Молитва богоматери семистрельной

Детально: молитва богоматери семистрельной - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Образов Святой Девы, запечатленных на иконах и списках с них великое множество, одним из наиболее чтимых и известных является икона «Умягчение злых сердец», так же именуемая как «Семистрельная». Сегодня она почитается как чудотворная, а молитва умягчение злых сердец применяется верующими людьми как прошение о выздоровлении от тяжких недугов, устранении гнева и нетерпимости, излечении от тяжких инфекций, даровании спокойствия и умиротворения.

Оглавление [Показать]

Иконографическая справка

На иконе Богородица изображена одна. Причем присутствует разница между иконами «Умягчение злых сердец» и «Семистрельная».

Икона Богородицы «Умягчение злых сердец»

В первом случае Деву пронзают мечи, расположенные по три справа и слева, а седьмой внизу.

Во втором — Богородицу пронзают стрелы, три с одной стороны и четыре с другой. Мечи и стрелы являются прообразом глубокой печали, которую Великая Благодетельница несла в своей душе всю жизнь.

Обретение древней иконы

О первом прославлении «Семистрельного» образа издавна известно следующее. Крестьянин одного из уездов Вологодской губернии длительное время страдал болями в ногах и сильно хромал, ему было очень трудно ходить и тело мужчины было сильно расслаблено. Он долго лечился у многих знахарей и лекарей, но ничего ему не помогало. Но лишь Богоматерь смогла вернуть ему утраченное здравие.

Икона «Семистрельная»

Однажды во время сна раздался повелевающий глас, указующий ему взобраться на церковную колокольню, отыскать там старинную Богородичную икону и усердно молиться пред ней. Лишь тогда ему будет даровано желанное исцеление от тяжкого недуга. Крестьянин дважды приходил в храм, рассказывал о «ночном приказе» и пытался исполнить данный ему в сонном видении указ, но служители церкви ему не верили и не пускали на колокольню. В третий раз, видя настойчивость болящего хромого человека, служки пошли ему навстречу: инвалид поднялся на звонницу и тотчас нашел икону. Она лежала в пыли у лестницы и звонари, не замечая под ногами святыню, ходили прямо по ней, как по обычной доске. Икону сразу же очистили от пыли, отмыли от грязи и отслужили молебен. Усердно молившийся во время служения крестьянин вскоре получил заветное исцеление.

Молитвенные правила

Молитва умягчение злых сердец — одно из самых сильных молений Пресвятой Богородице. Чтобы просимое осуществилось как можно быстрей, необходимо:

«Умягчение злых сердец» («Симеоново проречение»)

  • прийти в православную обитель;
  • поставить свечу перед иконой Иисуса Христа;
  • приложиться губами и лбом ко Святому Распятию;
  • подойти к иконе «Умягчение злых сердец» или «Семистрельная», возжечь свечу и прочитать молитву (можно молиться своими словами).

Полезные статьи:

  • Как правильно молиться
  • Что такое молитвенное правило

Молиться можно дома перед иконой. Для этого нужно в церкви приобрести свечу, возжигать ее во время моления и просить Царицу Небесную о помощи в делах и предстательстве перед Господом о даровании Божественной Благодати.

Молитва перед иконой

«Умягчение злых сердец» икона Божией Матери. Галерея икон Щигры.

По давно сложившейся традиции пред ликом Святой Девы молятся за своих врагов, о смягчении вражды между людьми и о даровании чувства милосердия.

Тропарь, глас 5-й:

Умягчи наша злая сердца, Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши. Hа Твой святый образ взирающи, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати благосердная, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец Умягчение.

Кондак:

Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти:

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Молитва 1

О многоскорбная Мати Божия, умягчение злых сердец и превышшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущи ко Иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице Единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитва 2

О кто не ублажит Тя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому. Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас. Аще мир нас ненавидит — Ты простри любовь Свою к нам, аще мир нас гонит — Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения — без ропота перенести испытания в мире сем бываемая. О, Госпоже! Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, — но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же — отец злобы — да посрамится! Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная, услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим, искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

Важно! Ваше желание исполнится лишь в том случае, если оно не противоречит Заповедям Господним и если на то будет Воля Божия!

Мироточивый чудотворный образ Пресвятой Девы Марии хранится на Девичьем поле в Москве, в храме Михаила Архангела. Празднование иконы, так же именуемой «Симеоново проречение», совершается ежегодно 26 августа и в неделю Всех Святых.

Акафист Божией Матери перед иконой «Умягчение злых сердец».

Советуем ознакомиться молитва святой божьей матери семистрельная с несколькими вариантами на русском языке, с полным описанием и картинками.

Молитва Божией Матери «Умягчение злых сердец»

Образов Святой Девы, запечатленных на иконах и списках с них великое множество, одним из наиболее чтимых и известных является икона «Умягчение злых сердец», так же именуемая как «Семистрельная». Сегодня она почитается как чудотворная, а молитва умягчение злых сердец применяется верующими людьми как прошение о выздоровлении от тяжких недугов, устранении гнева и нетерпимости, излечении от тяжких инфекций, даровании спокойствия и умиротворения.

Иконографическая справка

На иконе Богородица изображена одна. Причем присутствует разница между иконами «Умягчение злых сердец» и «Семистрельная».

В первом случае Деву пронзают мечи, расположенные по три справа и слева, а седьмой внизу.

Во втором — Богородицу пронзают стрелы, три с одной стороны и четыре с другой. Мечи и стрелы являются прообразом глубокой печали, которую Великая Благодетельница несла в своей душе всю жизнь.

Обретение древней иконы

О первом прославлении «Семистрельного» образа издавна известно следующее. Крестьянин одного из уездов Вологодской губернии длительное время страдал болями в ногах и сильно хромал, ему было очень трудно ходить и тело мужчины было сильно расслаблено. Он долго лечился у многих знахарей и лекарей, но ничего ему не помогало. Но лишь Богоматерь смогла вернуть ему утраченное здравие.

Однажды во время сна раздался повелевающий глас, указующий ему взобраться на церковную колокольню, отыскать там старинную Богородичную икону и усердно молиться пред ней. Лишь тогда ему будет даровано желанное исцеление от тяжкого недуга. Крестьянин дважды приходил в храм, рассказывал о «ночном приказе» и пытался исполнить данный ему в сонном видении указ, но служители церкви ему не верили и не пускали на колокольню. В третий раз, видя настойчивость болящего хромого человека, служки пошли ему навстречу: инвалид поднялся на звонницу и тотчас нашел икону. Она лежала в пыли у лестницы и звонари, не замечая под ногами святыню, ходили прямо по ней, как по обычной доске. Икону сразу же очистили от пыли, отмыли от грязи и отслужили молебен. Усердно молившийся во время служения крестьянин вскоре получил заветное исцеление.

Молитвенные правила

Молитва умягчение злых сердец — одно из самых сильных молений Пресвятой Богородице. Чтобы просимое осуществилось как можно быстрей, необходимо:

  • прийти в православную обитель;
  • поставить свечу перед иконой Иисуса Христа;
  • приложиться губами и лбом ко Святому Распятию;
  • подойти к иконе «Умягчение злых сердец» или «Семистрельная», возжечь свечу и прочитать молитву (можно молиться своими словами).

Молиться можно дома перед иконой. Для этого нужно в церкви приобрести свечу, возжигать ее во время моления и просить Царицу Небесную о помощи в делах и предстательстве перед Господом о даровании Божественной Благодати.

Молитва перед иконой

По давно сложившейся традиции пред ликом Святой Девы молятся за своих врагов, о смягчении вражды между людьми и о даровании чувства милосердия.

Умягчи наша злая сердца, Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши. Hа Твой святый образ взирающи, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати благосердная, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец Умягчение.

Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти:

Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

О многоскорбная Мати Божия, умягчение злых сердец и превышшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущи ко Иже из Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице Единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

О кто не ублажит Тя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому. Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас. Аще мир нас ненавидит — Ты простри любовь Свою к нам, аще мир нас гонит — Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения — без ропота перенести испытания в мире сем бываемая. О, Госпоже! Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, — но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же — отец злобы — да посрамится! Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная, услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим, искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

Важно! Ваше желание исполнится лишь в том случае, если оно не противоречит Заповедям Господним и если на то будет Воля Божия!

Мироточивый чудотворный образ Пресвятой Девы Марии хранится на Девичьем поле в Москве, в храме Михаила Архангела. Празднование иконы, так же именуемой «Симеоново проречение», совершается ежегодно 26 августа и в неделю Всех Святых.

Молитва святой божьей матери семистрельная

Значение иконы Божьей Матери Семистрельная

Существует несколько видов богородичных икон, которые должны обязательно присутствовать в доме верующего христианина. Среди них особое место занимает Семистрельная Богородица.

Что же означает икона Семистрельная? На старинной иконе Богородица изображена сама, пронзенная семью мечами. Мечи – это символ печали и сердечных мук, которые испытывала Пречистая при земной жизни. Перед этой сильной иконой молятся об умягчении злых сердец, о прекращении вражды между близкими людьми, и о рождении в душах людей чувства милосердия.

Многие стараются купить христианскую икону Семистрельная Божья Матерь в свои дома как символ защиты не только от воров и преступников, но и от простых недоброжелателей, которые могут нанести вред семье. Эта старинная икона считается одной из самых сильных, поэтому верующие христиане считают обязательным условием приобрести эту святыню не только в свои дома, но и на рабочие места, в учреждения и предприятия, на которых они работают. Магазины, занимающиеся продажей икон и церковной утвари, православные интернет-магазины могут предложить огромное количество разнообразных видов этой замечательной иконы Богоматери. Очень популярна на сегодняшний день вышивка бисером иконы Семистрельной Богородицы, которая очень востребована в качестве подарка для дорогих сердцу людей.

Значение иконы Божьей Матери Семистрельная

Все, от чего оберегает икона Пресвятой Божией Матери Семистрельная, имеет для жизни православного человека огромное значение. Многие верующие люди, уезжая далеко от дома, имея в нем сильную икону Семистрельной Богородицы, могут быть уверены, что их жилище под надежной защитой. Перед тем, как установить эту святую икону в своем доме, некоторые считают правильным прочитать специальный заговор от непримиримых врагов и молитву этой святой.

Основным местом, куда вешать икону Семистрельная является входная дверь. Именно напротив или над входной дверью вешают образ Семистрельной Богоматери. Во времена военных действий молитвы этой сильной иконе читают, чтобы оружие врагов обошло защитников Отечества.

Семистрельная икона в доме защищает от всякого негативного состояния членов семьи, от ссор, ругательств, и всего, что может стать причиной распада порой даже очень крепкой семьи. Если в душе православного человека начинает зарождаться плохое, злое чувство к своим близким или знакомым людям, следует прибегать к молитве чудотворной иконы Божией Матери Семистрельная и просить ее даровать смягчение злого сердца.

26 августа (13 августа по старому стилю)

Описание Иконы Богородицы «СЕМИСТРЕЛЬНАЯ»

Икона отображает евангельское повествование о том, как Дева Мария с Иосифом Обручником принесли в Иерусалимский храм Младенца Христа на 40-й день после Его рождения. Присутствующий в храме святой старец Симеон Богоприимец по внушению Духа Святого увидел в Богомладенце ожидаемого всем израильским народом Мессию, Искупителя.

Предвидя скорбь, которую придётся перенести Божией Матери при распятии Христа, праведный Симеон обратился к Ней со словами: «Се лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – и Тебе Самой оружие пройдет душу» (Евангелие от Луки, гл. 2, стихи 34-35). Символически скорбь Богородицы изображена на иконе семью пронзающими Её сердце стрелами или мечами. Число семь в данном случае означает полноту скорбей, которую Божия Матерь перенесла в земной жизни.

О первом прославлении иконы Божьей Матери СЕМИСТРЕЛЬНАЯ сохранилось следующее предание. Некий крестьянин Кадниковского уезда Вологодской губернии много лет страдал общим расслаблением и болезненной хромотой. Однажды ночью ему было видение, в котором неизвестный голос повелел отыскать на колокольне Иоанно-Богословского храма икону Божией Матери и помолиться перед нею. Два раза он приходил в храм и, рассказывая о своём сне, просил впустить его на колокольню. Но крестьянину не верили и отказывались исполнить его просьбу. Наконец, в третий раз его всё же впустили, и он тотчас нашёл святую икону СЕМИСТРЕЛЬНАЯ, виденную им во сне. Икону СЕМИСТРЕЛЬНАЯ очистили от сора и грязи, отмыли и отслужили перед нею молебен, после чего крестьянин исцелился от всех своих болезней.

Особенно прославилась икона Богородицы СЕМИСТРЕЛЬНАЯ в 1830 году, когда в Вологде свирепствовала холера. Жители в страхе прибегали к помощи Царицы Небесной и, подняв святые Её иконы «Семистрельную» и «Семиградскую», обнесли их вокруг города в торжественном крестном ходе, после чего заболевания стали заметно уменьшаться, и вскоре эпидемия совершенно прекратилась. После революции чудотворная икона исчезла.

Существует очень схожий вид иконы Божией Матери, который называется икона Божьей Матери «УМЯГЧЕНИЕ ЗЛЫХ СЕРДЕЦ », или «Симеоново проречение». Отличие его состоит в том, что стрелы, пронзающие сердце Богородицы, на этом образе расположены по три справа и слева, а одна снизу, в то время как у «Семистрельной» иконы – четыре стрелы с одной стороны и три с другой. В современной иконографии эти иконы, несмотря на различия, часто называют одинаково – «Семистрельная» («Умягчение злых сердец»).

Читается при любых случаях вражды (на предприятии, в семье) и от междоусобной брани (когда кто-то считает, что другой должен быть ниже, выше, чем он есть, когда кого-то задевает положение в обществе другого человека)

Обсудить на форуме Икона Божией Матери “Семистрельная”.

На иконе Божия матерь изображается одна, пронзенная семью мечами. Семь мечей символизируют полноту печали и сердечной болезни, которые испытаны на земле Пресвятой Девой Марией. Перед иконой молятся об умягчении сердца, возносят молитвы за своих врагов, и у людей облегчаются их душевные страдания, смягчаются враждебные отношения, уступая место чувству милосердия.

На Семистрельной иконе Пресвятая Богородица изображается пронзенной семью стрелами. Долгое время она находилась на повороте лестницы колокольни церкви в честь апостола Иоанна Богослова (близ Вологды). Обращенную ликом вниз икону принимали за обыкновенную доску, по которой ходили, пока не было видения расслабленному в городе Кадникове, что он получит исцеление после молитвы пред этой иконой. Перед обретенной иконой отслужили молебен, после чего больной выздоровел. Особенно прославилась икона в 1830 году во время свирепствовавшей в Вологде холеры.

Празднование этому образу совершается в Неделю Всех святых (в первое воскресенье после Троицы).

Перед ней читают заговоры от непримиримых врагов. Во время войны читают, чтобы оружие вра­гов обошло защитников Отечества и родственников-воинов. Перед иконой ставят не менее семи свечей. Вообще эта икона может показать семь чудес, но только тем мастерам, которые знаю ключики Соло­мона. А если мастер знает главный, или, как говорят, царский, ключ Соломона, то по этой иконе можно узнать будущее на семь лет.

Эта икона не только всеми любима и почитаема, но и не без основания считается чудотворной.

Обычно на всех иконах Божия Мать изображена вместе со Своим Сыном или же в окружении ангелов и святых. На этой иконе Божия Мать изображена одна, пронзенная семью мечами: три меча с правой стороны и три меча с левой стороны, а седьмой меч посередине.

Если перед этой иконой искренне и с верой просить за своих врагов, то сердца даже самых непримиримых врагов умягчаются, они становятся более великодушными и вражда покидает их ум и сердце.

Если у вас в душе просыпается злое чувство, то прибегните к мольбе к этой воистину чудесной ико­не — и вы почувствуете душевное облегчение. Страдания покинут вас, и благодать светлая и добрая войдет в сердце ваше.

Тропарь Иконе Божией Матери «Семистрельная» («Умягчение злых сердец»).

Умягчи наша злая сердца. Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши, на Твой бо святый образ взирающе, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати Благосердая, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец умягчение.

Молитв в честь чудотворной иконы «Семистрельная» много. Они читаются на умягчение злых сердец и умиротворение враждующих.

О, многострадальная Мати Божья, Превысшая всех дочерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земле перене­сенных, прими многоболезненные воздыхания наши и сохрани нас под кровом Твоей милости. Иного бо прибежища и теплого предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение иму­щая ко иже из Тебе рожденному, помози и спа­си нас молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небесного, идеже со все­ми святыми будем воспевать в Троице единому Богу ныне и присно и во веки веков. Аминь.

При непримиримой ситуации и вражде.

Читать на сильный ветер, держа в руках икону «Семистрельная».

Первым разом, Божьим часом. Лети, ветер, в Иерусалим, с земли святой вернись домой. Загаси своим духом, своей силой злость еретиц, гневливых мастериц, старых и молодиц. Матушка «Семистрелъная», состреливай своими семистрелами всякое зло, всякую ссору, положи конец ярому спору, придки, накидки, хомуты, сети, килы, живые могилы, подделки, болезни сердца, головные боли, печеночные коли. Друг друга чтоб не изводили: Бессонницей, бездремницей, крестом, хлыстом, могильным гвоздем. Примири рабов (имена) с этого дня, с этого часа, с твоего приказа. Остуди их иорданской водой святой. Именем Бога Христа, выйди, обида, из рабов Божьих (имена). Уйми, усмири, Матушка «Семистрельная». Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Оберег от злых людей в бане.

Сходите в баню и там, заговорив воду, вымойте себя (или вымойтесь с кем-то еще).

Банную воду заговаривают так:

Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь. Матушка, Семистрельная Божия Мать, молю Тебя Свои семь святых стрел взять. Отбей, отстреляй от меня всякое зло, отправь его туда, откуда оно пришло. А кто рабу Божию (имя) изводить станет, к тому пусть семь стрел Твоих пристанут. Свяжет, прижмет, и сам враг себя изведет. Будьте, мои слова, крепки, будьте, дела мои, лепки: На ныне, на вечно, на бесконечно. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Семистрельная молитва

Образ Богоматери, нанесенный на иконе с семью мечами, очень популярен среди верующих. Еще в древности известно большое количество преданий о целебной силе данного изображения. Поэтому не удивительно, что семистрельная молитва Божьей Матери используется достаточно часто для помощи в трудных ситуациях.

Первое исцеление произошло с одним крестьянином, которому во сне голос сказал найти данную реликвию и молится перед ней. Позже икона спасла от смерти целый город, а было это в 1830 году в Вологде. В то время у них была эпидемия холеры, ничего не помогало, до момента обращения к святой.

Данная икона имеет следующее изображение – Божья Матерь, написанная на холсте, пронзена 7 стрелами или мечами. Обращение к ней читается по многим поводам, Семистрельная молитва всегда помогала просящим. Данное изображение является хорошим оберегом дома или человека от всего зла, которое его окружает. Чтобы уберечь свой дом от плохих гостей расположите икону напротив входной двери, так чтобы она видела глаза входящих. Перед тем как повесить икону прочитайте обязательно молитву. Доказано, что люди с плохими помыслами перестанут посещать данное место.

Молитва Богородице семистрельная

«О многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущая ко Иже из Тебе рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь».

Молитва пресвятой Богородице семистрельная:

«Умягчи наша злая сердца. Богородице,

и напасти ненавидящих нас угаси,

и всякую тесноту души нашея разреши,

на Твой бо святый образ взирающе,

Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся

и раны Твоя лобызаем,

стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся.

Не даждь нам, Мати Благосердая,

в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути,

Ты бо еси воистину злых сердец умягчение».

Икона Богоматери показывает ее скорбь, после смерти сына Иисуса Христа, стрелы, которые ее пронзили, символизируют грехи человечества, из-за которых был распят Христос. Это говорит, о том, что она видит все грехи в душе каждого человека, когда после осознания их и исповеди, люди обращаются с молитвой о смягчении сердце врагов своих, Заступница Небесная всегда слышит и помогает верующим.

Древняя Семистрельная икона Божьей Матери напоминает человеку о необходимости бдительного отношения к его греховной природе, учит терпению, любви к недругам. Очень полезным считается обращение к иконе в тяжелые времена, когда в душе появляются мысли по-поводу мщения.

Икона Божией Матери «Семистрельная»

Икона Пресвятой Богородицы «Семистрельная» одна из самых чудотворных икон на Руси. На протяжении многих веков христиане взывали к Царице Небесной через эту икону, если в стране начинались войны или мятежи.

Икона Божией Матери «Семистрельная» отображает евангельское повествование о том, как Дева Мария с Иосифом Обручником принесли в Иерусалимский храм Младенца Христа на 40-й день после Его рождения. Присутствующий в храме святой старец Симеон Богоприимец по внушению Духа Святого увидел в Богомладенце ожидаемого всем израильским народом Мессию, Искупителя. Предвидя скорбь, которую придётся перенести Божией Матери при распятии Христа, праведный Симеон обратился к Ней со словами: «Се лежит Сей на падение и на восстание многих в Израиле и в предмет пререканий, – и Тебе Самой оружие пройдет душу» (Лк. 2:34-35).

На иконе изображена Пресвятая Богородица без Богомладенца с пронзающими Её сердце семи стрелами или мечами. Число 7 в Священном Писании вообще означает «полноту» чего-либо. В данном случае, семь стрел, пронзающих Тело Пречистой, о которых аллегорически пророчествовал Симеон Богоприимец: «оружие пройдет душу». означают полноту того горя, «печали и болезни сердечной», которые были перенесены Пресвятой Девой Марией в Ее земной жизни.

Указанный образ иногда еще дополняется изображением на коленях Богоматери умершего Христа.

Существует и другое толкование образа: семь стрел, пронзающих грудь Пресвятой Богородицы, обозначают семь главных человеческих греховных страстей, которые Богородица без труда способна читать в каждом человеческом сердце. И страсти падшего естества пронзают ей душу не менее, чем видение сонмища бесов, ликующих вокруг поруганного, мучимого на Кресте Сына.

По преданию, первоначальный чудотворный образ «Семистрельной» Божией Матери был написан в глубокой древности, более 500 лет назад.

Явление иконы связано с целительной помощью, поданной в болезни крестьянину Вологодской губернии, проживавшему очень давно в Кадниковском уезде близ Вологды (на берегу реки Тошни). Он много лет страдал расслаблением и хромотой и безуспешно пытался разными способами побороть свой недуг. Однажды в тонком сне Божественный голос повелел ему найти на колокольне храма святого апостола Иоанна Богослова, где хранились ветхие иконы, образ Пресвятой Богородицы и с верой помолиться перед ним об исцелении своего недуга. Придя в храм, крестьянин не сразу смог исполнить то, что было указано ему в видении. Лишь после третьей просьбы крестьянина не верившие его словам церковнослужители позволили ему подняться на колокольню. Оказалось, что долгое время этот святой образ находился на повороте лестницы колокольни храма. Обращенную ликом вниз икону принимали за обыкновенную доску, которая служила ступенькой лестницы, по которой поднимались звонари. Ужаснувшись этому невольному кощунству, священнослужители отмыли образ и отслужили перед ним молебен, после чего крестьянин обрел полное исцеление.

К сожалению, после революции чудотворная икона исчезла. Но остались многочисленные списки, которые также являются чудотворными. Одна из них, м ироточивая икона «Семистрельная» находится в храме Архангела Михаила на Девичьем поле в Москве .

Храм Архангела Михаила при Клиниках на Девичьем поле (г. Москва, ул. Еланского, 2а)

Также существует очень схожий вид иконы Божией Матери, который называется икона Божьей Матери «УМЯГЧЕНИЕ ЗЛЫХ СЕРДЕЦ» ,или «Симеоново проречение». Отличие его состоит в том, что стрелы, пронзающие сердце Богородицы, на этом образе расположены по три справа и слева, а одна снизу, в то время как у «Семистрельной» иконы – четыре стрелы с одной стороны и три с другой.

В современной иконографии эти иконы принято считать разновидностями одного иконографического типа, и несмотря на различия, часто объединяют и называют одинаково – «Семистрельная» («Умягчение злых сердец»). При этом в молитвенной практике эти два образа также объединяются, т.к. имеют одно и то же значение.

Наконец, существует ещё один образ, близкий по иконографии к «Семистрельной» и «Умягчению злых сердец» – называется эта икона, которая ранее находилась в селе Жиздра Калужской области, «Страстная» или «И Тебе Самой душу пройдёт оружие». Празднование ей установлено совершать в тот же день, как и «Семистрельной». В отличие от распространённых икон Божией Матери «Страстная», которые относятся совсем к другому иконографическому типу – Одигитрии, образ из Жиздры изображает Богородицу в молитвенной позе. Одной своею рукой она поддерживает Младенца Иисуса, а другой прикрывает собственную грудь, на которую нацелены 7 мечей. Молиться Богородице и просить у Неё заступничества перед этой иконой принято так же, как и перед «Семистрельной».

Жиздринская Страстная икона Божией Матери или «И Тебе Самой душу пройдёт оружие»

Празднование в честь иконы Божьей Матери «Семистрельной» совершается один раз в год – 26 августа (13 августа по старому стилю). Эта дата приурочена к чудесному избавлению Вологды от холеры в 1830 году после того, как горожане горячо помолились Богородице перед Ея образом «Семистрельная» и совершили с иконой крестный ход вокруг города.

Перед иконой Пресвятой Богородицы «Семистрельная» молятся когда в жизни человека случается какой-либо разлад, ссора, начинается вражда или сложная тяжба. Почитается этот светлый образ Богородицы и в качестве хранителя домашнего очага. Пречистой Деве молятся перед иконой «Семистрельная», чтобы сохранить гармонию в доме, примириться с родственниками, разрешить длительный конфликт с близкими людьми, улучшить отношения между супругами, а также детьми и родителями.

Источник: Храм Живоначальной Троицы на Воробьевых горах

О многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предчтательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущая ко Иже от Тебе Рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице Единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Умягчи наша злая сердца, Богородице, / и напасти ненавидящих нас угаси,/ и всякую тесноту души нашея разреши, / на Твой бо святый образ взирающе, / Твоим состраданием и милосердованием о нас умиляемся / и раны Твоя лобызаем, / стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. / Не даждь нам, Мати Благосердная, / в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, // Ты бо еси воистинну злых сердец умягчение.

Источники: Комментариев пока нет!

Добавьте свой комментарий или задайте вопрос.

Оценка

4.6

проголосовавших:

95

Тропарь, глас 5-й:
Умягчи наша злая сердца, Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши. Hа Твой святый образ взирающи, Твоим страданием и милосердием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати благосердная, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец Умягчение.

Кондак:
Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти: Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.

Молитва:
О многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущая ко Иже из Тебе рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

молитва богоматери семистрельной

Кондак 1

Из­бра́н­ной Де́ве Ма­ри́и, превы́сшей всех дще́рей зем­ли́, Ма­те­ри Сы́­на Бо́­жия, Е́ю­же дае́тся спа­се́­ние ми́­ра, со уми­ле́­нием взы­ва́­ем: воз­зри́ на многоско́рбное жи­тие́ на́­ше, воспомяни́ ско́р­би и бо­ле́з­ни, я́же претерпе́ла еси́, я́ко на́­ша земноро́дная, и со­тво­ри́ с на́­ми по милосе́рдию Тво­ему́, да зо­ве́м Ти:

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Икос 1

А́н­гел воз­вес­ти́ па́с­ты­рем вифлее́мстим о Рождестве́ Спа­си́­те­ля ми́­ра, и с ним мно́­жест­во во́ев не­бе́с­ных восхваля́ху Бо́­га, пою́­ще: «Сла́­ва в вы́ш­них Бо́­гу, и на зем­ли́ мир, в челове́цех благоволе́ние». Ты же, Ма́­ти Бо́­жия, не име́вши где гла­ву́ преклони́ти, зане́ не бе ме́ста во оби́­те­лех, родила́ Сы́­на Сво­его́ Пе́рвенца в верте́пе, и пови́ла Его́ пелена́ми, и положи́ла Его́ в я́слех. Те́м­же, скорбь се́рд­ца Тво­его́ ве́­ду­ще, во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, дыха́нием Сво­и́м Сы́­на Сво­его́ возлю́бленнаго согре́вшая; ра́­дуй­ся, Преве́чнаго Мла­де́н­ца пелена́ми пови́вшая.

Ра́­дуй­ся, Носи́теля вселе́нныя мле́­ком Сво­и́м пита́вшая; ра́­дуй­ся, верте́п в не́­бо обрати́вшая.

Ра́­дуй­ся, престо́л херуви́мский соде́лавшаяся; ра́­дуй­ся, в рождестве́ и по рождестве́ Де́ва пребы́вшая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 2

Ви́­дя­ще Преве́чнаго Мла­де́н­ца пови́та лежа́ща в я́слех, прише́дше, поклони́шася Ему́ па́стыри вифлее́мстии и глаго́лаша рече́нное им а́н­ге­лы о Отроча́ти. Мариа́м же соблюда́ше вся гла­го́­лы сия́ в се́рд­це Сво­е́м. По проше́ствии же осьми́ дней обре́зан бе Иису́с по зако́ну Изра́илеву, я́ко Че­ло­ве́к. Вос­пе­ва́ю­ще сми­ре́­ние и терпе́ние Твое́, Бо­го­ро́­ди­це, по­е́м Ве́ч­но­му Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум иму́ще в Бо́­зе утвержде́нный и соблюда́юще Зако́н Госпо́день, в четыредеся́тый день, ег­да́ испо́лнишася дни́е очище́ния, вознесо́ста Иису́­са во Иерусали́м роди́телие Его́, е́же поста́вити Его́ пред Го́с­по­дем и да́­ти за Не­го́ же́ртву по ре­че́н­ному в Зако́не Госпо́днем; мы же во­пи­е́м Бо­го­ро́­ди­це си́­це:

Ра́­дуй­ся, Созда́теля вселе́нныя во ис­пол­не́­ние Зако́на в храм Иерусали́мский прине́сшая; ра́­дуй­ся, та́­мо ста́рцем Симео́ном ра́­дост­но сре́тенная.

Ра́­дуй­ся, Еди́на Чи́с­тая и Бла­го­сло­ве́н­ная в же­на́х; ра́­дуй­ся, крест Твой, скорбьми́ пре­ук­ра­ше́н­ный, во смире́нии не́сшая.

Ра́­дуй­ся, во́лю Бо́­жию николи́же преслу́шавшая; ра́­дуй­ся, о́б­раз терпе́ния и сми­ре́­ния нам Со­бо́ю яви́вшая.

Ра́­дуй­ся, со­су́­де, ис­по́л­нен­ный бла­го­да́­ти Ду́­ха Свя­та́­го; ра́­дуй­ся, ро́жд­шая Сы́­на Единоро́днаго От­ца́ Не­бе́с­на­го.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 3

Си́­лою свы́­ше укрепля́ема была́ еси́, Ма́­ти Бо́­жия, ег­да́ услы́шала еси́ словеса́ пра­вед­на­го ста́рца Симео́на: «Се, лежи́т Сей на паде́ние и на воста́ние мно́гим во Изра́или и в зна́­ме­ние пререка́емо, и Те­бе́ же Само́й ду́­шу про́йдет ору́­жие, я́ко да откры́ются от мно́гих сер­де́ц помышле́ния». Оба́­че скорбь ве́лия пронзе́ се́рд­це Бо­го­ро́­ди­цы, и возо­пи́ Сия́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Име́я тща́­ние погуби́ти От­ро­ча́, посла́ И́род изби́ти вся де́ти, су́щия в Вифлее́ме и преде́лех его́, от двою́ ле́ту и нижа́йше, по вре́мени, е́же испыта́ от волх­во́в. И се, повеле́нием Бо́­жи­им, да́нным чрез а́н­ге­ла во сне ста́рцу Ио́сифу, бежа́ все Свято́е Семе́йство во Еги́пет и пребы́сть та́­мо седмь лет до сме́р­ти И́рода. Те́м­же со уми­ле́­нием воспое́м Ти, Бо­го­ро́­ди­це:

Ра́­дуй­ся, всю тесноту́ стра́нствия поне́сшая; ра́­дуй­ся, я́ко вси и́до­ли па­до́­ша в стра­не́ Еги́петстей, не возмо́гше терпе́ти кре́­пос­ти Сы́­на Тво­его́.

Ра́­дуй­ся, с нечести́выми язы́чники пребыва́вшая; ра́­дуй­ся, из Еги́пта с Пе́рвенцем О́троком и Сво­и́м обру́чником в Назаре́т прише́дшая.

Ра́­дуй­ся, со ста́рцем Ио́сифом древоде́лом в нищете́ жи́вшая; ра́­дуй­ся, все вре́­мя Свое́ в труде́х провожда́вшая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 4

Бу́ря ско́р­би обдержа́ Пречи́стую Ма́­терь, ег­да́ возвраща́ющимася и́ма из Иерусали́ма не обрето́ша в пу­ти́ О́трока Иису́­са. Се­го́ ра́­ди возврати́стася во Иерусали́м, взыска́юще Его́. И бысть по трие́х днех, обрето́ста Его́ в це́рк­ви, седя́щаго посреде́ учи́телей, и послу́шающаго их, и вопроша́ющаго их. И ре­че́ к Не­му́ Ма́­ти Его́: «Ча́до, что со­тво­ри́ на́ма та́­ко? Се оте́ц Твой и Аз, боля́ще, иска́хом Те­бе́.» И ре­че́ к ни́ма Иису́с: «Что я́ко иска́сте Ме­не́? Не ве́сте ли, я́ко в тех, я́же От­ца́ Мо­его́, досто́ит бы­ти Ми?» Ты же, Пре­чи́с­тая, соблюда́ла еси́ гла­го́­лы сия́ в се́рд­це Сво­е́м, вопию́щи Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

Услы́шала еси́, Ма́­ти Бо́­жия, я́ко Иису́с прохожда́ше всю Галиле́ю, уча́ на со́нмищих, пропове́дуя Ева́нгелие Ца́рст­вия и исцеля́я всяк не­ду́г и вся́­кую я́зю в лю́­дех. И изы́де слух о Нем по всей стра­не́, и приведо́ша к Не­му́ вся боля́щия разли́чными не­ду́­ги и страсть­ми́, одержи́мыя бе́сы и разсла́бленныя, и ис­це­ли́ их. Ты же, Ма́­ти Бо́­жия, ве́дущи проро́чество, скорбя́щи се́рд­цем, познава́ла еси́, я́ко вско́ре прии́дет час, ег­да́ Сын Твой принесе́т Се­бе́ в же́ртву за гре­хи́ ми́­ра. Те́м­же убла­жа́­ем Тя, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, во­пию́­ще:

Ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ на служе́ние на­ро́­ду иуде́йскому отда́вшая; ра́­дуй­ся, ско́рбная се́рд­цем, но поко́рная во́ли Бо­жией.

Ра́­дуй­ся, мир от по­то́­па грехо́внаго спа́сшая; ра́­дуй­ся, гла­ву́ дре́в­ня­го зми́я сте́ршая.

Ра́­дуй­ся, Се­бе́ в же́ртву Бо́­гу прине́сшая; ра́­дуй­ся, Гос­по́дь с То­бо́ю, Бла­го­сло­ве́н­ная.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 5

Ца́рст­вие Бо́­жие на зем­ли́ пропове́дуя, облича́ше Иису́с го́рдость фарисе́ев, мне́вших се­бе́ пра́­вед­ни­ки бы­ти. Те́м­же слы́­ша­ще при́тчи Его́, разуме́ша, я́ко о них глаго́лет, и иска́ша взя́ти Его́, но убоя́шася наро́да, по­не́­же я́ко проро́ка Его́ име́яху; сия́ вся ве́дающи, скорбя́щи Бо­го­ро́­ди­ца о Сы́­не Сво­е́м возлю́бленнем, страда́ше, да не убию́т Его́, оба́­че во­пию́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дев­ше не́ции от иуде́й воскреше́ние Ла́заря, идо́ша к фарисе́ем и реко́ша им, я́же со­тво­ри́ Иису́с; и ре­че́ им Каиа́фа, архиере́й сый ле́ту тому́: «У́не есть нам, да еди́н че­ло­ве́к у́мрет за лю́­ди, а не весь наро́д поги́бнет». И от се­го́ дне совеща́ша, да убию́т Его́. Мы же во­пи­е́м Ти, Пре­чи́с­тая:

Ра́­дуй­ся, Спа­си́­те­ля ми́­ра ро́жд­шая; ра́­дуй­ся, спа­се́­ния на́­ше­го глави́зно.

Ра́­дуй­ся, от рожде́ния в Ма́­терь Спа́су на́­ше­му предызбра́нная; ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, обрече́нная на страда́ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­сло­ве́н­ная, Цари́ца Не­бе́с­ная соде́лавшаяся; ра́­дуй­ся, вы́­ну за ны моля́щаяся.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 6

Пре́ж­де про­по­ве́д­ник сло́ва Бо́­жия, последи́ же преда́тель, Иу́да Искарио́тский, еди́н от обоюна́десяте апо́с­то­лов, и́де ко архиере́ом, преда́ти хо­тя́ Учи́теля сво­его́; они́ же, слы́­шав­ше, обра́довашася и обеща́ша ему́ сре́бренники да́­ти. Ты же, Бо­го­ма́­ти, скорбя́щи о Сы́­не Сво­е́м возлю́бленнем, вопия́ла еси́ го́рце Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 6

Возсия́ла есть после́дняя ве́черя ученико́м Хри­сто́­вым, на ней­же Учи́тель умы́ но́зе им, о́б­раз сми­ре́­ния показу́я, и ре­че́ им: «Еди́н от вас преда́ст Мя, яды́й со Мно́ю». Мы же, го́рю Ма­те­ри Бо­жией сострада́юще, вос­пе­ва́­ем Ей:

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, му́кою серде́чною истомле́нная; ра́­дуй­ся, вся претерпе́вшая в юдо́ли сей многоско́рбней.

Ра́­дуй­ся, в мо­ли́т­ве успокое́ние находи́вшая; ра́­дуй­ся, всех скор­бя́­щих Ра́­дос­те.

Ра́­дуй­ся, утоле́ние на́­ших пе­ча́­лей; ра́­дуй­ся, из ти́ны гре­хо́в­ныя нас спа­са́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 7

Хо­тя́й яви́­ти лю­бо́вь Свою́ к ро́ду челове́ческому Гос­по́дь наш Иису́с Хрис­то́с на Та́йней ве́чери, благослови́в и преломи́в хлеб, даде́ Сво­и́м ученико́м и апо́с­то­лом, рек: «Приими́те, яди́те, сие́ есть те́­ло Мое́» и, при­е́м ча́шу и хва­лу́ возда́в, даде́ им, глаго́ля: «Сия́ есть кровь Моя́ Но́­ва­го Заве́та, я́же за мно́­гия излива́емая во ос­тав­ле́­ние гре­хо́в». Бла­го­да­ря́­ще Ми­ло­сти­ва­го Бо́­га за ми­ло­се́р­дие Его́ к нам не­из­ре­че́н­ное, по­е́м Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вое зна́­ме­ние ми́­лос­ти Своея́ яви́ Гос­по́дь ученико́м Сво­и́м, обеща́я им посла́ти ина́го Уте́­ши­те­ля — Ду́­ха и́с­ти­ны, И́же от От­ца́ исхо́дит, да свиде́тельствует о Нем. Те­бе́ же, Ма­те­ри Бо­жией, па́­ки освяще́нней Ду́­хом Свя­ты́м в день Пятидеся́тницы, во­пи­е́м си́­це:

Ра́­дуй­ся, Ду́­ха Свя­та́­го обита́лище; ра́­дуй­ся, черто́же всесвяты́й.

Ра́­дуй­ся, простра́нное се­ле́­ние Бо́­га Сло́ва; ра́­дуй­ся, Би́сер Бо­же́ст­вен­ный произве́дшая.

Ра́­дуй­ся, рождество́м Тво­и́м ра́йс­кия две́ри нам отверза́ющая; ра́­дуй­ся, зна́­ме­ние ми́­лос­ти Бо­жией нам Со­бо́ю яви́вшая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 8

Стра́н­но и приско́рбно нам слы́шати, я́ко лобза́нием предаде́ Учи́теля сво­его́ и Го́с­по­да Иу́да Искарио́тский. Спи́ра же и ты́сящник и слуги́ архиере́йстии взя́ша Иису́­са и связа́ша Его́, и ведо́ша к первосвяще́ннику А́нне пе́рвее, посе́м же к Каиа́фе архиере́ови. Ма́­терь же Бо́­жия, сме́ртнаго сове́та на Сы́­на Сво­его́ возлю́бленнаго ожида́ющи, во­пия́­ше Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Вси иуде́и ведо́ша Иису́­са от Каиа́фы в прето́р к Пила́ту, гла­го́­лю­ще Его́ злоде́я бы­ти. Пила́т же вопроси́ Его́ и глаго́ла им, я́ко ни еди́ныя вины́ обре́те в Нем. Мы же Ма­те­ри Бо­жией, поноше́ния Сы́­на Сво­его́ ви́дящей, уми́ль­но во­пи­е́м:

Ра́­дуй­ся, се́рд­це го́рем истерза́нное име́вшая; ра́­дуй­ся, сле́зы о Сы́­не Сво­е́м пролива́вшая.

Ра́­дуй­ся, Ча́до Свое́ люби́мое на суди́лище преда́нное зре́вшая; ра́­дуй­ся, вся претерпе́вшая без ро́пота, я́ко раба́ Гос­по́д­ня.

Ра́­дуй­ся, стеня́щая и рыда́ющая; ра́­дуй­ся, Ца­ри́­це не­бе­се́ и зем­ли́, при­е́м­лю­щая мо­ли́т­вы раб Сво­и́х.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 9

Вси ро́­ди бла­жа́т Тя, чест­не́й­шую Хе­ру­ви́м и сла́в­ней­шую без срав­не́­ния Се­ра­фи́м, Влады́чицу и Ма́­терь Изба́вителя на́­ше­го, рождество́м Сво­и́м ра́­дость все­му́ ми́­ру прине́сшую, последи́ же скорбь ве́­лию име́вшую, ви́­дя­щи Сы́­на Сво­его́ возлю́бленнаго на поруга́ние, бие́ние и смерть пре́даннаго. Мы же уми­ле́н­ное пе́­ние при­но́­сим Ти, Пре­чи́с­тая, во­пию́­ще Всемогу́щему Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 9

Вити́и мно­го­ве­ща́н­нии не воз­мо́­гут изрещи́ всех страда́ний, То­бо́ю пренесе́нных, Спа́­се наш, ег­да́ во́­ини, спле́тше ве­не́ц из те́рния и воз­ло­жи́в­ше на гла­ву́ Твою́, и в ри́зу багря́ну обле́кше Тя, глаго́лаху: «Ра́­дуй­ся, Ца­рю́ Иуде́йский», и бия́ху Тя по лани́тома. Мы же, Ма́­ти Бо́­жия, стра­да́­ния Твоя́ познава́юще, во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ бие́ннаго зре́вшая; ра́­дуй­ся, багряни́цею и терно́вым вен­це́м оде́яннаго зре́вшая.

Ра́­дуй­ся, Его́­же мле́­ком Сво­и́м пита́ла еси́, терза́емаго ви́девшая; ра́­дуй­ся, страда́нием Его́ спострада́вшая.

Ра́­дуй­ся, все́­ми ученики́ Его́ оста́вленнаго ви́девшая; ра́­дуй­ся, непра́ведными судия́ми Его́ осужде́ннаго зре́вшая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ Иису́­са, ре­че́ Пила́т иуде́ем: «Есть же обы́чай вам, да еди́­на­го вам отпущу́ на Па́сху. Хо́щете ли у́бо, да отпущу́ вам Ца­ря́ Иуде́йска?» Но вси возо­пи́­ша, гла­го́­лю­ще: «Не Се­го́, но Вара́вву». Про­слав­ля́ю­ще ми­ло­се́р­дие От­ца́ Не­бе́с­на­го, И́же та́­ко воз­лю­би́ мир, я́ко Сы́­на Сво­его́ Единоро́днаго отда́л есть на кре́стную смерть, да искупи́т ны от ве́ч­ныя сме́р­ти, во­пи­е́м Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ и ог­раж­де́­ние бу́­ди нам, Вла­ды́­чи­це, изнемога́ющим от ско́р­би и бо­ле́з­ни. Ты бо и Сама́ страда́ла еси́, слы́шащи иуде́ев, во­пию́­щих: «Распни́, распни́ Его́!» Ны́­не же услы́­ши нас, во­пию́­щих Ти:

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти ми­ло­се́р­дия, отъе́млющая вся́­кую слезу́ от лю́­те стра́ждущих; ра́­дуй­ся, слезу́ умиле́ния нам по­даю́­щая.

Ра́­дуй­ся, погиба́ющих гре́ш­ни­ков спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, предста́тельство хри­сти­а́н не­по­сты́д­ное.

Ра́­дуй­ся, от страс­те́й нас из­бав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, се́рдцу сокруше́нному отра́ду по­даю́­щая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 11

Пе́­ние все­уми­ле́н­ное Спа­си́­те­лю ми́­ра при­но́­сим, на во́льное страда́ние ше́дшему и крест Свой не́сшему. Во́­ини же, прише́дше на Голго́фу, пропя́ша Его́. Стоя́ху при кре­сте́ Иису́сове Ма́­ти Его́, и сестра́ Ма́­те­ре Его́ — Мари́я Клео́пова, и Мари́я Магдали́на. Иису́с же, ви́­дев Ма́­терь и ученика́ стоя́­ща, его́­же любля́ше, глаго́ла Ма­те­ри Свое́й: «Же́но, се сын Твой»; пото́м глаго́ла ученику́: «Се Ма́­ти твоя́». И от того́ ча́са поя́т Ю учени́к во своя́ си. Ты же, Ма́­ти Бо́­жия, обезче́щенна ви́­дя­щи на кре­сте́ Сы́­на и Го́с­по­да, терза́лася еси́, вопию́щи Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Сы́­не Мой и Бо́­же Пред­ве́ч­ный, Тво́р­че всех тва́рей, Го́с­по­ди! Ка́­ко те́рпиши на кре­сте́ страсть, — Чи́с­тая Де́ва, пла́чущи, гла­го́­ла­ше. — О стра́шнем Тво­е́м Рождестве́, Сы́­не Мой, па́­че всех матере́й возвели́чена бых, но увы́ Мне: ны́­не Тя ви́­дя­щи, распаля́юся утро́бою». Мы же, сле́зы пролива́юще и Те­бе́ вне́млюще, во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, ра́­дос­ти и ве­се́­лия лише́нная; ра́­дуй­ся, во́льная стра­да́­ния Сы́­на Тво­его́ на кре­сте́ ви́девшая.

Ра́­дуй­ся, Ча́до Свое́ возлю́бленное уязвле́нным зре́вшая; ра́­дуй­ся, А́гнца, на закла́ние ведо́маго, Ма́­ти.

Ра́­дуй­ся, Изба́вителя язв ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных я́з­вами покры́таго ви́девшая; ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ воскре́сшаго из ме́рт­вых зре́вшая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 12

Бла­го­да́ть по­да́ждь нам, Спа́­се Всеми́лостивый, на Кре­сте́ дух Свой испусти́вый и со­гре­ше́­ний на́­ших рукописа́ние растерза́вый. «Се, све́­те Мой сла́дкий, на­де́ж­до и жи­во­те́ Мой бла­ги́й, Бо́­же Мой, уга́сл еси́ на Кре­сте́», — Де́ва, стеня́щи, гла­го́­ла­ше. Потщи́ся, Ио́сифе, к Пила́ту приступи́ти и проси́ его́ сня́ти с дре́ва Учи́теля сво­его́ уязвле́ннаго: «Даждь ми Се­го́ стра́ннаго, И́же не и́мать где главы́ преклони́ти». Богома́терь же, ви́девши Сы́­на Сво­его́ безсла́вна, на́га на дре́­ве, возо­пи́: «Увы́ Мне, Ча́до Мое́, увы́ Мне, све́­те Мой, ду́­шу про́йде Мне ору́­жие по рече́нию пра­вед­на­го ста́рца Симео́на». Мы же, Пре­чи́с­тей Де́ве состра́ждуще, во­пи­е́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще ми­ло­се́р­дие Твое́, Че­ло­ве­ко­лю́б­че, покланя́емся бо­га́т­ству ми́­лос­ти Твоея́, Вла­ды́­ко. «Со­зда́­ние Твое́ спас­ти́ хо­тя́, смерть подъ­я́л еси́, — ре­че́ Пре­чи́с­тая, — но Вос­кре­се́­ни­ем Тво­и́м, Спа́­се, по­ми́­луй всех нас». Мы же Бо­го­ро́­ди­це, о нас моля́щейся, во­пи­е́м:

Ра́­дуй­ся, ме́ртваго зря́щая, бездыха́нна Преблага́го Го́с­по­да; ра́­дуй­ся, лобза́вшая те́­ло Сы́­на Тво­его́ возлю́бленнаго.

Ра́­дуй­ся, Све́­та Сво­его́ сла́дкаго на́га и уязвле́ннаго Мертвеца́ зре́вшая; ра́­дуй­ся, Сы́­на Сво­его́ гро́бу преда́вшая.

Ра́­дуй­ся, плащани́цею но́вою те́­ло Его́ обви́вшая; ра́­дуй­ся, Воскресе́ние Его́ ви́девшая.

Ра́­дуй­ся, многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, печа́ль на́­шу в ра́­дость пре­тво­ря́ю­щая и серд­ца́ злых че­ло­ве́к умягча́ющая.

Кондак 13

О Все­пе́­тая Ма́­ти, изнемога́ющая от ско́р­би у крес­та́ Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га! Внемли́ воздыха́нием и слеза́м на́­шим, умягчи́ зла́я серд­ца́, востаю́щая на нас, из­ба́­ви от ско́р­би, бо­ле́з­ней и ве́ч­ныя сме́р­ти всех упова́ющих на не­из­ре­че́н­ное Твое́ ми­ло­се́р­дие и во­пию́­щих Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос «А́н­гел воз­вес­ти́ …» и 1-й кондак «Из­бра́н­ной Де́ве Ма­ри́и …».

Мо­ли́т­ва пер­вая

О многоско́рбная Ма́­ти Бо́­жия, пре­вы́ш­шая всех дще́рей зем­ли́ по чис­то­те́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, То­бо́ю на зем­ли́ пренесе́нных! При­ими́ многоболе́зненныя воздыха́ния на́­ша и со­хра­ни́ нас под кро́вом Твоея́ ми́­лос­ти. Ина́го бо прибе́жища и теп­ла­го предста́тельства, ра́­зве Те­бе́, не ве́­мы, но, я́ко дерз­но­ве́­ние иму́­щи ко И́же от Те­бе́ Рожде́нному, помози́ и спа­си́ ны мо­ли́т­ва­ми Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рст­вия Не­бе́с­на­го, иде́­же со все́­ми свя­ты́­ми бу́дем вос­пе­ва́­ти хва­лу́ в Тро́­ице Еди́­но­му Бо́­гу, всег­да́, ны́­не, и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Мо­ли́т­ва вто­рая

О, кто не ублажи́т Тя, Де́­во Бла­го­да́т­ная, кто не воспое́т Твое́ ми­ло­се́р­дие к ро́ду челове́ческому. Те­бе́ мо́­лим­ся, Тебя́ про́­сим: не оста́­ви нас, во зле погиба́ющих, раствори́ лю­бо́­вию серд­ца́ на́­ша и ко врага́м на́­шим пошли́ стрелу́ Свою́, да уязвля́ет серд­ца́ на́­ша ми́­ром к гоня́щим нас. А́ще мир нас ненави́дит — Ты про­стри́ лю­бо́вь Свою́ к нам, а́ще мир нас го́нит — Ты при­ими́ нас. По­да́ждь нам Бла­го­да́т­ную си́­лу терпе́ния — без ро́пота перенести́ испыта́ния, в ми́­ре сем быва́емая. О, Гос­по­же́! Умягчи́ серд­ца́ злых че­ло­ве́­ков, восстаю́щих на нас, да не поги́бнут серд­ца́ их во зле, но умо­ли́, Бла­го­да́т­ная, Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га на́­ше­го, да умири́т серд­ца́ их ми́­ром, диа́вол же — оте́ц зло́бы — да посрами́тся! Мы же, вос­пе­ва́ю­ще ми­ло­се́р­дие Твое́ к нам, злым, непотре́бным, воспое́м Ти, о Пречу́дная Гос­по­же́, Де́­во Бла­го­да́т­ная: услы́­ши нас в час сей, сокруше́нная серд­ца́ иму́­щих, огради́ нас ми́­ром и лю­бо́­вию друг ко дру́гу и ко враго́м на́­шим, искорени́ от нас вся́­кую зло́бу и вражду́, да воспое́м Те­бе́ и Сы́­ну Тво­ему́, Го́с­по­ду Иису́­су Хри­сту́ на́­ше­му: Алли­лу́иа! Алли­лу́иа! Алли­лу́иа!

Ве­ли­ча́­ние

Ве­ли­ча́­ем Тя, Пре­свя­та́я Де́­во, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це, и чтим о́б­раз Твой свя­ты́й, и́м­же то́­чи­ши ис­це­ле́­ния всем с ве́­рою при­те­ка́ю­щим.

Оценка 3.7 проголосовавших: 3
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here