Детально: канон за болящего - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.
Песнь 1
Ирмо́с: Пресекаемое море жезлом древле, Израиль пройде яко по пустыни, и крестообразно яве предуготовляет стези. Сего ради поим во хвалении чудному Богу нашему, яко прославися.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
В день печали, нашедшия на ны, к Тебе, Христе Спасе, припадающе, Твоея милости просим. Облегчи болезнь раба Твоего, изреки нам яко и сотнику: иди, се здрав есть отрок твой.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Мольбы и моления, с воздыханием к Тебе вопием, Сыне Божий, помилуй нас. Воздвигни со одра лежащаго, яко разслабленнаго словом: возьми одр твой, глаголя, отпущаются ти греси твои.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Твоего, Христе, образа подобию поклоняющеся, верою целуем, и болящему здравия просим, подражающе кровоточивей, яже подольца риз Твоих коснуся, и исцеление недуга прият.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пречистая Госпоже Богородице, всем известная Помощница, не презри нас к Тебе припадающих, моли яко блага Твоего Сына и Бога нашего, дати здравие болящему, да Тя с нами прославляет.
Песнь 3
Ирмо́с: Иже от не сущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая духом, Вседержителю Вышний, в любви Твоей утверди мене.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Иже от тяжких болезней на земли повержен, к Тебе, Христе, с нами вопиет, подаждь здравие телеси его, яко же Иезекии плакавшуся к Тебе.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Призри, Господи, на наше смирение, и не помяни беззаконий наших, но веры ради болящаго, яко прокаженнаго словом исцели ему болезнь, да Твое, Христе Боже, славится имя.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Церковь, юже еси освятил, на ту, Христе, не даждь поношения, но воздвигни невидимо в недузе на одре лежащаго, в нейже молим Ти ся: да не рекут невернии, где есть Бог их.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
К Твоему пречистому, Богородице, образу руце воздеюще вопием, услыши раб Твоих молитву и спаси в болезни лежащаго, да от болезни востав, воздаст обеты, яже в печали глаголаша уста его.
Седален, глас 8-й:
На одре греховнем лежаща мя, и страстьми уязвена, и якоже воздвигл еси Петрову тещу и спасе разслабленнаго носима со одром, тако и ныне посети, Милостиве, болящаго, понесый недуги рода нашего. Тебе Единаго вемы, терпелива и милосерда, милостива Врача душам и телесем, Христа Бога нашего, наводяща недуги и паки исцеляюща, подавающа прощение кающимся о согрешениих, Единаго Милосердаго и Милостиваго.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Аз грешный плачуся на одре своем лежа, прощение ми подаждь, Христе Боже, и от болезни сея воздвигни мя, и яже есмь от юности грехи сотворил, избыти ми сих молитвами Богородицы даруй.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Умилосердися и спаси мя, воздвигни мя от одра болезненнаго, мощь бо моя во мне изнеможе и весь нечаянием одержим есмь, Мати Божия Пречистая, исцели недугующа люте, Ты бо еси Помощница Христианом.
Песнь 4
Ирмо́с: Положил еси к нам твердую любовь, Господи: Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси, темже Ти зовем благодаряще: слава силе Твоей, Господи.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Уже отчаянна лютым недугом и к смерти приближившася, возврати, Христе, на живот и даждь плачущимся утеху, да вси прославляем Твоя святая чудеса.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
К Тебе, Творче, каемся в своих гресех, яко не хощеши смерти грешничи, оживи, уздрави болящаго, да востав послужит Ти, исповедуя с нами Твою благость.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Слезы Манассиины, Ниневитян покаяние, Давидово исповедание приим, вскоре спасл еси, и наши молитвы ныне приими, даждь здравие болящему, о нем же Тя молим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Подаждь нам Твою милость, Госпоже, всегда на Тя надеющимся, испроси здравие болящему, врачебнии Твои руце с Предтечею, Богородице, ко Господу Богу простирающи.
Песнь 5
Ирмо́с: На земли Невидимый явился еси, и человеком волею сожил еси Непостижимый, и к Тебе утренююще, воспеваем Тя, Человеколюбче.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Дщерь Иаирову уже умершу, яко Бог оживил еси, и ныне возведи, Христе Боже, от врат смертных болящаго, Ты бо еси Путь и Живот всем.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Сына вдовича оживив Спасе, и тоя слезы преложив на радость, спаси от недуга тлеющаго раба Твоего, да и наша скорбь и болезнь на радость приидет.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Огненну болезнь тещи Петрове прикосновением Твоим исцелив, и ныне возстави болящаго раба Твоего, да востав яко и она, послужит Ти.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Скорбнии, смиреннии, грешнии, не имущии дерзновения к Тебе, Пречистая Богомати, вопием, умоли Сына Твоего Христа дати болящему здравие телеси.
Песнь 6
Ирмо́с: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра мя, Управителю, спаси.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Бездну милосердия и милости имея, Христе Боже, услыши моления раб Твоих. Ты бо еси Петром Тавифу воскресил, Ты и ныне в болезни лежащаго воздвигни, послушав церковных молитвенник.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Врачу душам и телесем нашим, понесый недуги всего мира, Христе, и Енея Петром исцеливый, Ты и ныне болящаго исцели святых апостол молитвами.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Преложи, Христе, на радость рыдание о недужнем скорбящем, да Твою получивше милость, внидут в дом Твой со обетными дарми, славяще Тя в Троице Единаго Бога.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Приидите, о друзи, поклонимся молящеся о болящем Божией Матери. Та бо имеет власть недужныя исцеляти, со безмездникома вкупе, духовным невидимо помазующе маслом.
Кондак, глас 3-й:
Душу мою, Господи, во гресех всяческих, безместными деяньми разслаблену воздвигни божественным Твоим человеколюбием, яко же и разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаем: щедре Христе, даждь ми изцеление.
Икос:
Иже руки Своей горстию содержай концы, Иисусе Боже, Иже Отцу собезначальный и Духу Святому совладычествуя, яко плотию явился еси недуги исцеляя и страсти очистил еси, слепыя просветил еси, и разслабленнаго словом Божественным совоставил еси, сего право ходяща сотворив и одр повелел еси на раму взяти. Темже вси с ним воспеваем и поем: щедре Христе, даждь ми иcцеление.
Песнь 7
Ирмо́с: Прежде образу златому, персидскому чтилищу отроцы не поклонишася, трие поюще посреде пещи: отцев Боже, благословен еси.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
О, Кресте Пресвятый Христов, честное Древо Животное. Тобою смерть погибе и мертвии воскресоша, и ныне болящаго изцели и оживи, якоже при Елене умершую девицу.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Долгую и лютую болезнь Иовлю на гноищи и в червех, того молящася, словом изцелил еси, Господи. И ныне же в церкви о болящем молим Тя: яко благ, изцели невидимо молитвами святых Твоих.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Вси вемы, яко умрети нам есть, Тебе Богу тако изволившу, но на мало время, Милостиве, здравия просим болящему, премени от смерти на живот, даждь скорбящим утеху.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Пособствуй и помогай нашему сиротству, Богородице, Ты бо веси время и час, когда умолити Сына Твоего и Бога нашего, дати болящему здравие и прощение от всех грех.
Песнь 8
Ирмо́с: Служити Живому Богу, в Вавилоне отроцы претерпевше, о мусикийских органех нерадиша, и посреде пламене стояще, боголепную песнь воспеваху, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Милость покажи, Владыко, в болезни раба Твоего, и скоро изцели, милостиве Христе Боже, и аще смерти не предаждь судней, да Ти покаяние воздаст. Сам бо рекл еси: не хощу смерти грешничи.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Господи милостиве, Твоя преславная чудеса да и до нас ныне достигнут: бесы прожени, недуги погуби, раны изцели, болезни уврачуй, и потворы и чародеяния и всякия язи избави ны.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Запретивый, Христе, морским ветром, и страх ученик на радость преложивый, и ныне запрети тяжким болезнем, труждающим раба Твоего, да вси возвеселимся хваляща Тя во веки.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Избави, Богородице, от обышедших ны печалей, различных недуг, отравы же и чародейства, и бесовскаго мечтания, и от навета злых человек и от напрасныя смерти, молим Ти ся.
Песнь 9
Ирмо́с: На Синайстей горе виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреве: Даниил же Тя виде гору несекомую, жезл прозябший, Исайа взываше, от корене Давидова.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Источниче жизни, подателю, Христе, милости, не отврати лица Твоего от нас. Облегчи болезнь утруженому болезнию, и воздвигни яко Фаддеом Авгаря, да присно Тебе славит со Отцем и Святым Духом.
Припев: Милостиве Господи, услыши молитву раб Твоих, молящихся Тебе.
Евангельскому верующе гласу, Твоего ищем обета, Христе: просите бо, рече, и дастся вам. Тем и ныне предстояще молим Тя, возстави со одра здрава лютым повержена недугом, да Тя с нами вкупе величает.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.
Мучимый недугом, внутрь невидимыми ранами, Тебе, Христе, с нами вопиет, не нам, Господи, не нас ради, вси бо мы исполнены грехов, но Матерними Твоими и Предтечевыми молитвами даждь исцеление болящему, да Тя вси возвеличим.
И ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Божия Мати Пречистая, со всеми святыми призываем Тя, со ангелы и архангелы, с пророки и патриархи, со апостолы, с преподобными и праведными молися Христу Богу нашему дати здравие болящему, да Тя вси величаем.
Молитва:
Боже сильный, милостию строяй вся на спасение роду человеческому, посети раба Твоего сего (имя), нарицающа имя Христа Твоего, исцели его от всякого недуга плотскаго: и отпусти грех и греховныя соблазны, и всяку напасть, и всяко нашествие неприязнено далече сотвори от раба Твоего. И воздвигни от одра греховнаго, и устрой его во святую Твою Церковь здрава душею и телом, и делы добрыми славящаго со всеми людьми имя Христа Твоего, яко Тебе славу возсылаем, со Безначальным Ти Сыном и со Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Канон за Болящего
глас 3 Песнь 1
Ирмос: Море крестообразно рассекаемое жезлом, в древности Израиль прошёл как по земле пустынной и явственно в ней пролагает стези. Потому воспеваем хвалу чудному Богу нашему, ибо Он прославился.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
В день печали, нашедшей на нас, к Тебе, Христе Спаситель, припадая, мы Твоей милости просим. Облегчи болезнь раба Твоего, изреки и нам, как сотнику: «Иди, вот отрок твой здоров!»
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Мольбы и моления с воздыханием возглашаем к Тебе: «Сын Божий, помилуй нас!» Воздвигни словом с одра на нём лежащего, как воздвиг расслабленного, говоря: «Возьми постель твою, прощаются тебе грехи твои!»
Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.
Твоего, Христе, лика изображению поклоняясь, с верою его целуем, и болящему здравия просим, подражая кровоточивой, которая края риз Твоих коснулась, и исцеление от недуга приняла.
И ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Пречистая Госпожа Богородица, всем известная Помощница, не презри нас, к Тебе припадающих, моли как благая Своего Сына и Господа нашего дать здравие болящему, дабы и он Тебя с нами прославлял.
Песнь 3
Ирмос: Из небытия приведший всё, Словом созидаемое, завершаемое Духом! Вседержитель-Владыка, в любви Твоей утверди меня.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Тяжкими болезнями на землю поверженный, к Тебе, Христе, с нами взывает; подай здравие телесное ему, как Езекии с плачем молившемуся Тебе.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Призри, Господи, на наше смирение, и не вспоминай беззаконий наших, но ради веры болящего, как прокажённому словом исцели его болезнь, дабы славилось Твоё имя, Христе Боже.
Слава: Не попусти подвергнуться нареканию Церкви, которую Ты освятил, Христе, в которой мы молимся Тебе, но воздвигни невидимо в недуге на одре лежащего, чтобы неверующие не сказали: «Где Бог их?»
И ныне: К Твоему пречистому образу, Богородица, руки простирая, мы взываем: «Услышь рабов Твоих молитву и спаси в болезни лежащего, чтобы от болезни восстав, он воздал Тебе обеты, которые в печали изрекли уста его.
Седален, глас 8
Меня, на одре греха лежащего и страстями уязвлённого, как Ты тёщу Петра воздвиг и расслабленного спас, на одре носимого, так и ныне посети в болезни, Милостивый, понёсший недуги рода нашего. Тебя, Единого, мы знаем, как долготерпеливого и милосердного, милостивого врача душ и тел, Христа Бога нашего, посылающего недуги и вновь их исцеляющего, подающего прощение кающимся в грехах, Одного милосердного и милостивого.
Слава: Я, грешный, плачу, лёжа на одре своём: прощение подай мне, Христе Боже, и от этой болезни воздвигни меня, и от тех грехов, что я от юности совершил, избавиться по молитвам Богородицы даруй.
И ныне: Умилосердись и спаси меня, воздвигни меня с одра болезни, ибо истощилась сила моя во мне и весь я отчаянием охвачен. Матерь Божия Пречистая, исцели болящего тяжко, ибо Ты – помощница христиан.
Песнь 4
Ирмос: Проявил Ты к нам крепкую любовь, Отче, ибо Единородного Твоего Сына предал ради нас на смерть. Потому мы благодарно Тебе взываем: «Слава силе Твоей, Владыка!»
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Уже отчаявшегося в недуге тяжком и к смерти приблизившегося, к жизни возврати, Христе, и даруй плачущим утешение, чтобы все мы прославляли Твои святые чудеса.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Пред Тобою, Творец, мы каемся в своих грехах, ибо Ты не хочешь смерти грешника. Оживотвори, даруй здравие болящему, чтобы он, восстав послужил Тебе, исповедуя с нами Твою благость.
Слава: Слёзы Манассии, Ниневитян покаяние, и Давида исповедание приняв, Ты скоро спас их; и наши молитвы ныне прими, дай здравие болящему, о котором Тебя молим.
И ныне: Подай нам Твою милость, Пречистая, всегда на Тебя надеющимся, испроси здравие болящему, врачующие Твои руки, Богородица, с Предтечею ко Господу Богу простирая.
Песнь 5
Ирмос: На земле Ты, невидимый, явился и добровольно общался со смертными, непостижимый; потому, к Тебе стремясь с рассвета, мы воспеваем Тебя, Человеколюбец.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Дочь Иаира, уже умершую, Ты оживил, как Бог, и ныне возведи, Христе Боже, от врат смерти болящего, ибо Ты – путь и жизнь для всех.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Спаситель, сына вдовицы ожививший, и слёзы её на радость изменивший! Спаси погибающего от недуга раба Своего, чтобы и наша скорбь и мука в радость претворились.
Слава: Огненную болезнь тёщи Петра Своим прикосновением исцеливший! И ныне воздвигни болящего раба Твоего, чтобы и он, восстав, как она послужил Тебе.
И ныне: Скорбные, смиренные, грешные, не имеющие дерзновения пред Тобою, мы взываем, Пречистая Богоматерь: умоли Сына Своего, Христа, дать болящему здравие телесное.
Песнь 6
Ирмос: Бездна глубочайшая грехов объяла меня, и изнемогает дух мой; но Ты, Владыка, простёрши сильную Свою руку, как Петра, меня Спаси.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Бездну сострадания и милости имея, Христе Боже, услышь моления рабов Твоих! Ибо Ты по молитве Петра Тавифу воскресил, Ты и ныне в болезни лежащего воздвигни, услышав молящую Тебя Церковь.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Врач душ и тел наших, Христе, понёсший недуги всего мiра, и Евтиха руками Павла воскресивший, Ты и ныне болящего исцели святых апостолов молитвами.
Слава: Претвори, Христе, в радость рыдание в недуге скорбящем, чтобы он, Твою милость получив, вошёл в дом Твой с обетными дарами, славя Тебя, Единого в Троице Бога.
И ныне: Придите, о друзья, поклонимся, молясь о болящем Божией Матери. Ибо Она имеет власть недужных исцелять, вместе с бессребрениками невидимо духовным помазывая елеем.
Кондак, глас 3
Душу мою, Господи, от грехов всяческих и от дел недолжных тяжко расслабленную, воздвигни божественным Твоим попечением, как и расслабленного воздвиг Ты некогда, дабы я, спасённый, взывал Тебе: «Слава, Христе Милостивый, могуществу Твоему!»
Икос: В сложенных ладошках держащий мiр, Иисусе, Господи, как и Отец безначальный, и вместе с Духом Святым над всем владычествующий, Ты во плоти явился, недуги исцеляя; и страсти отогнал; слепым дал видеть свет, и расслабленного словом божественным восставил, внезапно повелев ему ходить и ложе, носившее его, поднять на плечи. Потому мы все с ним воспеваем и взываем: «Слава, Христе Милостивый, могуществу Твоему!»
Песнь 7
Ирмос: Прежде образу золотому, персидскому кумиру, три отрока не поклонились, и воспевали посреди печи: «Боже отцов, благословен Ты!»
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
О, Крест Христов Пресвятой, священное Древо Жизни! Благодаря Тебе погибла смерть и мёртвые воскресли. И ныне болящего исцели и оживотвори, как при царице Елене умершую девицу.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Долгую и лютую Иова болезнь, когда тот на гноище и в червях молился, одним словом исцелил Ты, Господи. И ныне мы в церкви о болящем молим Тебя: как благой исцели его невидимо по молитвам святых Твоих.
Слава: Все мы знаем, что предстоит нам умереть, ибо Тебе Богу так угодно; но на малое время, Милостивый, просим здравия болящему: от смерти к жизни его направь, даруй скорбящим утешение!
И ныне: Содействуй и помогай нашему сиротству, Богородица, ибо Ты знаешь время и час, когда умолить Сына Своего и Господа нашего, дать болящему здравие и прощение всех грехов.
Песнь 8
Ирмос: За служение Живому Богу отроки в Вавилоне угрозы претерпев, музыкальным орудиям не внимали, но, стоя посреди пламени, Богу подобающую песнь пели, возглашая: «Благословляйте, все творения Господни, Господа!»
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Милость яви в болезни рабу Твоему, Владыка, и скоро исцели его, милостивый Христе Боже, и не предавай ещё на осуждение смертное, да покаяние Тебе воздаст. Ибо Ты Сам сказал: «Не хочу смерти грешника».
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Господи милостивый, Твои преславные чудеса пусть ныне и нас достигнут: бесов прогони, недуги истреби, раны исцели, болезни уврачуй, и от колдовства и чародейства и всякой язвы избавь нас!
Слава: Запретив морским ветрам, Христе, и страх учеников изменив на радость, и ныне запрети болезням тяжким, удручающим раба Твоего, дабы мы все возвеселились, восхваляя Тебя вовеки.
И ныне: Избавь, Богородица, от обступивших нас печалей, от различных недугов, отравы и чародейства, и бесовского мечтания, и от навета злых людей, и от смерти, Тебе молимся.
Песнь 9
Ирмос: На горе Синай увидел Моисей в кусте терновом, Тебя, огонь Божества, зачавшую во чреве, не опалившись; Даниил же видел как нерассекаемую гору Тебя, жезл произросший, как взывал Исаия, от корня Давидова.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Источник жизни, податель милости, Христе, не отврати лица Твоего от нас. Облегчи болезнь изнурённого недугом, и воздвигни его, как Авгаря служением Фаддея, дабы он славил Тебя всегда со Отцом и Святым Духом.
Припев: Милостивый Господи, услышь молитву рабов Твоих, молящихся Тебе.
Веруя евангельскому слову, мы ищем Тобою обещанного, Христе: ибо сказал Ты: «Просите – и дано будет вам». Потому и ныне мы предстоим, молясь Тебе: воздвигни здравым со одра поверженного недугом тяжким, чтобы он Тебя с нами вместе величал.
Слава: Мучимый недугом, внутренними ранами невидимыми, с нами к Тебе, Христе, взывает: не нам, Господи, не нас ради, – ибо мы все исполнены грехов, – но Матери Твоей и Предтечи молитвами даруй исцеление болящему, дабы мы все Тебя возвеличили.
И ныне: Божия Матерь Пречистая! Со всеми святыми призываем Тебя: с Ангелами и Архангелами, с пророками и патриархами, с Апостолами, с преподобными и праведными, молись Христу Богу нашему о даровании здравия болящему, чтобы мы все Тебя величали.
Молитва
Боже сильный, по Своей милости всё устраивающий ко спасению рода человеческого, посети раба Своего (имя), призывающего имя Христа Твоего, прости ему грехи и исцели его от всякого недуга телесного и душевного. И все соблазны греховные, и всякую напасть и все козни вражеские удали от раба Своего, и подними его с ложа болезни, и даруй его Святой Твоей Церкви здравым душою и телом, и делами добрыми прославляющим со всеми людьми имя Христа Твоего. Тебе мы славу воссылаем со Единородным Твоим Сыном и Святым Духом ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.
Следующая глава >
К сожалению, любому из нас время от времени доводится сталкиваться с таким выбивающим из колеи и печальным явлением, как заболевание близкого человека. Верующий христианин в таком случае, кроме обеспечения медицинской квалифицированной помощи, в обязательном порядке постарается помочь заболевшему и поддержать его духовно. О том, как это происходит, читайте далее.
Молитвенные правила за болящего
Вполне понятно то, что молитвенные правила мы стараемся выбирать самые проверенные и подходящие, текст которых больше всего подчеркивает наше воззвание к Богу именно с просьбой ниспослать здоровье тому, кого мы так сильно любим. К таким текстам относят:
- каноны;
- молитвы;
- акафисты.
В числе таких молитвенных воззваний особенно отличается составленный церковными авторами-христианами церковный молебный канон за болящего — православное гимнографические поэтическое произведение, которое можно читать и в храме, и келейно (на домашней молитве). Возношение молитв о здравии болящего владеет особой силой, и случаи исцеления болящих по молитвам их родственников многократно это подтверждали.
Болезнь с позиции православия
Болезни вошли в нашу земную жизнь в результате грехопадения наших прародителей и изгнания их из Рая для прохождения определенных жизненных уроков. И до того времени, пока Господь снова не придет к нам, пока не пройдет Страшный Суд и пока не созданы, по обетованию Божьему, новая земля и новое небо, куда Господь вернет Свое присутствие и принесет Свой Горний Иерусалим, Царство Свое, где водворится вечно блаженная радость совместной жизни с Всесвятой Троицей, нашим Создателем, болезни останутся постоянными попутчиками человека.
Недуги попускаются Всевышним с разнообразными целями:
- одному — как вершину славы (Так было с преподобным Амвросием Оптинским);
- другому — в качестве наказания за содеянный грех;
- третьему — для вразумления.
Как бы то ни было, в каждом случае болезнь — это свидетельство посещения Божия, выражение заботы Его о падшем человеке. Как свидетельствуют апостолы Христовы, воля Господня неизменно направлена к тому, чтобы все без исключения люди достигли познания истины и спаслись (1 Тим. 2:4). Псалмопевец Давид — один из ветхозаветных пророков — открывает нам, что «все пути Божии — это милость и истина».
Последняя фраза — это буквально ключ к пониманию любого события в нашей жизни: наша ли это болезнь, недуг близкого или любимого человека. Что бы ни произошло, это — либо милость со стороны Бога, направленная на то, чтобы человек покаялся и стал способен принять жизни в Царстве любви вместе со всеми святыми и умершими родственниками, которые уже Там, или это истина, когда болезнь является естественным результатом каких-то неправильных, часто связанных действий (например, язва желудка из-за невоздержания в еде).
Однако если цель, с которой было попущено конкретному человеку страдание от заболевания своего или ближнего, достигнута, то Отец Небесный может излечить болящего.
В любых обстоятельствах своей жизни христианин должен научиться осознавать, с какой целью Создатель попускает злое или доброе в его жизнь. Это утверждение относится и к немощам и болезням. Следует верно выслеживать в себе духовную причину, того, почему Господь посылает нам те или иные физические страдания. Господь — это безгранично любящий нас Отец Небесный, и Он не желает, чтобы Его дети переносили болезни и страдания. Но любвеобильный Господь знает, что хвори зачастую становятся хорошим средством от грехов, и по этой причине ради нашего вечного блага Он попускает нам болезни.
Болезни для праведников
Священное Писание свидетельствует о том, как люди Божии, переносили различные тяжкие болезни:
- сын Авраама Исаак, который был праотцом Христа Иисуса, много лет был слепым;
- пророк Елисей заболел хворью, «от которой умер» (4 книга Царств. 13:14);
- Лазарь, любимый ученик и друг Христа Иисуса, заболел непонятной болезнью, от которой впоследствии умер, Спаситель сказал, что эта болезнь «к славе Божией», а все мы помним, как эта слава проявилась — Спаситель воскресил Лазаря, который еще очень долго жил и был одним из первых священников (Иоан. 11:4).
Ну и, конечно, нельзя не вспомнить Иова Многострадального, которому болезнь и множество скорбей были попущены для того, чтобы показать всю красоту и силу духа этого человека и посрамить дьявола, после чего Бог исцелил Своего человека и подарил ему еще больше благ, чем тот имел до болезни (Иов.19:25−27).
Когда мы будем услышаны
Мы очень часто думаем, что если продолжительное время творить молитву, да еще при этом какими-то особо «сильными» молитвами, то Царь Небесный смилуется над всеми — и над просящими, и над болящими, и подаст исцеление. Поэтому люди читают канон за болящего полный текст, потом еще акафист, а потом еще Псалтирь… Но вот проходит пара недель, результатов люди не видят, считают, что это все «не работает» и уходят во что-нибудь в другое, например, к знахарям, целителям. А это уже гарантия того, что все точно будет плохо.
Не в своем многословии мы будем услышаны, а лишь тогда, когда в результате долгой молитвы принесем те духовные плоды, которых от нас ждет Господь и для восполнения которых и попустил нам болезнь. Поэтому каждый должен не с унынием и отчаянием воспринимать каждое свое заболевание или болезнь близкого, а с упованием на то, что она необходима для спасения души, чтобы та была способна жить в Царстве Божием.
Будем всегда испрашивать у Господа вразумление, чтобы Он помог это правильно понять, все уяснить, дабы не противиться нам воле Отца Небесного, но постигать ее, следовать ей, приближая тем самым врачевание — прежде всего души, а в дальнейшем и тела.
Как молитва помогает исцелению
«Просите — и будет вам», — обещает нам Христос. Именно поэтому мы и читаем канон за болящего об исцелении, возносим молитвы.
Как известно, в ранних христианских общинах, когда люди переживали великое вдохновение от недавних, буквально «свежих» евангельских событий, хватало чтения лишь одной молитвы, которую научил людей возносить сам Сын Божий («Отче наш»). Но со временем этот первый энтузиазм веры стал оскудевать. Вскоре в Церковь Христову стало прибывать множество людей, бывших язычников или многобожцев, для которых было невозможно сразу побороть свои прежние вредные привычки и страсти, тогда и возникла потребность в усилении и укреплении молитвы.
Обнищание веры уже в первые годы христианства замечал святой Христов апостол Павел. О печальном духовном состоянии многих людей, в том числе критян, коринфян, греков, римлян, он описывает в своих Посланиях. По этой причине апостол заповедует непрестанно молиться каждому верующему, чтобы иметь через молитву постоянного Богообщение.
Канон, чтимый за болящих, а также акафисты и молитвы, причем неважно — на русском языке или славянском, полезно именно потому, что воссоединяет человека с живущей и исцеляющей благодатью Божией, которая постепенно очищает его от греха. А именно он и является в основном причиной любого заболевания. Канон о здравии болящего успокаивает больного и молящегося, дарует им надежду на самое скорое исцеление.
Даже если мысли молитвенника витают где-то далеко, необходимо обязательно найти в себе силы и пусть даже механически начать чтение канонов и молитв. Господь обязательно благословит усердие и пошлет вдохновение. Тогда и слова, которые веками даровали утешение каждому, кто их произносил, обязательно обнаружат свое благотворное влияние и на вас, и на болящего.
Есть множество случаев, когда молитва за болящего — канон, акафист, просто короткая молитва — поднимали с одра болезни даже безнадежных больных. Тому свидетельство — множество отзывов на православных форумах, сайтах и группах в социальных сетях. Иногда человек не всегда может даже осознать, что он выздоровел неслучайно. Господь часто действует тайно, тихо, завуалировано. Так Он предоставляет человеку возможность выбрать Его или не выбрать, а предпочесть считать, что все само сложилось, и Бог тут ни при чем.
Как бы то ни было, но болезнь, особенно серьезная, — это со стороны Бога особо проводимое мероприятие, даже комплекс мероприятий, направленных на достижение сразу множества целей, к примеру:
- дать возможность человеку задуматься о прошедшей жизни;
- научить терпению;
- предоставить возможность начать молитву и правильную духовную жизнь;
- дать человеку начать духовный рост.
Молитва также преследует вышеизложенные цели. Поэтому такое благое дело, как читать канон за болящего дома или в храме тоже поможет выучить все уроки Божьи и получить не только исцеление, но и верное направление дальнейшей жизни. Молитва, возвращение к Богу, твердое становление на путь спасения обязательно даст свои плоды. Ведь именно этого и ждет от нас Отец Небесный.
Русская вера, 2017
Об утешении болящих
Болезни… Какое страдание они приносят человеку, как хочется нам избавиться от них. Они пришли в нашу земную жизнь после изгнания наших прародителей из Рая вследствие совершенного ими грехопадения. И до тех пор, пока не будут созданы новое небо и новая земля, где воцарится вечноблаженная радость жизни со Христом Богом, болезни будут постоянными спутниками человека.
Что говорит Священное Писание о причинах болезней? В библейской книге «Исход» мы читаем: «…Там Бог дал народу устав и закон и там испытывал его. И сказал: если ты будешь слушаться гласа Господа, Бога твоего, и делать угодное пред очами Его, и внимать заповеди Его, и соблюдать все уставы Его, то не наведу на тебя ни одной из болезней…» (Исх. 15, 25—26). «Если же не послушаете Меня и не будете исполнять всех заповедей сих, и если презрите Мои постановления.., то Я поступлю с вами так: пошлю на вас ужас, чахлость и горячку, от которой истомятся глаза и измучится душа» (Лев. 26, 14—16). «Если и при всем том не послушаете Меня, то Я всемеро увеличу наказание за грехи ваши» (Лев. 26, 18), — говорит Господь.
В библейской книге «Плач Иеремии» сказано: «Не от уст ли Всевышнего происходит бедствие и благополучие? Зачем сетует человек живущий? Всякий сетуй на грехи свои» (Пл. Иер. 3, 38—39).
Говоря о болезнях, следует сказать, что Господь часто использует их в целях сохранения человека от многих пороков. «Всякое наказание в настоящее время не кажется радостью, а печалью; но после наученным через него доставляет мирный плод праведности» (Евр. 12, 11).
Христианин во всех обстоятельствах своей жизни должен научиться понимать, для какой цели Господь допускает доброе или злое в его жизни. Это относится и к болезни. Нужно правильно отыскивать в себе духовную причину, по которой Господь допускает иметь нам те или иные телесные страдания. Господь есть бесконечно любящий нас Отец Небесный, и Он не хочет, чтобы Его дети подвергались болезням и другим страданиям. Но любвеобильный Бог знает, что болезни часто являются хорошим врачеванием грехов, и поэтому ради вечного нашего блага Он допускает болезни.
Необходимо знать христианину, что он обязан беречь свое здоровье и проявлять чуткую заботу о здоровье других людей. Всякое небрежение здоровьем может привести к телесной смерти человека, и поэтому есть великий грех. Хотя болезни являются проклятием Божиим над согрешившим человеком, но больному необходимо обращаться за помощью к врачу и применять медицинские средства. Тот, кто считает, что борьба с болезнями есть сопротивление воле Божией, поскольку Бог их допускает, похож на земледельца, который говорит, что мы не имеем права бороться с сорняками, так как они сотворены Богом.
Если в болезнях мы будем молить Господа Бога о нашем уврачевании, а также будем искоренять в себе нравственные пороки и греховные привычки, то исцеление наступит гораздо быстрее. Священное Писание указывает на ряд примеров, как мужи Божии подвергались болезням. Так, например, Исаак, сын Авраама и праотец Христа, был много лет слепым; пророк Елисей заболел болезнью, «от которой умер» (4 Цар. 13, 14); пророк Даниил болел несколько дней (Дан. 8, 27); Лазарь, друг Христа, заболел, и Спаситель сказал, что эта болезнь «к славе Божией» (Иоан. 11,4); Тимофей, сотрудник и спутник апостола Павла, страдал болезнью желудка (1 Тим. 5, 23).
Интересно привести два примера тому, как умели принимать страдания истинные служители Божии.
В древности один египетский старец-подвижник зашел однажды помолиться в храм в Александрии и там он увидел женщину, которая стояла у Распятия Христа и горько плакала. По окончании богослужения старец спросил женщину о причине ее слез. «Все у меня благополучно; и я и мой сын здоровы. Но так как я сама забываю своего Господа, то и Господь, видно, забыл меня, и вот уже много лет не посылает мне никакого страдания, и я молюсь Господу, чтобы Он напомнил мне о Себе».
Немного позже в Египте подвизался один праведник по имени Вениамин. Он горячо молился Господу о исцелении больных, которых к нему приводили. Но вот он и сам заболел: отекли его ноги и руки, отекший, он мог только сидеть и с трудом дышал. Глядя на его тяжкие мучения, женщины стали плакать, но он сказал: «Зачем вы плачете? Я радуюсь, что Господь послал мне болезнь. Когда человек здоров, он мало думает о смерти, и, не думая о ней, забывает к ней и готовиться. А когда Господь послал мне такую болезнь, я знаю, что приближаюсь к смерти и думаю о ней день и ночь».
Бывают болезни и к смерти. Если мы видим, что наш брат или сестра во Христе лежит на предсмертном одре, необходимо пригласить к умирающему священника, чтобы отходящий в мир иной исповедал свои грехи духовному отцу и причастился от него Святых Таин Тела и Крови Христовых. Над умирающим совершают также Святое Таинство Елеосвящения (Соборование). Душа христианина, который перед смертью пособоровался, мытарства не проходит и сразу переходит в райские обители.
——————————————————————
Общее начало и конец всем канонам →
Порядок чтения по уставу
——————————————————————
Тропарь, глас 6
Поми́луй нас Го́споди, поми́луй нас, вся́каго бо отве́та недоуме́юще, сию́ Ти моли́тву, я́ко Влады́це, гре́шнии раби́ Твои́ прино́сим, поми́луй нас Го́споди, поми́луй нас.
Слава. Го́споди, поми́луй нас, на Тя бо упова́хом, не прогне́вайся на ны зело́, ниже́ помяни́ беззако́нии на́ших, но при́зри на ны, я́ко Милосе́рд, и изба́ви нас от враг на́ших, Ты бо еси́ Бог наш, и мы лю́дие Твои́, и вси де́ла руку́ Твое́ю, и и́мя Твое́ призыва́ем.
И ныне. Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, Благослове́нная Богоро́дице Де́во, наде́ющиися на Тя не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед. Ты бо еси́ спасе́ние ро́ду христиа́нскому.
Канон, глас 3
Песнь 1. Ирмос
Пределя́ему мо́ре жезло́м дре́вле, Изра́иль про́йде я́ко по пусты́ни, я́ко Креста́ о́браз я́ве претворя́ше стезю́, сего́ ра́ди воспое́м во хвале́нии, чу́дному Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Запев. Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́ (поклон).
В день печа́ли, наше́дшия на ны, к Тебе́, Христе́ Спа́се, припа́дающе, Твоея́ ми́лости про́сим, облегчи́ боле́знь ра(бы́)ба́ Тво(ея́)его́, изорцы́ нам я́ко и со́тнику: иди́, се здрав есть о́трок твой.
Запев. Мольбы́ и моле́ния, с воздыха́нием к Тебе́ вопие́м, Сы́не Бо́жии, поми́луй нас, воздви́гни со одра́ лежа́щ(ую)аго, я́ко осла́бленнаго сло́вом: возьми́ одр свой, глаго́ля, отпуща́юттися греси́ твои́.
Слава. Твоего́ Христе́ о́браза подо́бию поклоня́ющеся (поклон), ве́рою целу́ем, и боля́щ(ей)ему здра́вия про́сим, подража́юще кровоточи́вей, я́же подо́лце риз Ти косну́ся, и исцеле́ние неду́га прия́т.
И ныне. Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, всем изве́стная Помо́щница, не пре́зри нас, к Тебе́ припа́дающих, моли́ я́ко Блага́, Своего́ Сы́на и Бо́га на́шего, да́ти здра́вие боля́щ(ей)ему, да Тя с на́ми прославля́ет.
Катавасия. Сохрани́ от скорби, от боле́зни, от неду́га тя́жкаго раб(у́)а́ Сво(ю́)его́ (имя рек) боля́щ(ую)аго Ми́лостиве, я́ко усе́рдно к Тебе́ прибега́ем, к Ми́лостивому Изба́вителю и всех Влады́це, Го́споду Ису́су (поклон).
Го́споди поми́луй (трижды, с поклонами).
Песнь 3. Ирмос
И́же от не су́щих вся приведы́и, Сло́вом созида́ема, соверша́ема же Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шнии, в любви́ Свое́й утверди́ мене́.
Запев. И́же от тя́жких боле́зней на земли́ пове́рже(на)н, к Тебе́ Христе́, с на́ми вопие́т, пода́ждь здра́вие телеси́ (ея́) его́, я́ко же Иезеки́и плака́вшуся к Тебе́.
Запев. При́зри Го́споди, на на́ше смире́ние и не помяни́ беззако́нии на́ших, но ве́ры ра́ди боля́щ(ия)аго, я́ко прокаже́ннаго, сло́вом исцели́ (ей)ему́ боле́знь, да Твое́, Христе́ Бо́же, сла́вится и́мя.
Слава. Це́рковь ю́же еси́ освяти́л, на ту Христе́ не даждь поно́са, но воздви́гни неви́димо в неду́зе на одре́ лежа́щ(ую)аго, в не́йжетися мо́лят; да не реку́т неве́рнии: где есть Бог их?
И ныне. К Твоему́ Пречи́стому Богоро́дице, о́бразу ру́це возде́юще, вопие́м: услы́ши раб Твои́х моли́тву и спаси́ в боле́зни лежа́щ(ую)аго, да от боле́зни воста́в(ши), возда́ст обе́ты, я́же в печа́ли глаго́лаша уста́ (ея́) его́. Катавасия.
Седален, глас 8. На одре́ грехо́внем лежа́щ(у)а мя, и страстьми́ уя́зве(ну)на, и я́коже воздви́же Петро́ву те́щу, и спасе́ разсла́бленаго носи́ма со одро́м; та́ко и ны́не посети́ Ми́лостиве, боля́щ(ую)аго, понесы́и неду́ги ро́да на́шего, Тебе́ еди́наго све́мы, терпели́ва и ми́лосердца, ми́лостива Врача́ душа́м и те́лом, Христа́ Бо́га на́шего, наводя́ща неду́ги, и па́ки исцеля́юща, подава́юща проще́ние ка́ющимся о согреше́ниих, еди́наго Милосе́рдаго и Ми́лостиваго.
Слава. Аз гре́шн(ая)ыи пла́чуся, на одре́ свое́м слежа́(щи), просты́ню ми пода́ждь, Христе́ Бо́же, и от боле́зни сея́ воздви́гни мя; я́же есмь от ю́ности грехи́ сотвори́л(а), избы́ти ми моли́твами Богоро́дицы сих да́руй.
И ныне. Умилосе́рдися и спаси́ мя, воздви́гни мя от одра́ боле́зненнаго, мощь бо моя́ во мне изнемо́же, и весь(вся) неча́янием одержи́(ма)мь есмь, Ма́ти Бо́жия Пречи́стая, исцели́ неду́гующ(у)а лю́те, Ты бо еси́ Помо́щница христия́ном.
Песнь 4. Ирмос
Положи́ к нам тве́рдую любо́вь Си Го́споди, единоро́днаго бо Ти Сы́на, нас ра́ди на́ смерть вдал еси́, те́мже Ти вопие́м, восхваля́юще: сла́ва си́ле Твое́й.
Запев. У́же отча́янн(у)а лю́тым неду́гом, и к сме́рти прибли́живш(уся)ася, возврати́, Христе́ на живо́т и даждь пла́чущимся уте́ху, да вси прославля́ем Твоя́ свята́я чудеса́.
Запев. К Тебе́ Тво́рче, ка́емся свои́х грех, я́ко не хо́щеши сме́рти гре́шничи; оживи́, уздра́ви боля́щ(ую)аго, да воста́в(ши) послу́жит Ти, испове́дая с на́ми Твою́ бла́гость.
Слава. Сле́зы Манаси́ины, ниневи́тян покая́ние, Давы́дово испове́дание прии́м, вско́ре спасл еси́; и на́ша моли́твы ны́не приими́, даждь здра́вие боля́щ(ей)ему, о не(й)м же Тя мо́лим.
И ныне. Пода́ждь нам Твою́ ми́лость, Госпоже́, всегда на Тя наде́ющимся, испроси́ здра́вие боля́щ(ей)ему, враче́внеи Твои́ ру́це с Предоте́чею Богоро́дице, ко́ Господу простира́ющи. Катавасия.
Песнь 5. Ирмос
На земли́ Неви́димыи яви́ся, и с земны́ми во́лею поживе́ Непости́жимыи; и к Тебе́ у́треннююще, воспева́ем Тя, Человеколю́бче.
Запев. Дщерь Иаи́рову у́же уме́ршу, я́ко Бог оживи́л еси́; и ны́не возведи́, Христе́ Бо́же, от врат сме́ртных боля́щ(ую)аго, Ты бо еси́ путь и живо́т всем.
Запев. Сы́на вдови́ча оживи́в Спа́се, и тоя́ сле́зы преложи́в на ра́дость; спаси́ от неду́га тле́ющ(ую)аго ра(бу́)ба́ Си, да и на́ша скорбь и боле́знь на ра́дость пре́йдет.
Слава. О́гненную боле́знь те́щи Петро́ве прикоснове́нием Твои́м исцели́в; ны́не воста́ви боля́щ(ую)аго ра(бу́)ба́ Ти, да воста́в(ши), я́ко и она́, послу́жит Ти.
И ныне. Ско́рбнии, смире́нии, гре́шнии, не иму́щии дерзнове́ния, к Тебе́, Пречи́стая Богома́ти, вопие́м: умоли́ Сы́на Своего́ Христа́, да́ти боля́щ(ей)ему здра́вие телеси́. Катавасия.
Песнь 6. Ирмос
Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя, и исчеза́ет дух мой, но просте́р Влады́ко высо́кую Си мы́шцу, я́ко Петра́ мя, Упра́вителю спаси́.
Запев. Бе́здну милосе́рдия и ми́лости име́я, Христе́ Бо́же, внуши́ моле́ния раб Твои́х, Ты бо еси́ Петро́м Тави́фу воскреси́в; Ты и ны́не в боле́зни лежа́щ(ую)аго воздви́гни, послу́шав церко́вных моли́твенник.
Запев. Врачу́ душа́м и те́лом на́шим, понесы́и неду́ги всего́ ми́ра Христе́, и Ене́я Па́влом исцели́выи; Ты и ны́не боля́щ(ую)аго исцели́, святы́х апо́стол моли́твами.
Слава. Преложи́ Христе́, на ра́дость рыда́ние, о неду́жн(ей)ем скорбя́щ(ей)ем, да Твою́ получи́вше ми́лость, вни́дут в дом Твой, со обе́тными дарми́, сла́вяще Тя в Тро́ице Еди́наго Бо́га.
И ныне. Прииди́те О! дру́зи, поклони́мся (поклон), моля́щеся о боля́щ(ей)ем, Божи́и Ма́тери; Та бо имее́т власть неду́жныя исцеля́ти со безме́здникома вку́пе, духо́вным неви́димо пома́зающи ма́слом. Катавасия.
Слава, и ныне. Кондак, глас 3. Ду́шу мою́ Го́споди, во гресе́х вся́ческих, безме́стными дея́ньми лю́те разсла́бленну, воздви́гни боже́ственным Си человеколю́бием, я́коже и разсла́бленнаго воздви́гнул еси́ дре́вле; я́ко да зову́ Ти спаса́ем, Щедрый: даждь ми Христе́, исцеле́ние.
Песнь 7. Ирмос
Пе́рвее те́лу злато́му, пе́рсскою че́стию де́ти не поклони́шася, трие́ пою́ще посреде́ пе́щи огня́: отце́м Бо́г благослове́н еси́.
Запев Кресту. О! Кре́сте пресвяты́й Христо́в, честно́е дре́во живо́тное, тобо́ю смерть поги́бе, и ме́ртвии воскресо́ша, и ны́не боля́щ(ую)аго исцели́ и оживи́, я́коже при Еле́не уме́ршую деви́цу.
Запев. До́лгую и лю́тую боле́знь И́овлю на гно́ищи и в че́рвех, того́ моля́щася сло́вом исцели́л еси́, Го́споди; ны́не же в це́ркви о боля́щ(ей)ем моли́м Тя: я́ко Благ, исцели́ неви́димо моли́твами святы́х Твои́х.
Слава. Вси све́мы я́ко у́мрети нам есть, Тебе́ Бо́гу, та́ко изво́льшу; но на ма́ло вре́мя Ми́лостиве, здра́вия про́сим боля́щ(ей)ему, премени́ от сме́рти на живо́т, даждь скорбя́щим уте́ху.
И ныне. Посо́бствуй и помога́й на́шему сиро́тству Богоро́дице, Ты бо ве́си вре́мя и час, когда́ умоли́ти Сы́на Своего́ и Бо́га на́шего, да́ти боля́щ(ей)ему здра́вие и проще́ние от всех грех. Катавасия.
Песнь 8. Ирмос
Служи́ти жи́ву Бо́гу, и́же в Вавило́не де́ти прете́рпеша, о мусики́йских орга́нех неради́ша, и в пла́мени посреде́ стоя́ще, богоуго́дную песнь поя́ху: благослови́те вся де́ла Госпо́дня Го́спода.
Запев. Кажа́ покажи́ Влады́ко, боле́знию ра(бу́)ба́ Тво(ю́)его́, и ско́ро исцели́, Ми́лостиве Христе́ Бо́же, и еще́ сме́рти не преда́ждь су́дней, да Ти покая́ние возда́ст; Сам бо рекл еси́: не хощу́ сме́рти гре́шничи.
Запев. Го́споди Ми́лостиве, Твоя́ пресла́вная чудеса́, да и до нас ны́не дости́гнут; бе́сы прожени́, неду́ги погуби́, ра́ны исцели́, боле́зни уврачу́й, и потво́ры и чародея́ния, и вся́коя я́зи изба́ви ны.
Слава. Запрети́выи Христе́ морьски́м ве́тром, и страх учени́к на ра́дость преложи́; запрети́ и ны́не тя́жким боле́знем, тружа́ющим ра(бу́)ба́ Тво(ю́)его́, да вси возвесели́мся, хва́ляще Тя во́ веки.
И ныне. Изба́ви Богоро́дице, от обыше́дших ны печа́лей, бед же и скорбе́й, и всех разли́чных неду́г, отра́вы же и чароде́йства, и бесо́вскаго мечта́ния, и от уро́ка злых челове́к, и напра́сныя сме́рти, молимся. Катавасия.
Песнь 9. Ирмос
На Сина́стей горе́ ви́де Тя в купине́ Моисе́й неопа́льну, огнь Боже́ственныи заче́ншу во́ чреве; Дании́л же Тя ви́де, го́ру непресе́чену; жезл прозя́бшии, Иса́ия взыва́ше, от ко́рене Давы́дова.
Запев (поклон). Исто́чниче жи́зни, пода́телю Христе́ ми́лости, не отврати́ лица́ Твоего́ от нас, облегчи́ боле́знь утруже́н(ой)ому боле́знию, и воздви́гни я́ко Фадде́ом А́вгаря, да при́сно Тебе́ сла́вит, со Отце́м и Святы́м Ду́хом.
Запев. Ева́нгельскому ве́рующе гла́су, Твоего́ и́щем обе́та Христе́, проси́те бо рече́, и да́стся вам; тем ны́не предстоя́ще мо́лим Тя: воста́ви со одра́ здра́в(у)а, лю́тым пове́ржен(у)а неду́гом, да Тя с на́ми вку́пе велича́ет.
Слава. Му́чим(ая)ыи неду́гом, внутрь неви́димыми ра́нами, Тебе́ Христе́, с на́ми вопие́т; не нам Го́споди, ни нас ра́ди, вси бо есмы́ испо́лнени грехо́в, но Ма́терними Ти и Предоте́чевыми моли́твами даждь исцеле́ние боля́щ(ей)ему, да Тя вси возвели́чим.
И ныне. Бо́жия Ма́ти Пречи́стая, со все́ми святы́ми призыва́ем Тя, со а́нгелы и арха́нгелы, с проро́ки и патриа́рхи, со апо́столы и святи́тели, с преподо́бными и пра́ведными, моли́тися Христу́ Бо́гу на́шему да́ти здра́вие боля́щ(ей)ему, да Тя вси велича́ем. Катавасия.
Достойно есть (поклон земной). Трисвятое и по Отче наш. Молитва Исусова. Аминь. Тропари: Помилуй нас, Господи; и: Господи, помилуй нас. Слава, кондак: Душу мою, Господи. И ныне, богородичен: Милосердия двери. Господи помилуй (40). Слава, и ныне.
Запев: Ми́лостиве Го́споди, услы́ши моли́тву раб Свои́х, моля́щихся Тебе́ (поклон).
Молитва. Бо́же си́льныи, ми́лостию стро́яи вся, на спасе́ние ро́ду челове́ческому, посети́ ра(бу́)ба́ Сво(ю́)его́ (сию́)сего́ (и́мя рек), нарица́ю(щу)ща и́мя Христа́ Твоего́, исцели́(ю́) его́ от вся́каго неду́га плотьска́го и душе́внаго, и отпусти́ грех, и грехо́вныя собла́зны, и вся́ку напа́сть, и вся́кое наше́ствие неприя́зненно, дале́че сотвори́ от ра(бы́)ба́ Тво(ея́)его́, и воздви́гни от одра́ грехо́внаго, и устро́й (ю́)его́ во святу́ю Твою́ це́рковь, здра́в(у)а душе́ю и те́лом, и де́лы до́брыми сла́вящ(у)аго со все́ми людьми́ и́мя Христа́ Твоего́, я́ко Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Ти Сы́ном и со Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во́ веки веко́м, ами́нь (поклон земной).
Честнейшую херувим. Слава, и ныне. Господи помилуй (дважды), Господи благослови (с поклонами).
Отпу́ст. Го́споди Ису́се Христе́ Сы́не Бо́жии, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Ти Ма́тери, си́лою честна́го и животворя́щаго Креста́, заступле́нием честны́х небе́сных сил безпло́тных, честна́го и сла́внаго проро́ка и Предоте́чи Крести́теля Иоа́нна, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, святы́х добропобе́дных му́ченик, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святы́х чудотво́рец и безсре́бреник Козьмы́ и Дамиа́на, Ки́ра и Иоа́нна, и всех ра́ди святы́х, поми́луй и спаси́ боля́щ(ую)аго ра(бу́)ба́ Сво(ю́)его́ (и́мя рек), я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь.
Го́споди помилуй (трижды), и обычные исходные поклоны.
Обзор книги