Воду прошед яко сушу ирмосы

Детально: воду прошед яко сушу ирмосы - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Оглавление [Показать]

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Вои́стинну Боже́ственныя на небесе́х сла́дости наслажда́яся, я́ко непобеди́м страда́лец, твои́ми моли́твами ду́шу мою́ изба́ви от страсте́й смуще́ния.

Глаго́лы Боже́ственными огласи́вся, соверши́л еси́ сия́, пресла́вне, де́ятельно, святы́ню возлюби́в, и целому́дрие облобыза́в.

Бы́л еси́ и́стинно па́стырь, пасы́й души́ твоея́ в му́дрости помышле́ния, ду́ши обраща́я заблужда́ющия, и Бо́гу приводя́, сла́вне.

Богоро́дичен: Просвеща́еши мя́ сия́нием мы́сленным, осия́ние сла́вы ро́ждшая О́тчее, Всенепоро́чная Отрокови́це, и мра́к грехо́вный разори́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Притупи́л еси́ си́лу го́рдаго, сла́вный му́чениче Христо́в, свы́ше оде́явся си́лою.

Пло́тию обложе́н, шата́ния безпло́тнаго угаси́л еси́ врага́, и воплоще́ннаго Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́.

Еди́ным то́кмо прише́ствием твои́м ду́хи лука́вствия отгоня́ются, Ду́ха Свята́го гони́ми благода́тию.

Богоро́дичен: Име́я Тя́ по́мощь, не постыжду́ся, Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, име́я Тя́ предста́тельницу жи́зни моея́, спасу́ся.

Седа́лен, гла́с 4.

Боле́зньми, блаже́нне, наслажда́яся плотски́ми, боже́ственную и неболе́зненную пи́щу досто́йно восприя́л еси́, вене́ц безсме́ртия от Бо́га прие́м. Те́мже и исцеле́ний ре́ки источа́еши любо́вию прибега́ющим, му́чениче, в кро́в тво́й.

Сла́ва, и ны́не: Сокро́вище ве́чное Жи́зни вся́ческих, мене́ ра́ди под зако́ном младе́нствовавый, дре́вле начерта́вый на скрижа́лех зако́н на горе́ Сина́йстей, да вся́ измени́ши от зако́нныя дре́вния рабо́ты, сла́ва благоутро́бию Твоему́, Спа́се, сла́ва соше́ствию Твоему́, сла́ва смотре́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.

Зря́щих удиви́л еси́ терпе́ния, блаже́нне, тве́рдостию: му́ки бо претерпе́л еси́, я́ко в чужде́м стражда́ телеси́, му́дре Три́фоне.

Пита́лся еси́, блаже́нне, ра́нами боле́зней бие́мь, ны́не же наслажда́ешися чи́стее, присносу́щныя сла́вы насыща́яся.

Стру́жему телеси́ твоему́ желе́зных ногте́й острото́ю, вжиля́шеся, чу́дне, твоея́ души́ кре́пость, Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: На Тя́ упова́ние мое́ все́ возлага́ю, Ма́ти Де́во: ду́шу мою́ сохрани́, я́же Бо́га ро́ждшая, Спа́са моего́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.

Куми́ры преле́стныя упраздни́л еси́, страстоте́рпче, то́кмо бо возлюби́л еси́ Христо́ву о́бразу покланя́тися.

Разуме́в пресве́тлую, сла́вне страстоте́рпче, благода́ть Бо́га на́шего, тоя́ ра́ди пострада́л еси́.

Боже́ственною озари́вся благода́тию, усе́рдно, страда́льче, Христа́ ра́ди пострада́л еси́.

Богоро́дичен: Неизрече́нно бы́сть зача́тие Твое́, и рождество́ несказа́нно: пребыла́ бо еси́ Чи́стая Присноде́ва.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Изсуши́в ме́рзския же́ртвы, и приноше́ния скве́рная и неи́стовства и́дольская, твои́ми кровьми́, сла́вне, напои́л еси́ вся́ Церко́вная благоро́дная, Три́фоне, прозябе́ния.

Стру́пи му́ченичестии я́ко ми́ро благоуха́ют, кро́вь страда́лец источа́ет исцеле́ния, оста́нцы же те́ла ду́ши освяща́ют ве́рою каса́ющихся и́м.

Богоро́дичен: Я́ко одушевле́н киво́т, прия́ла еси́ Сло́во Безнача́льное, я́ко Свято́е Святи́лище Зижди́теля вмести́ла еси́, я́ко Престо́л огнезра́чен но́сиши Влады́ку, Богома́ти, всея́ тва́ри.

Конда́к, гла́с 8.

Тро́ическою тве́рдостию многобо́жие разруши́л еси́ от коне́ц, всесла́вне, че́стен во Христе́ бы́в, и, победи́в мучи́тели во Христе́ Спаси́теле, вене́ц прия́л еси́ му́ченичества твоего́ и дарова́ния Боже́ственных исцеле́ний, я́ко непобеди́мь.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Венцено́сец лику́еши с ли́ки му́ченик веселя́ся, пре́лесть бо победи́в сло́вом и́стинным, воспева́еши ра́дуяся: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Влады́ка вся́ческих Свои́ми страда́ньми венча́ет му́ченика, и сего́ водворя́ет в се́лех небе́сных, зову́ща и глаго́люща: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Мла́да нося́щи Младе́нца, пре́жде все́х ве́к Бо́га, Всенепоро́чная, из Тебе́ воплоще́нна, не преста́й моля́щи спасти́ пою́щия: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да́же до усекнове́ния и опале́ния, да́же до кровепроли́тия, да́же и до сме́ртныя кончи́ны пострада́л еси́, сопротивля́яся проти́ву греху́, му́чениче Христо́в, ны́не же жи́знь во Христе́ сокрове́нную прие́м, взыва́еши: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

На земли́ подвиза́лся еси́, с нечести́выми боря́ся, проти́ву ле́стней и богобо́рней ле́сти, го́рце ну́дящим; на небесе́х же, Три́фоне, наслажда́ешися, вене́ц нося́, и со А́нгелы лику́еши поя́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Мучи́тельское изобличи́л еси́ безбо́жие, всему́дре, и де́монское богобо́рство угаси́л еси́ струя́ми крове́й твои́х; в Тро́ице Еди́наго Бо́га достоле́пне и чи́сте возвеща́я и честву́я, взыва́л еси́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те, во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Глаго́лом Твои́м после́дующе, ублажа́ем, Пречи́стая, Тя́ Блаже́нную, пло́тию ро́ждшую вои́стинну Блаже́ннаго, Све́та живу́щаго незаходи́маго, и Светонаста́вника, и Светода́вца Влады́ку. Его́же о́троцы благословя́т, свяще́нницы воспева́ют и превозно́сят во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Тя́ неискусобра́чную Ма́терь Бо́га Вы́шняго, Тя́ па́че ума́ ро́ждшую сло́вом вои́стинну Бо́га, вы́шшую Пречи́стых си́л, немо́лчными славословле́нии велича́ем.

Па́че ви́димых му́ченическое ча́яние, по́лно безсме́ртнаго наслажде́ния: ви́дится си́х наде́жда полна́ благоуха́ния, и ра́дости и све́тлости неизрече́нныя. Те́мже досто́йно ублажа́ются.

Све́т бы́л еси́ вторы́й, к Све́ту пе́рвому прибли́жився, заре́ю Его́ просвеща́емь и вообража́емь, Три́фоне му́дре, и Того́ пода́тельными светлостьми́ сия́я; те́м тя́ вси́ ублажа́ем.

Яви́лся еси́ неужа́сен в по́двизех, страстоте́рпче, яви́лся еси́ и́стинно тезоимени́т боже́ственней и святе́й пи́щи, ея́же ны́не восприе́мля, и я́сно наслажда́яся, спасе́ние чту́щим тя́ на́м испроси́.

Богоро́дичен: Умертви́ мудрова́ние, Богороди́тельнице, пло́ти моея́, и оживи́ душе́вное умерщвле́ние, де́йством И́стинныя Жи́зни, из Тебе́ ро́ждшияся пло́тию, за неизрече́нное благоутро́бие и спасе́ние пою́щих Тя́.

Свети́лен.

Пи́щи наслажда́яся пресла́вныя и боже́ственныя, А́нгелом единожи́тель бы́л еси́, блаже́нне: гу́си пасы́й в лузе́х, от Бо́га прия́л еси́ благода́ть исцеле́ний, Три́фоне великому́чениче, исцеля́ти челове́ческия не́мощи и неду́ги.

Сла́ва, и ны́не: Отроча́ прине́сши Всенепоро́чная Отрокови́ца во святи́лище, соверши́ти я́же по зако́ну, и Сие́ на ру́ки я́ко прия́т Симео́н пра́ведный, проти́ву изрече́ Деви́це: Се́й лежи́т на паде́ние и на воста́ние мно́гим, и во зна́мение в ми́ре.

КАНОН

Празднуем  в  Неделю  четвертую  Великого  Поста

Сохранить в WordСохранить в PDF

Тропарь, глас 1:

Пусты́нный жи́тель и в телеси́ А́нгел / и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Иоа́нне, / посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м, / исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти. / Сла́ва Да́вшему ти кре́пость: / сла́ва Венча́вшему тя, / сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Канон преподобнаго, глас 8.
Песнь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежáв, / изрáильтянин вопия́ше: / Избáвителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Во свет невеще́ственный и у́мный, / от печа́ли веще́ственных восте́к Иоа́нне преподо́бне, / моли́твами твои́ми ко Го́споду просвети́ мя.

Я́ко воздержа́ния сла́дость ссав, / отри́нул еси́ го́ресть сласте́й, / те́мже па́че ме́да и со́та услажда́еши о́тче, чу́вства на́ша.

Возше́д на высоту́ доброде́телей, / до́ле пле́жущия поплева́в сла́сти, / сла́дость яви́лся еси́ спасе́ния, преподо́бне о́тче, ста́ду твоему́.

Богородичен: Прему́дрость и Сло́во О́тчее несказа́нно ро́ждшая, / души́ моея́ лю́тую уврачу́й я́зву, / и се́рдца боле́знь укроти́.

Песнь 3.

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притекающих к тебе Господи / Ты еси Свет омраченных / и поет Тя дух мой.

Попали́л еси́ у́глем обуче́ния пресла́вно страсте́й те́рние, / и согрева́еши мона́шествующих состоя́ния.

Ми́ро освяще́ния от по́стнических преподо́бне арома́т, / весь сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́жия.

В зако́нех обуче́ния поуча́яся, стра́сти потопи́л еси́, / я́коже ины́я ны́не фараони́ты, тече́нием слез твои́х.

Богородичен: Уста́ви мое́ непостоя́нное / помышле́ний, Чистая, смущение, / Ма́ти Бо́жия, / к Сы́ну Твоему́ направля́ющи движе́ние.

Седален преподобнаго, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся:

Доброде́тельми к небеси́ возсия́вый, водруже́н я́ве, / возше́л еси́ к Боговиде́ния неизме́римой глубине́ благоче́стно, / вся у́бо победи́в де́монския ко́зни, / покрыва́еши же челове́ки от вре́да сих, / Иоа́нне, ле́ствице доброде́телей, / и ны́не мо́лишися спасти́ся рабо́м твои́м.

Слава И ныне, Богородичен. На престо́ле херуви́мском седя́й / и в не́дрех О́тчих водворя́яйся, / я́ко на престо́ле седи́т святе́м Свое́м Влады́чице / в не́дрех Твои́х пло́тски: / Бог бо воцари́выйся та́ко над все́ми язы́ки, / и разу́мно ны́не пое́м Ему́. / Его́же и Ты, Чи́стая, моли́ / спасти́ся рабо́м Твои́м.

Песнь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ тáинство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и прослáвих Твое́ Божество́.

Я́ко цве́тник благово́ннейший, / и доброде́телей рай одушевле́нный, / воздержа́ние процве́л еси́, / и́мже вся напита́л еси́ чту́щия тя.

Законоположи́теля обуче́ния / и мона́хов пра́вило кротча́йшее, / я́ко Моисе́а тя и Дави́да вои́стинну / стяжа́вше, о́тче, ублажа́ем.

Насажде́н на вода́х воздержа́ния, / яви́лся еси́, блаже́нне, розга́, о́тче, благоцвету́щая, / благоче́стия гро́зды произнося́щая.

Богородичен: Под ле́том быва́ема, / от Отца́ безле́тно возсия́вша, / Богома́ти нам родила́ еси́, / Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ , от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути моя направи, молюся.

Погаси́в вся стра́сти, / росо́ю подвиго́в твои́х, о́тче блаже́нне, / оби́льно возже́г огне́м любве́ и ве́ры, / воздержа́ния свети́льник и просвеще́ние безстра́стия, / и дне сын был еси́.

Ве́ры грозд, Боже́ственным земледе́лием твои́м, о́тче, воспита́л еси́, / и в точи́ла вложи́л еси́, / и возде́лал еси́ труды́ обуче́ния, / и ча́шу испо́лнь духо́вную воздержа́ния, / весели́ши сердца́ ста́да твоего́.

Претерпе́в до́бре прило́ги и я́звы проти́вных враго́в, / яви́лся еси́ столп терпе́ния, / утвержда́я ста́до твое́ па́лицею Боже́ственною, / на па́жити воздержа́ния, / и на воде́ воспитова́я, блаже́нне.

Богородичен: Ре́чем Твои́х усте́н, Всечи́стая, после́дующе, Тя ублажа́ем, / с Тобо́ю бо вои́стинну / вели́чия сотвори́вый Госпо́дь возвели́чи Тя, / и и́стинную Бо́жию Ма́терь, / Рожде́йся из чре́ва Твоего́ показа́.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Прия́л еси́ в души́ Боже́ственное бога́тство Ду́ха, / непоро́чную моли́тву, чистоту́, / че́стность, бде́ние всегда́шнее, воздержа́ния труды́, / и́миже дом позна́лся еси́ Бо́жий.

Вещества́ е́же до́ле, прему́дре, прете́кл еси́ ху́дость, / невеще́ственною же моли́твою ум воспери́в, / и вы́шняго упокое́ния яви́лся еси́ насле́дник, / соверше́нства ра́ди жития́.

По́тами по́стническими / у́глие стрел вра́жиих угаси́л еси́ вои́стинну, / и огнь ве́ры возсия́в, / попали́л еси́ неве́рия, ересе́й шата́ния.

Богородичен: Возсия́ от Сио́на вы́шняго благоле́пие, / предложе́нием пло́ти по соедине́нию неизрече́нному, / из Тебе́, Неискусобра́чная, обложе́нное, и мир просвети́.

Кондак, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

На высоте́ Госпо́дь воздержа́ния и́стинна тя положи́, / я́коже звезду́ неле́стную, световодя́щую концы́, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.

Икос: Дом Бо́жий я́ко вои́стинну, / самаго́ себе́ соде́лал еси́, о́тче, / боже́ственными твои́ми доброде́тельми, / я́ве украси́в я́ко зла́то све́тлое, / ве́ру, наде́жду и любо́вь и́стинную, / Боже́ственныя зако́ны излага́я, / воздержа́нием обучи́вся я́ко безпло́тный, / ра́зум, му́жество, целому́дрие стяжа́в, / смире́ние, и́мже возне́слся еси́. / Те́мже и просвети́лся еси́ / моли́твами непреста́нными, / и небе́сная прия́л еси́ селе́ния, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.

Песнь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, / в Вавило́не иногдá, / ве́рою Тро́ическою плáмень пе́щный попрáша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

На зла́це вы́шняго ца́рствия, / ста́до о́тче воспита́л еси́ / и жезло́м догма́т зве́ри отгна́в ересе́й, воспе́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

В го́рний вшел еси́ и неве́стнический черто́г Ца́рства Христо́ва, / оде́ждею облече́н досто́йною зва́вшаго, / в не́мже и возле́гл еси́, вопия́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Невла́жная грехми́, река́ яви́лся еси́ воздержа́ния о́тче, / по́мыслы потопля́я, и скве́рну очища́я, вопию́щих ве́рою: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Богородичен: Из чре́ва Твоего́ про́йде воплоти́выйся, Де́во, всех Госпо́дь: / те́мже Тя Богоро́дицу му́дрствующе правосла́вно, Сы́ну Твоему́ зове́м: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Столп тя одушевле́нный я́ко вои́стинну, / и о́браз воздержа́ния о́тче стяжа́вше, / вси твою́ па́мять почита́ем, Иоа́нне.

Мно́жество ра́дуется мона́хов, / и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных, / вене́ц бо досто́йно с ни́ми прия́л еси́.

Укра́шен доброде́тельми, / в неве́стник неизрече́нныя сла́вы соше́л еси́, / песнь воспева́я Христу́ во ве́ки.

Богородичен: По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м, людие, Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

Врач боля́щих в прегреше́ниих, от Бо́га, блаже́нне, / губи́тель же яви́лся еси́ и прогони́тель лука́вых духо́в, / те́мже тя ублажа́ем.

Зе́млю, я́коже тли жили́ще, оста́вил еси́, о́тче, / и в земли́ всели́лся еси́ кро́тких и с ни́ми весели́шися, / Боже́ственныя наслажда́яся сла́дости.

Днесь день пра́зднственный, / вся бо созыва́ет мона́шествующих стада́, в лик духо́вный, / на трапе́зу и снедь нетле́нныя жи́зни.

Богородичен: В Тебе́ всели́вся, Всенепоро́чная, / пре́жде родонача́льники злонра́вно прельсти́вшаго человекоуби́йцу Низложи́вый, / роди́ся и вся ны спасе́.

Ексапостиларий преподобнаго.
Подобен: Жены́ услы́шите:

Ми́ра благостра́стия, я́коже вре́днаго уклони́лся еси́, / и безбра́шием плоть увяди́в, / обнови́л еси́ души́ кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, пресла́вне. / Те́мже не преста́й моля́ся о нас, Иоа́нне.

Богородичен: Госпо́дственно Богоро́дицу Тя испове́дуем, Влады́чице, Тобо́ю спасе́ни, / и́бо Бо́га родила́ еси́ неизрече́нно, разо́ршаго Кресто́м смерть, / к Себе́ же привле́кшаго преподо́бных собо́ры, / с ни́миже Тя восхваля́ем, Де́во.

КАНОН

Празднуем  в  Неделю  четвертую  Великого  Поста

Сохранить в WordСохранить в PDF

Тропарь, глас 1:

Пусты́нный жи́тель и в телеси́ А́нгел / и чудотво́рец яви́лся еси́, богоно́се о́тче наш Иоа́нне, / посто́м, бде́нием, моли́твою Небе́сная дарова́ния прии́м, / исцеля́еши неду́жныя и ду́ши ве́рою притека́ющих ти. / Сла́ва Да́вшему ти кре́пость: / сла́ва Венча́вшему тя, / сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Канон преподобнаго, глас 8.
Песнь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, / и еги́петскаго зла избежáв, / изрáильтянин вопия́ше: / Избáвителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Во свет невеще́ственный и у́мный, / от печа́ли веще́ственных восте́к Иоа́нне преподо́бне, / моли́твами твои́ми ко Го́споду просвети́ мя.

Я́ко воздержа́ния сла́дость ссав, / отри́нул еси́ го́ресть сласте́й, / те́мже па́че ме́да и со́та услажда́еши о́тче, чу́вства на́ша.

Возше́д на высоту́ доброде́телей, / до́ле пле́жущия поплева́в сла́сти, / сла́дость яви́лся еси́ спасе́ния, преподо́бне о́тче, ста́ду твоему́.

Богородичен: Прему́дрость и Сло́во О́тчее несказа́нно ро́ждшая, / души́ моея́ лю́тую уврачу́й я́зву, / и се́рдца боле́знь укроти́.

Песнь 3.

Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние притекающих к тебе Господи / Ты еси Свет омраченных / и поет Тя дух мой.

Попали́л еси́ у́глем обуче́ния пресла́вно страсте́й те́рние, / и согрева́еши мона́шествующих состоя́ния.

Ми́ро освяще́ния от по́стнических преподо́бне арома́т, / весь сложи́лся еси́ в воню́ благоуха́ния Бо́жия.

В зако́нех обуче́ния поуча́яся, стра́сти потопи́л еси́, / я́коже ины́я ны́не фараони́ты, тече́нием слез твои́х.

Богородичен: Уста́ви мое́ непостоя́нное / помышле́ний, Чистая, смущение, / Ма́ти Бо́жия, / к Сы́ну Твоему́ направля́ющи движе́ние.

Седален преподобнаго, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся:

Доброде́тельми к небеси́ возсия́вый, водруже́н я́ве, / возше́л еси́ к Боговиде́ния неизме́римой глубине́ благоче́стно, / вся у́бо победи́в де́монския ко́зни, / покрыва́еши же челове́ки от вре́да сих, / Иоа́нне, ле́ствице доброде́телей, / и ны́не мо́лишися спасти́ся рабо́м твои́м.

Слава И ныне, Богородичен. На престо́ле херуви́мском седя́й / и в не́дрех О́тчих водворя́яйся, / я́ко на престо́ле седи́т святе́м Свое́м Влады́чице / в не́дрех Твои́х пло́тски: / Бог бо воцари́выйся та́ко над все́ми язы́ки, / и разу́мно ны́не пое́м Ему́. / Его́же и Ты, Чи́стая, моли́ / спасти́ся рабо́м Твои́м.

Песнь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, / смотре́ния Твоего́ тáинство, / разуме́х дела́ Твоя́ / и прослáвих Твое́ Божество́.

Я́ко цве́тник благово́ннейший, / и доброде́телей рай одушевле́нный, / воздержа́ние процве́л еси́, / и́мже вся напита́л еси́ чту́щия тя.

Законоположи́теля обуче́ния / и мона́хов пра́вило кротча́йшее, / я́ко Моисе́а тя и Дави́да вои́стинну / стяжа́вше, о́тче, ублажа́ем.

Насажде́н на вода́х воздержа́ния, / яви́лся еси́, блаже́нне, розга́, о́тче, благоцвету́щая, / благоче́стия гро́зды произнося́щая.

Богородичен: Под ле́том быва́ема, / от Отца́ безле́тно возсия́вша, / Богома́ти нам родила́ еси́, / Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ , от лица Твоего Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих, пути моя направи, молюся.

Погаси́в вся стра́сти, / росо́ю подвиго́в твои́х, о́тче блаже́нне, / оби́льно возже́г огне́м любве́ и ве́ры, / воздержа́ния свети́льник и просвеще́ние безстра́стия, / и дне сын был еси́.

Ве́ры грозд, Боже́ственным земледе́лием твои́м, о́тче, воспита́л еси́, / и в точи́ла вложи́л еси́, / и возде́лал еси́ труды́ обуче́ния, / и ча́шу испо́лнь духо́вную воздержа́ния, / весели́ши сердца́ ста́да твоего́.

Претерпе́в до́бре прило́ги и я́звы проти́вных враго́в, / яви́лся еси́ столп терпе́ния, / утвержда́я ста́до твое́ па́лицею Боже́ственною, / на па́жити воздержа́ния, / и на воде́ воспитова́я, блаже́нне.

Богородичен: Ре́чем Твои́х усте́н, Всечи́стая, после́дующе, Тя ублажа́ем, / с Тобо́ю бо вои́стинну / вели́чия сотвори́вый Госпо́дь возвели́чи Тя, / и и́стинную Бо́жию Ма́терь, / Рожде́йся из чре́ва Твоего́ показа́.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Прия́л еси́ в души́ Боже́ственное бога́тство Ду́ха, / непоро́чную моли́тву, чистоту́, / че́стность, бде́ние всегда́шнее, воздержа́ния труды́, / и́миже дом позна́лся еси́ Бо́жий.

Вещества́ е́же до́ле, прему́дре, прете́кл еси́ ху́дость, / невеще́ственною же моли́твою ум воспери́в, / и вы́шняго упокое́ния яви́лся еси́ насле́дник, / соверше́нства ра́ди жития́.

По́тами по́стническими / у́глие стрел вра́жиих угаси́л еси́ вои́стинну, / и огнь ве́ры возсия́в, / попали́л еси́ неве́рия, ересе́й шата́ния.

Богородичен: Возсия́ от Сио́на вы́шняго благоле́пие, / предложе́нием пло́ти по соедине́нию неизрече́нному, / из Тебе́, Неискусобра́чная, обложе́нное, и мир просвети́.

Кондак, глас 4.
Подобен: Яви́лся еси́ днесь:

На высоте́ Госпо́дь воздержа́ния и́стинна тя положи́, / я́коже звезду́ неле́стную, световодя́щую концы́, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.

Икос: Дом Бо́жий я́ко вои́стинну, / самаго́ себе́ соде́лал еси́, о́тче, / боже́ственными твои́ми доброде́тельми, / я́ве украси́в я́ко зла́то све́тлое, / ве́ру, наде́жду и любо́вь и́стинную, / Боже́ственныя зако́ны излага́я, / воздержа́нием обучи́вся я́ко безпло́тный, / ра́зум, му́жество, целому́дрие стяжа́в, / смире́ние, и́мже возне́слся еси́. / Те́мже и просвети́лся еси́ / моли́твами непреста́нными, / и небе́сная прия́л еси́ селе́ния, / наста́вниче Иоа́нне, о́тче наш.

Песнь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше о́троцы, / в Вавило́не иногдá, / ве́рою Тро́ическою плáмень пе́щный попрáша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

На зла́це вы́шняго ца́рствия, / ста́до о́тче воспита́л еси́ / и жезло́м догма́т зве́ри отгна́в ересе́й, воспе́л еси́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

В го́рний вшел еси́ и неве́стнический черто́г Ца́рства Христо́ва, / оде́ждею облече́н досто́йною зва́вшаго, / в не́мже и возле́гл еси́, вопия́: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Невла́жная грехми́, река́ яви́лся еси́ воздержа́ния о́тче, / по́мыслы потопля́я, и скве́рну очища́я, вопию́щих ве́рою: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Богородичен: Из чре́ва Твоего́ про́йде воплоти́выйся, Де́во, всех Госпо́дь: / те́мже Тя Богоро́дицу му́дрствующе правосла́вно, Сы́ну Твоему́ зове́м: / оте́ц на́ших Бо́же благослове́н еси́.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, / Его́же пою́т во́и А́нгельстии, / хвали́те и превозноси́те во вся ве́ки.

Столп тя одушевле́нный я́ко вои́стинну, / и о́браз воздержа́ния о́тче стяжа́вше, / вси твою́ па́мять почита́ем, Иоа́нне.

Мно́жество ра́дуется мона́хов, / и лику́ет преподо́бных собо́р и пра́ведных, / вене́ц бо досто́йно с ни́ми прия́л еси́.

Укра́шен доброде́тельми, / в неве́стник неизрече́нныя сла́вы соше́л еси́, / песнь воспева́я Христу́ во ве́ки.

Богородичен: По́мощи я́же от Тебе́ тре́бующия не пре́зри, Де́во, / пою́щия и превознося́щия Тя во ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м, людие, Богородицу, огнь Божества приимшую во чреве неопально, песньми величаем.

Врач боля́щих в прегреше́ниих, от Бо́га, блаже́нне, / губи́тель же яви́лся еси́ и прогони́тель лука́вых духо́в, / те́мже тя ублажа́ем.

Зе́млю, я́коже тли жили́ще, оста́вил еси́, о́тче, / и в земли́ всели́лся еси́ кро́тких и с ни́ми весели́шися, / Боже́ственныя наслажда́яся сла́дости.

Днесь день пра́зднственный, / вся бо созыва́ет мона́шествующих стада́, в лик духо́вный, / на трапе́зу и снедь нетле́нныя жи́зни.

Богородичен: В Тебе́ всели́вся, Всенепоро́чная, / пре́жде родонача́льники злонра́вно прельсти́вшаго человекоуби́йцу Низложи́вый, / роди́ся и вся ны спасе́.

Ексапостиларий преподобнаго.
Подобен: Жены́ услы́шите:

Ми́ра благостра́стия, я́коже вре́днаго уклони́лся еси́, / и безбра́шием плоть увяди́в, / обнови́л еси́ души́ кре́пость, преподо́бне, / и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, пресла́вне. / Те́мже не преста́й моля́ся о нас, Иоа́нне.

Богородичен: Госпо́дственно Богоро́дицу Тя испове́дуем, Влады́чице, Тобо́ю спасе́ни, / и́бо Бо́га родила́ еси́ неизрече́нно, разо́ршаго Кресто́м смерть, / к Себе́ же привле́кшаго преподо́бных собо́ры, / с ни́миже Тя восхваля́ем, Де́во.

Оценка 3.3 проголосовавших: 31
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here