уте́шителя Духа во веки. Аминь.

Молитва вторая

О святой мученик Христов Трифон, услышь ныне и на всякий час моление нас, рабов Божиих (имена), и хода́тайствуй о нас пред Господом. Ты некогда царскую дочь, во граде Риме мучимую диаволом, исцелил: так и нас от лютых его козней сохрани во все дни жизни нашей, особенно же в день последнего нашего вздоха хода́тайствуй о нас. Моли Господа, да сподо́бит и нас стать причастниками вечного веселия и радости, дабы мы с тобою вместе удостоились славить Отца и Сына и Святого Уте́шителя Духа во веки веков.

 Для скачивания: Никодимовская служба преп Трифону Вятскому

канон святому трифону

СЛУЖБА Преподобному отцу нашему Трифону Архимандриту Вятскому Чудотворцу

к Церкви Богоявления Господня приложенная сыновьями Василья Ермолаева Калашникова 1838 года

ФОНД  ЧЕРДЫНСКОГО  КРАЕВЕДЧЕСКОГО  МУЗЕЯ  (ЧМ № 1043/45)

Из книг Градо-Чердынской Богоявленской библиотеки № 74-й  

МЕСЯЦА ОКТЯБРЯ В 8-й ДЕНЬ

Память преподобнаго отца нашего Трифона Архимандрита Вятского Чудотворца

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

Отче преподобне Трифоне вперив ум свой к Богу верою, мирскаго смешения возгнушался еси неуставнаго, в крест свой взем, Всевидцу последовал еси, тело непокоривое подвиги и воздержанием помыслу поработив, силою Божественнаго Духа.

Отче богомудре Трифоне, ты от утробы матерни Христови приближився, и всем смыслом Тому прилежа, и от своих подвиг Богу Вседержителю плоды достойныя принося, преподобне, добродетельными венцы украшаем, тем благих наслаждение обрел и восприял еси досточудне.

Преподобне отче Трифоне, болящим ты явися еси исцеление, и хромым хождение милостивно сотворяеши, и всем притекающим с верою к цельбоносному гробу твоему, и просящим помощи и заступления ты бо молитвами твоими исцеление неоскудно подаваеши.

Ины стихиры, глас 2.

Киими похвальными венцы увязем отца нашего Трифона, добродетели сокровище, сосуд чистоты, приятелище благодати и источник исцелений, егоже ради врагов шатания Христос низложи, имеяй велию милость.

Киими песненными добротами похвалим отца нашего наставника, пустыннаго гражданина, целомудрия врача безмездна, егоже ради врагов шатания Христос низложи, имеяй велию милость.

Киими смиренными устнами ублажим добрых рачителя, постника истинна, бедным помощника, в душевредных страстех обуреваемым предстателя, прибегающим пристанище, егоже ради врагов шатания Христос низложи, имеяй велию милость.

Слава, глас 6:

     Придите, постническое сословие, духовный лик составим, и пения трубою возглашающе благодарственными гласы отцу нашему возопием глаголюще: радуйся Христов подвижниче, преподобне Трифоне, любовию бо Сего оставил еси мир; радуйся, иже тело свое постом и труды изнуривый, вечныя ради блаженныя воистину жизни; радуйся честный, телом и душею озаряяся непрестанно сиянием Христа Бога: нам же творящим честную память твою, моли избавитися всякаго гнева и тли и мучения, блаженне.

И ныне,  Богородичен: Кто Тебе не ублажит:

Вход.   Прокимен дне.   И чтения.

Премудости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):

     Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго. Сего ради приимут Царствие благолепия и венец доброты от руки Господни, зане десницею покрыет я  и мышцею защитит их. Приимет всеоружие рвение Свое и  и вооружит тварь в месть врагом. Облечется в броня правды и возложит шлем, суд нелицемерен. Приимет щит непобедимый,  преподобие. Поострит же напрасный гнев во оружие; споборет же с ним мир на безумныя. Пойдут праволучныя стрелы молниины и, яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят. И от каменометныя ярости исполнь падут грады, вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло. Сопротив станет им дух силы, и, яко вихор, развеет их и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных. Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли. Внушите, держащии множества, и гордящиися о народех языков, яко дана есть от Господа держава вам и сила от Вышняго.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):

     Праведник аще постигнет скончатися, в покои будет. Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается. Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости житие нескверное. Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть. Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его.  Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти применяет ум незлобив. Скончався вмале, исполни лета долга. Угодна бо бе Господеви душа его, сего ради потщася от среды лукавствия. Людие же видевше и не разумевше, ниже  положше в помышлениитаковое. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):

     Праведных души в руце Божией, и не прикоснется их мука. Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их. И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире. Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено. И вмале наказани бывше, великими благдетельствовани будут, яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе. Яко злато в горниле искуси их и яко всеплодие жертвенное прият я. И во время посещения их возсияют и, яко искры по стеблию, потекут. Судят языком и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки. Надеющиися Нань разумеют истину и вернии в любви пребудут Ему. Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во  избранных Его.

На литии стихиры, глас 1:

     Светлая память успения твоего, преподобне отче Трифоне, сердца наша просвещает, зрящее бо честную твою раку, врачевство страстем неисцелным подающу, славим прославльшего тя Господа, и твоя поты трудов и подвиги возгнавша Своею благодатию. Тем и мы усердно подвигов и трудов твоих емшеся, твоею стезею ко Христу Богу ходити познахом; Егоже моли спасти  просветити души наша.

Глас 2:

     Во успении твоем, блаженне, учительница нам бывает твоя рака. Присно бо изливающимися чудесы вопиет, возводя путем к трудом и подвигом, глаголя: возлюбите Господа, да обрящете благодать вечную, и ничтоже предпочтите паче любви Его. Да егда придет, наследите покои со всеми святыми. Егоже и улучити да сподобимся твоими молитвами.

Глас 8:

     Преподобне отче, всечестне Трифоне, добрыми детельми к Богу пошед яко на колесницу востекл еси, победныя почести от Него приемля. Тело же твое трудолюбное яко милоть во гробе нам оставил еси, отче, источати исцеление и прогоняти духи лукавыя, темже тя ублажаем, всечестне.

Слава, глас 8:

     Монахов множества наставника тя почитаем, отче наш Трифоне, твоею бо стезею воистину право ходити познахом. Блажен еси, Христу работав, вражию обличил еси силу, ангелом собеседниче, преподобных сопричастниче и праведных, с ними же молися Господеви помиловатися душам нашим.

И ныне, Богородичен: Безневестная Дево:

На стиховне стихиры, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

     Имея Божественную благодать Учителя целомудрия, целомудрием тя наставляюща к желанию Божественному, отнюдуже мирскаго мятежа отрекся, ко истинному разуму возведен был еси, болезненными труды себе умудряя, повинуя же лучшему горшее, Трифоне преподобне, моли спастися нам.

Стих: Честна пред Господем смерть преподобных его.

Добродетели удержати потщався, имиже Богу присвоитися желая, к Нему востекл еси, Егоже и светолитие приемля, ходатайствуеши о нас рабех твоих, еже мирно житие скончати и желаемое блаженство получити, спастися же от соблазн льстиваго твоими к Богу молитвами.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.

Общником быти некончаемыя радости сподоби твоими молитвами, преподобне отче наш Трифоне, всем приходящим с верою к цельбоносному твоему гробу, и просящим помощи и заступления твоего, яко да испросим тобою нам велию милость.

Слава, глас 6:

     Преподобне отче, во всю землю изыде вещание исправлений твоих, тем же на Небесех обрел еси мзду трудов твоих. Демонския погубил еси полки и Ангельския достигл еси чины. Ихже житию непорочно поревновал еси; дерзновение имея ко Господу, мир испроси душам нашим.

И ныне,  Богородичен, глас тойже: Творец:

Тропарь, глас 4:

Яко светозарная звезда возсиял еси от востока до запада; оставль бо твое отечество, дошел еси Вятския страны, Богоспасаемаго града Хлынова; и в нем обитель во славу Пречистыя Богородицы создав, и, тамо на добродетель вперився, собрал еси иночествующих множество, и, сих наставляя на путь спсения, был еси Ангелом собеседник и постником сопричастник, Трифоне преподобне, с ними Христа Бога моли спастися душам нашим.

НА УТРЕНИ

По 1-м стихословии седален, глас 5:

     Постника Господня песньми почтим, яко умертвивша вся прилоги страстей воздержанием твердым и крепким, воистину терпением посрамивша зело сопротивнаго всю гордыню, и ныне молящася Господеви помиловатися душам нашим.

Слава и ныне, Богородичен:

     Страшно чудо зачатия и несказанен образ рождества в Тебе познася, Честная Приснодево, ужасает ми ум и удивляет помышления; слава Твоя, Богородице, всем простреся, во спасение душ наших.

По 2-м стихословии седален, глас 4:

     Превозшед еси прилоги вражия, Божественною благодатию вжиляем, постом и бдением ум очищая и молитвою к Богови приближаяся, отнюдуже и бесом явился еси прогонитель, Трифоне преподобне, моли спастися душам нашим.

Слава и ныне, Богородичен:

     Обновила еси, Чистая, Божественным рождеством Твоим истлевшее страстьми земнородных естество, и воставила еси от смерти к жизни нетления. Темже Тя по долгу вси ублжаем, якоже прорекла еси.

По полиелеи седален, глас 8:

     Посту и бдению, отче, прилежа, безгневием и кротостию украсился еси, образы тем предлагая и законы воображая, имиже к разуму Божественному сих возвл еси, Трифоне преподобне, моли Христа Бога нашего грехов оставление даровати чтущим память твою.

Слава и ныне, Богородичен:

     Яко Деву едину в женах, Тя, без семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем роди человечестии, огнь бо вселися в Тя Божества, и яко младенца доила еси Зиждителя и Господа. Темже Ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое Рождество Твое, и согласно вопием Ти: моли Христа Бога грехов оставление воспевающим достойно славу Твою.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.

Прокимен, глас 4: Честна пред Господем//  смерть преподобных Его.

Стих: Что воздам  Господеви о всех, яже воздаде ми?

Евангелие от Матфея, зачало 43.

По 50-м псалме стихира, глас 6:

     Преподобне отче, слухи своя прилежно Евангелию вдав, услышал еси Божественный глас, зовущ в небесное Царство, и добре последовал еси. Мира красная яко уметы вменив, единаго доброты возжелал  еси Христа, Емуже прилежно молися мирови низпослати мир и Церквам единомыслие, и Императору  нашему на сопостаты победное одоление, и душам нашим велию милость.

Канон Пресвятей Богородице со ирмосом на 6

и преподобному два канона  на 8.

Канон преподобному Трифону, глас 2.

Песнь 1

     Ирмос:  Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Радуйся, источниче кипящии струи, спасения от нихже почерпаем целебную благодать, и прегрешений избавляемся, любовию приходящие к тебе, приснопамятне.

Святыню прием от Христа Бога от утробы матерни, славне, явился еси избранный сосуд, духовную благодать всю приемый.

Да живота нетленнаго причастник явишися, временны, отче премудре, небрегл еси, и к Богу пришед, непрестанно молишися спастися всем нам.

Богородичен: Словесем премудрым Твоих устен последующе, радующеся, Пренепорочная, Тя ублажаем, бывшую нам виновну неизреченнаго блаженства.

Ин канон преподобному, глас 4.

Песнь 1

     Ирмос:    Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, крестообразныма Моисеовыма рукама Амаликову силу в пустыне победил есть.

Божественною Пресвятаго Духа блистался благодатию, иже светоносное твое и честное успение творящих, Трифоне преподобне, светлою молитвою твоею страстей мглу очисти.

Преподобне отче, крест свой взем, последовал еси распеншемуся Слову, нас ради, и плотская двизания воздержанием, преподобне, и низу леганием умертвил еси.

Пощением, молитвами и слезами Богови соединяяся, приял еси благодать от Него целити недуги и отгонити лукавыя духи, Трифоне богомудре треблаженне.

Богородичен: Облечеся из Тебе Бог в человека за благодать сугуб пройде, Пресвятая, Чистая, действы и естествы, Егоже моли всегда просветити поющия Тя.

Песнь 3

     Ирмос:  На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвеселибося дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

Всесветлый, богомудре, показался еси столп, наставляя чины иноков,

облак же, осеняющ жребий Божий, и лица невидимых врагов помрачающ, благодатию всех Царя и Бога.

Стоиши пред лицеем своего Владыки, неослабным укрепляем мановением, молися избавитися стаду твоему от работы темныя, преподобне, и мучительства страстей избежати, ибо твоих молитв послушает Бог.

Плоти твоея двизания умертвив крепким пощением, богоглагольниче, быв еси обитель Владычня, моли избавитися скорбей и страстей, смущения, к тебе прибегающим.

Богородичен: Свиток Тя провиде Исаия, в немже Слово плотски назнаменася, раздрав начертание первозданнаго, еже преступлением написа, подаде оставление работы всем нам.

Ин

     Ирмос:   Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: Ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение.

Яко же второе солнце на земли, добродетелей просвещением просиял еси всем души, преподобне, благодатию просвещая духовною.

Железом чресла твоя препоясана имел еси, страстем на умерщвление, и телесе озлобление претерпел еси, Трифоне преподобне, безстрастием яве одеявся.

Человеколюбив быв немощным в житии своем, и сего ради приял еси от Бога многую благодать, преподобне, целити страсти неисцельныя.

Богородичен: Слово Божие во Твое нескверное чрево вселися, и земных, пречистая, всякия грехи омыл есть Своею благостию.

Седален, глас 8.

     Отрекся плоти сладострастия Христа ради, духовный пастырь людем явился еси, услышав словеса Спасителева тайных Его учений, сказуя же иноком и собою являя правде правило. Страсти вся крепко попрал еси. Тем и вражия коварства до конца потребил еси, к Богу взирая всегда, блаженнее Трифоне. Егоже моли грехов оставление подати чтущим любовию святую память твою.

Слава, глас тойже:

    Яко звезду незаходимую световидну вси тя почитаем, добродетелей сиянием и чудес зарями мир просвещающа, и восхваляем, блаженне Трифоне, причастник бо явился еси Божественныя светлости, и Его незаходимаго светолития зритель показался еси, к Немуже и востекл еси. Темже и мы светоносную и святую память совершаем, Спаса славящее и верно вопиюще: грехов оставление моли подати чтущим любовию святую  память твою.

И ныне, Богородичен:

     Солнца облаче светлый, Божественнаго света свещнице златокованый, нескверная и непорочная, Пречистая Владычице, омраченную душу мою  слепотою страстей безстрастия зарею просвети, молюся, и оскверненное сердце мое омый умилением покаяния, плачем же от скверных мя  очисти дел моих, да любовию зову Ти: Богородице Приснодево, моли Христа Бога прегрешений оставление даровати ми: Тебе бо надежду имею, раб Твой.

Песнь 4

     Ирмос:    Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся, до мене бо идеши, мене ища заблуждшаго, тем многое Твое снисхождение, еже на мя, прославляю в молитве.

Желание тя Божественное распали, огнем бо его согреяся твое сердце, и желанная достиг еси до конца, богомудре отче, оставль же земных пристрастие, единожитель был еси вышним служителем.

Ласкания сверстник твоих попрал еси всеобразно, вниде бо рачение в тя, богомудре, тепле, и задних мрачная до конца отринул еси.

На пажить чистую воздержания возвел еси стадо твое, отче, ко источником спасения немутнаго бесстрастия, разумныя звери побеждая твоими к Богу молитвами.

Богородичен: Се славят Тебе роди родов, Богомати Пресвятая, якоже прорекла еси, Отроковице, Создателя бо была еси палата и храм Божественный, в немже вселився Вышний, плотию одеявся, да спасет нас.

Ин

     Ирмос:   Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе Твоей, Господи.

Струями, преподобне, слезными сердце свое очищая, молитвами твоими на безводнем месте воде истекати устроил еси, Богу тя прославляющу, Трифоне преподобне, яко Своего угодника.

Преславным житием твоим яко звезда сияя, священными чудесы яко другое небо ты показался еси верою, блаженнее, зовущим: слава силе Твоей, Господи.

Законам повинуяся, преподобне, Владычним, еже к пастве твоей сущаго Богоразумия усугубил еси данный тебе талант, яко раб послушлив, своему Владыце Христу.

Богородичен: Привлеченный ум мой, Богородительнице, к телесным сладостем, Твоим ходатайством, молюся, утверди, Владычице, яже едина рождшая Благодетеля Бога нашего.

Песнь 5

     Ирмос:    Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянным, Христе Спасе мой, к Тебе утреннюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного разве Тебе Бога не знаю.

Весь Богу возложився, отче, в пустынях мраз зимний претерпел еси, и сподобился еси дом быти премудрости Божия, добродетельным сиянием Богоукрашаем.

От юности прилежав пощению многу, чревобесия змия не приял еси советника, отче преподобне; алчбою же и жаждею и непрестанными молитвами и чистотою телесною Богови соединився, причастник быти сподобился еси пищи небесныя.

Добродетельными восходы на горняя восшед, скрижали приял еси, блаженнее, Богописанныя; иноков стада научил еси вещественных детелей огребатися и весьма отбегати, возводя их на гору Божественнаго разума.

Богородичен: Явилася еси, Чистая, древле праотца лествица небес высочайшая, имущая твердый восход, из Тебе бо сошед Слово Отчее плотию, совокупи разстоящаяся  естества. Темже вси Тя, Богородительнице, славим.

Ин

     Ирмос:   Ты, Господи, мой свет в мир пришел еси, Свет Святый, обращая из мрачна неведения верою воспевающия Тя.

Ум твой, преподобне, явися честными к Богу мановеньми весь укрепляем, блаженнее, плотских сладострастий превышший показася.

Сый врач душам и телесем, пребогате, отжени плотские и душевредные болезни, благодатию Божественнаго Духа.

Блажен еси, и добро тебе будет, победившему всю силу вражию и страсти, преблаженне, до конца умертвившему.

Богородичен: Родила еси преблагаго Бога, и по рождестве Дева пребыла еси, Богоневесто, сего ради Тя вси роди человечестии ублажаем.

Песнь 6

     Ирмос:    Ко господу от кита Иона возопи: Ты мя возведи из глубины ада, молюся, да яко Избавителю во гласе хваления истины же духом пожру Тебе.

Владычнею любовию вжиляем, вся красная мира сего оставил еси любве Его ради, Тому последовал, благий ярем на рамо взем, мужески пошел еси.

Наказан неизреченных разума, блаженне, научил еси стадо твое Небесная разумевати, и страстей нашествия отгоняти твоими поучении, досточудне.

Житие твое подобно бысть вышним Небесным силам, преподобне, сего ради яко имея дерзновение к Богу, вся содержащему, молися от страстей избавити христоименитое стадо твое.

Богородичен: Провидев Твое неизреченное, Чистая, духом таинство, Аввакум предвозвести,  и гору Тя нарече приосененную, из Тебе бо всех Содетель воплощся Спасе наш.

Ин

     Ирмос:   Пожру Ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет Ти, от бесовския крове очищшися ради милости от ребр Твоих истекшию Кровию.

Единогласным точию призыванием святаго твоего имени, и омытием воды, исходящия во обители твоей, трясавичная болезнь от человек отгоняется и всяк вред бесовский молитвами твоими потребляется.

Победив плотскаго навета мудрование, Духа Святаго благодать приял еси отгоняти плотския недуги и душевныя страсти целити, Трифоне преподобне.

О чудо предивное! Како от единаго токмо призывания, болящия спасаются твоим явлением, преславне Трифоне, и бед и напастей свобождаются твоими к Богу молитвами.

Богородичен: Умертви плоти моея, Дево, мудрование, Умертвителя смерти заченшая и рождшая Жизнодавца, паче слова и разума, Пречистая.

Кондак, глас 2:

Подобен: Вышних лица:

     Волнений множество невлажно происходяще, безплотныя враги струями слез твоих крепко погрузил еси, богомудре Трифоне преподобне, и чудес дар прием, моли непрестанно о всех нас.

Икос:

     Отверзи ми устне, преблаженне, Богоприятными твоими молитвами, предстоя Господеви, преславне Трифоне, да воспою равноангельное житие твое, и возглаголю достойно яже на земли, вся добродетели твоя  Богоизбранные, столп бо и забрало явился еси иноком, и правде правило пресветлое. Темже вшел еси воистину в незаходимая; моли непрестанно о всех нас.

Песнь 7

     Ирмос:   Купина в горе огнеопальная и росоносная пещь халдейская яве предписа Тя, Богоневесто. Божественный бо невещественный в вещественнем чреве огнь неопально прияла еси, темже из Тебе Рождшемуся поем: благословен еси, Боже отец наших.

Авраамский нрав стяжал еси, премудре Трифоне, и от земли отечества твоего Произведый тя Господь, пресельника сотвори Вятския страны, идеже Сего узрел еси обещавающи ти воздаяние богатно, Емуже веселяся усердно пел еси: благословен еси, Боже отец наших.

Распалаем Святым Духом, преподобне, козни вражеския разорил еси, Крестным оружием ограждаяся нас ради пригвоздившагося Сына Божия, Емуже, веселяся, усердно пел еси: благословен Бог отец наших.

В горняя небеса к Богу молитвами твоими приступил еси, и вшед в пресветлый облак, в незаходимая сподобился еси Божия Славы видения. Отнюдуже прием разум, веселяся пел еси: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Закона исполнение родила еси Сына, Превечнаго всяческих Бога и Господа, премудрости  наказателя земнородных, Емуже упорно поем: благословен Бог отец наших.

Ин

     Ирмос:   В пещи Аврамстеи отроцы персидстеи любовию паче, нежели пламенем опаляеми, взываху: благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

Слезными тучами пламень страстей погасил еси, и ныне огнем молитв твоих, блаженнее, попаляеши вся душетленные недуги Божественною благодатию.

Всеусердно Творца твоего возлюбил еси, Емуже, Трифоне мудре, взывал еси: благословен еси в храме славы Твоея Господи.

Якоже древо при исходищах вод, воздержанием, отче, насажден быв, воздал еси плоды чудес действо от честнаго твоего образа, Трифоне пребогате, благовременно всегда изобилуяся.

Богородичен: Бури безмерных моих прегрешений, Отроковице, избави мя, едина смиренных помощь крепкая и грешных очищение, зовущих: благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

     Ирмос:   В пещь огненну ко отроком снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте дела яко Господа и превозносите во вся веки.

Твоими, яже к Богу, слезными течении огнепальныя страсти потопил вси, геенскаго же пламени страх погасил еси, отче мудрее, совершенною любовию Господа своего, праведно поя  во вся веки.

Якоже вторый Енох к Богу пришед, от Него прият был еси отче, и с вышними ликостоянии водворяяся, поеши: вся дела Господа пойте и превозносите во вся веки.

Ныне на небесех нетленных даров от Бога наслаждаяся и трисолнечныя Его светлости исполняяся, Трифоне блаженне, певцы твоя молитвами твоими страстныя мглы избави, поющих и превозносящих Господа во вся веки.

Богородичен: Древнюю клятву разрушила еси, Пречистая,  неизрченным словом Бога Слова заченшая, Воплощенное из Тебе за милосердие, Всенепорочная Владычице, верных спасение, Егоже превозносим во вся веки.

Ин

     Ирмос:  Руце распростер Даниил, львов зияния в рове затче, огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшееся, благочестия рачители отроцы, взывающе: благословите вся дела Господня Господа.

Яко пресветлое утро просиял еси, яко светозарная звезда и яко великое солнце озарил еси Божественною благодатию вопиющих: вся дела благословите Господня Господа.

Место во обители Твоей безводное, якоже вторый Моисей, молитвами твоими многоводно сотворил еси и цельбоносно показал еси приходящим с верою, черплющим, пиющим и Христу зовущим: вся дела благословите Господня Господа.

Видети тамошняго баженства и вечнаго наслаждения, святе, сподобился еси, и святых светлости зриши, и радостию всегда с ними поеши: вся дела благословите Господня Господа.

     Богородичен: Недуговавшую тяготою лютых, смиренную мою душу, и жаждею греховною палиму, Богоблагодатная Владычице чистая, напой спасенными водами, и здраву до конца покажи, зовущу: вся дела благословите Господня Господа.

Песнь 9

     Ирмос:  От Бога Бога Слова, неизреченною мудростию пришедшаго обновити Адама, ядию в тление падшаго лютее, от Святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, верни единомудренно песньми величаем.

Просветився от Бога Слова постническою добротою, отче Трифоне, одеян ризою нетления и венчан дарований паче ума человеча, предстоиши Господеви радуяся.

Во обители присноживотныя Господа своего вселился еси, преблаженне, идеже апостольстии престоли, мученичестии собори, преподобных собори, праведных собрания, пророческие ликования, с ними же тя величаем.

Всесветел показался еси, Богоглагольниче,  зарями Трисолнечнаго света озаряем, испросити от Христа ига прегрешений разрешение, и лютых избавление и злых сицевое тебе хвалословие поющим.

Богородичен: Воплотитися благоизволи неизреченно Владыка всяческих из Тебе, Богородительнице Матери, совершен Бог и человек, сохранив Тя прежде рождества, и в рождестве и по рождестве Девою, Егоже в сугубом естестве величаем.

Ин

     Ирмос:   Камень нерукосечный от несекомыя горы Тебе, Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. Тем, веселящася, Тя, Богородице, величаем.

Возмогл еси о укрепляющем тя Господе державою Богоначальною, Трифоне богомудре, вся вражия силы попрати. Темже и венец яко победоносец приял еси, о нас, чтущих тя, Христови молися.

Якоже от неистощимаго источника, от святыя твоея раки струи исцелений истекают, и всякия болезни плотския и душевныя скверны силою Божественнаго Духа очищают, и благочестно наши напаяют сердца и помышления, почитающих тя.

Днесь всечестней твоей памяти, отче преподобне Трифоне, сошедшееся к цельбоносной твоей рацее всяк возраст требующа твоея помощи и заступления, усердно предстояще просим: поминай нас у престола Господа славы, чтущих священную память твою.

Взялся еси ко обителем вечным единосущныя Троицы, преподобне отче, и, взирая умныма очима, по достоянию к ликом преподобных причелся еси, с нимиже нас поминай, иже на земли тебе поминающих и песньми всегда почитающих.

Богородичен: Глас Архангельский вопием Ти, чистая Дево: радуйся, клятвы разрушение, преподобным слава и мучеником похвала, пророков проповедание и человеков спасение.

Светилен:

Подобен: Жены услышите:

     Мирскаго сладострастия яко многомятежна избег, неядением плоть свою увядил еси, отче, обновив же душевную крепость, преподобне, славою небесною обогатился еси, приснопамятне Трифоне, молися о нас непрестанно ко Господу.

Слава и ныне, Богородичен:

     Крепкое Твое предстательство, Марие Богоукрашенная, и светлая Твоя слава по всей земли показася. О Тебе ныне хвалимся и веселимся, имущи Тя к Сыну и Богу ходатаицу неусыпную, молитвами Твоими спасемся.

На хвалитех стихиры на 4, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

     Преподобне отче Трифоне, дар Богови избран сам себе принесл еси, бдении всенощное и умиление стяжав поучений Божественно, конечное смирение, веру, надежду и любовь нелицемерну, трезвение и милосердие истинное, бесстрастие, и молитву показал световиднейшую.

Преподобне отче Трифоне, во одеяние истинное и спасения одежду благочестивым разумом иский одеятися, худыми рубищи всегда свое тело покрывати не престал еси, и обнажил еси обнажившаго нас козни, силою укрепляем Божественнаго Духа.

Преподобне отче Трифоне блаженне, предочистив свою душу воздержанием, был еси честное и красное Святому Духу обителище. Темже лукавыя духи отгоняеши и недуги исцеляеши, всегда притекающим к тебе. О нас, восхваляющих тя, Христови помолися.

Преподобне отче Трифоне славне, обладав страстьми душевными, начальник монахом был еси, ко трудом воздержания сих наказуя усердно,  и представил еси Всевидцу Вседержителю. Пожив житие нескверно, блаженне, с ними же нас поминай, восхваляющих тя.

Слава, глас тойже:

    Воплощшемуся Богу нашему от Девы Матерее, нас ради обнищавшему, яко нищ духом себе самого принесл еси жертву живу и всесожжение приятно, всеблаженне, и дар честен; темже и приял еси  небесное наслаждение, к Нему же присно молися, молимся, помиловати нас.

И ныне, Богородичен: Владычице, приими:

Славословие великое и отпуст.

На литургии служба преподобническая.

Молитва преподобному отцу нашему

архимандриту Трифону Вятскому Чудотворцу

   О священная главо, преподобне отче авво Трифоне, земный ангеле и небесный человече, светильниче пресветлый, Вятскую страну озаряя чудесы, граду нашему стено и  утверждение, бедствующим крепкий помощниче, старцем утешителю, юных добрый наставниче, благочестия столпе, правоверия защитниче. Обители нашей (граду нашему) добрый хранителю, монахов похвало и украшение и иноческаго жития правило. Отеческих преданий истинный ревнителю, воздержания наказателю, постников благолепие, присный о нас к Богу молитвенниче, теплый о душах наших ходатаю: к тебе прибегаем и тебе припадающее, во умилении сердец наших молимся: призри на ны, недостойныя рабы твоя, и избави стадо твое, молитвами твоими стяжанное, от враг видимых и невидимых, завистно на нас восстающих и яростию зверскою поглотити хотящих, вемы бо, вемы, о пресвятый отче! Яко аще по беззакониям нашим и недостойни сотворихомся зрения  пречистых мощей твоих, но духом от нас неразлучно пребываеши, вся полезная нам ходатайствуя. Тебе бо, угодниче Божий, преблаженне Трифоне, неистощимое от Всеблагаго Владыки благодати и даров дадеся сокровище, еже целити недуги телесныя и отгоняти страсти душевныя, и от всех зол избавляти с верою имя твое призывающих. Ты убо не презри нас, молящихся тебе, и твоея просящих помощи, изми ны невидимым предстательством твоим от смущения и бури тмочисленных скорбей наших, за грехи наши нам пребывающих, избави от коварств и злобы, на нас находящия, юже человекоубийца и завистник диавол воздвизати не престает, да во отчаяния глубину низринет и похитит ны, яко овцы заблуждшия. Но, о предивный и преизящнейший отче! Пастырю наш предобрый, Богоносе Трифоне! Скоро потщися на помощь нашу, сохрани обитель твою (град наш святый) святую от глада, губительства, от молвы и мятежа, от запаления и бури, от нападений вражиих, и тлетворных ветр и от всякаго зла, и умилостиви от нас Богоприятными молитвами твоими Христа Бога нашего избавитися нам от греха и наветов вражиих; яко да заступлением твоим и помощию, в мире и тишине, творя волю Божию благоугодную и совершенную, зде поживем, и да сподобимся части святых Господем нашим Иисусом Христом, Емуже слава подобает, честь и поклонение, и ныне, и во вся будущия веки. Аминь.

На четвертой недели Великого поста в Субботу Трифону преподобному правятся панихиды и молебны, первое древняго установления, а последния правятся всегда, по желанию и усердию.

Прокопию юрдивому токмо панихиды.

Чин Акафиста,

бываемаго Пресвятей Богородице в каждую  субботу

в  Успенском Трифоновом монастыре на Вятке:

После многолетия становится среди храма Икона Благовещения Пресвятыя Богородицы. Священник, приняв кадило, а диакон – свещу, и обходя, иконы и алтарь кадят, а крилоса посменно поют: Возбранной воеводе победительная; и когда иерей обкадит, то став пред образ Божией Матери, начинает читать Акафист по ряду, якоже указася. И кончив оный, крилоса поют: Высшую небес, Трисвятое, по Отче наш. По сем припев: Пресвятая Богородице спаси нас. Иерей чтет молитву Божией Матери: Прими Всеблагомощная, Пречистая Госпоже Владычице Богородительнице (до конца). По сем поют: Владычице, прими молитву раб Твоих, — и отпуст.

СКАЧАТЬ: Никодимовская служба преп Трифону Вятскому

(Просмотров 414)

Оценка 3.3 проголосовавших: 31
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here