Яко свят еси боже наш

Детально: яко свят еси боже наш - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Оглавление [Показать]

Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Ибо Ты Свят, Боже наш, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда и во веки веков.

Хор:  Аминь.  

Во время пения хором Трисвятого священнослужители также читают Трисвятое трижды (во время пения “Елицы” или “Кресту Твоему” читать надлежит эти песнопения), благоговейно совершая при этом троекратное поклонение пред престолом, после чего диакон, обращаясь к священнику, говорит ему: «Повели, владыко»; целует престол и отходит через южную (правую) сторону престола к горнему месту, становясь там лицом к молящимся. Священник также целует престол и отходит к горнему месту, произнося: «Благословен Грядый во имя Господне». Диакон обращается к приходящему священнику с словами: «Благослови, владыко, горний престол». Священник, благословляя горнее место, говорит: «Благословен еси на Престоле славы Царствия Твоего, седяй на херувимех, всегда, ныне и присно, и во веки веков». И становится с южной стороны престола также лицом к молящимся.

Трисвятое:

Этот стих вместе с “Аллилуиа” поется в воспоминание обычая Древней Церкви совершать таинство Крещения оглашенных в эти дни.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (трижды).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Святый Безсмертный, помилуй нас.

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

 Во дни Рождества Христова, Крещения Господня, неделю Пасхи и Святой Троицы вместо Трисвятого поется:

Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся. Аллилуиа.

Все вы, во Христа крестившиеся, во Христа облеклись (стали Ему подобными). Аллилуиа.

Так поется потому, что в древности оглашенные принимали Таинство Крещения преимущественно в эти дни.

В конце пения Трисвятого, когда предстоятель стоит на горнем месте, чтец получает от него благословение на чтение Апостола . Молящиеся доизываются в это время к слушанию Апостола, затем Евангелия особыми возглашениями. Посвященный в стихарь читает Апостол на амвоне, иной чтец – за амвоном

Диакон: Вонмем

Священник: Мир всем.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость

Чтец: Прокимен (например, воскресный 1-го гласа: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя)

Прокимном (греч. – “предлежащий”) называется краткий стих, предшествующий чтению Священного Писания и взятый обычно из стихов псалма, применительно к суточному или праздничному богослужению; он указывает на содержание последующего чтения или на сущность праздника.

Хор: повторяет прокимен

Диакон: Премудрость.

Чтец: К Римляном Послания святаго апостола Павла чтение, .

Диакон: Вонмем.

Чтение апостола:

Если Апостол читается из Деяний апостолов, то он предваряется словами: “Во дни оны…”; если же из посланий апостола Павла к Церквам, то начинается словом: “Братие…”; если-из Пастырских его посланий, то: “Чадо Тимофее…” или “Чадо Тите…”; если из Соборных посланий, то большей частью: “Возлюбленнии…”, иногда “Братие…”

Во время чтения Апостола и пения аллилуиария диакон, взяв кадильницу и получив благословение на каждение от священника, кадит престол, алтарь, иконостас, а также священника, затем читающего Апостол, лик (хор) и всех молящихся. Для каждения иконостаса, затем чтеца и молящихся диакон выходит из алтаря царскими вратами это каждение фимиама совершается в знаменование благодати Святаго Духа, которая сводит в сердца молящихся, с благоговением слушающих слово Божие. По утвердившейся практике каждение совершается во время чтения самого Апостола. Но правильней кадить на аллилуиарии, который является своего рода прокимном к Евангелию. Поэтому и возглашать стихи аллилуиарии петь “Аллилуиа” надлежит возгласно и торжественно. Как перед чтением Апостола поется прокимен, так пред чтением Евангелия на литургии поется “Аллилуиа”. “Аллилуиа” есть песнь, прославляющая Господа и возвещающая о пришествии Его на землю.

Священник во время чтения Апостола сидит с южной стороны горнего места как равный апосталам по благодати учительства.

Священник: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Диакон: Премудрость.

Чтец: аллилуиарий

Хор: Аллилуиа (трижды)

Перед чтением Евангелия священник молится:

Возсияй в сердцах наших, Человеколюбче Владыко, Твоего богоразумия нетленный Свет, и мысленныя наша отверзи очи, во евангельских Твоих проповеданий разумение; вложи в нас и страх блаженных Твоих заповедей, да плотския похоти вся поправше, духовное жительство пройдем, вся, яже ко благоугождению Твоему, и мудрствующе, и деюще.

Зажги в наших сердцах, Человеколюбивый Владыка, вечный Свет Твоего богопознания и отверзи очи нашего ума к уразумению Твоих евангельских учений; вложи в нас и страх Твоих блаженных заповедей, чтобы мы, преодолев плотские похоти, вели духовную жизнь, думая и совершая все к Твоему благоугождению.

Ты бо еси просвещение душ и телес наших, Христе Боже, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ибо Ты просвещение наших душ и тел, Христе Боже, и Тебе славу возносим, с Безначальным Твоим Отцом и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и всегда и во веки веков. Аминь.

Диакон:

Благослови, владыко, благовестителя святаго апостола и евангелиста (имя евангелиста).

Благослови, владыка, возвещающего благовестие святого апостола и евангелиста (имя евангелиста).

Священник (благословляя):

Бог, молитвами святаго, славнаго, всехвальнаго апостола и евангелиста (имя), да даст тебе глагол, благовествующему силою многою, во исполнение Евангелиа Возлюбленнаго Сына Своего, Господа нашего Иисуса Христа.

Бог по молитвам святого, славного, всехвального апостола и евангелиста (имя), да даст тебе слово благовествовать с великой силой, для исполнения Евангелия Сына Своего Возлюбленного, Господа нашего Иисуса Христа.

С этими словами он передает диакону Евангелие и снова отходит к горнему месту. Диакон, сказав: Аминь, поклоняется Евангелию и, принимая Евангелие из рук священника, целует руку священника. Евангелие диакон обносит вокруг престола чрез горнее место (на горнем месте он останавливается и подает Евангелие для целования предстоятелю) и царскими вратами выносит на амвон, где для чтения Евангелия поставляется аналой. На амвоне диакон полагает Евангелие на левое плечо, правой рукой постилает на аналое конец ораря, полагает на него Евангелие и раскрывает его. Перед диаконом, несущим Евангелие, идет свещеносец со свечой и становится с ней у аналоя, а хор заканчивает аллилуиарий.

Диакон:  Аминь. 

За чтением Апостола следует чтение на амвоне Евангелия, изображаюшее проповедь Самого Господа Иисуса Христа народу. Зажженная свеча знаменует свет евангельского учения.

Священник:

Премудрость, прости, услышим Святаго Евангелиа. Мир всем.

Премудрость, станьте благоговейно, услышим Святое Евангелие. Мир всем.

Хор:

И духови твоему.

И духу твоему.

Диакон: От (имя) Святаго Евангелиа чтение. 

Хор:  Слава Тебе, Господи, слава Тебе. 

Священник:

Вонмем.

Будем внимать

Пред чтением Евангелия священнослужители снимают скуфьи, камилавки и митры; надевают же их по прочтении Евангелия и остаются в них до начала Херувимской песни. Затем снова надевают во время произнесения диаконом ектений “Прости, приимше…” и остаются в них до конца литургии (кроме времени чтения заамвонной молитвы).

Чтение Евангелия:

По окончании чтения Евангелия диакон целует его, закрывает, берет его и орарь с аналоя (тремя перстами правой руки), подносит Евангелие к царским вратам и передает его священнику, целуя его руку. Священник, приняв Евангелие, целует его и поставляет на горней стране престола, выше антиминса. Далее он благословляет свещеносца, и закрываются царские врата

(По окончании чтения) Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. 

Сугубая ектения:

Диакон:

Рцем вси от всея души, и от всего помышления нашего рцем.

Скажем все от всей души и от всего помышления нашего скажем.

Хор: Господи, помилуй.

Господи Вседержителю, Боже отец наших, молимтися, услыши и помилуй.

Господи Вседержитель, Боже отцов наших, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Хор: Господи, помилуй.

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молимтися, услыши и помилуй.

Помилуй нас, Боже, по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Хор: Господи, помилуй .

Еще молимся о Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Кирилле, и о Экзархе его Господине нашем Высокопреосвященнейшем Митрополите Филарете и всей во Христе братии нашей.

Еще молимся о Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Кирилле и о Экзархе его, Господине нашем, Высокопреосвященнейшем Митрополите Филарете, и всех во Христе братьях наших.

Еще молимся о богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о богохранимой стране нашей, властях и воинстве ее, чтобы прожить нам тихую и безмолвную жизнь во всяком благочестии и чистоте.

Еще молимся о братиях наших, священницех, священномонасех, и всем во Христе братстве нашем.

Еще молимся о братиях наших, священниках, священномонахах и всем во Христе братстве нашем.

Еще молимся о блаженных и приснопамятных создателех святаго храма сего, и о всех преждепочивших отцех и братиях, зде лежащих и повсюду православных.

Еще молимся о блаженных и всегда памятных создателях этого святого храма, о всех ранее умерших отцах и братьях, здесь и повсюду погребенных православных.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, братии святаго храма сего.

Еще молимся о милости, жизни, мире, здоровье, спасении, Божием посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, прихожан этого святого храма.

Еще молимся о плодоносящих и добродеющих во святем и всечестнем храме сем, труждающихся, поющих и предстоящих людех, ожидающих от Тебе великия и богатыя милости.

Еще молимся о приносящих пожертвования на богослужебные нужды и о украшающих храм или жертвующих на поддержание благолепия в святом и всечестном храме этом, несущих труды, поющих и предстоящих людях, ожидающих от Тебя великих и богатых милостей.

Священник:

Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Ибо Ты Милостивый и Человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда и во веки веков.

Хор:  Аминь. 

Во все дни церковного года (кроме воскресных дней, двунадеcятых и храмовых праздников) после сугубой ектений читается ектения о усопших, при открытых царских вратах (есть обычай чтения ее с кадилом в руке у священника или диакона) Церковный Устав допускает произношение заупокойной ектений только в те дни, когда разрешено “приношение о усопших”, т. е. не в праздники и не в воскресные дни.

Диакон:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молимтися, услыши и помилуй.

Помилуй нас Боже, по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Еще молимся о упокоении душ усопших рабов Божиих (имена) и о еже проститися им всякому прегрешению, вольному же и невольному.

Еще молимся об упокоении душ усопших рабов Божиих и о том, чтобы простилось всякое их прегрешение вольное и невольное.

Яко да Господь Бог учинит души  их, идеже праведнии упокояются.

Да определит Господь Бог души их там, где упокоены праведные.

Милости Божия, Царства Небеснаго и оставления грехов их у Христа, Безсмертнаго Царя и Бога нашего, просим.

Милости Божьей, Царства Небесного и оставления грехов их у Христа, Бессмертного Царя и Бога нашего, просим.

Хор:  Подай, Господи.

Диакон:  Господу помолимся.

Хор:  Господи помилуй.

Священник молится тихо:

Боже духов и всякия плоти, смерть поправый и диавола упразднивый, и живот миру Твоему даровавый! Сам, Господи, покой души усопших раб Твоих (имена) в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание; всякое согрешение, содеянное ими словом, или делом, или помышлением, яко Благий Человеколюбец Бог, прости. Яко несть человек, иже жив будет и не согрешит; Ты бо един кроме греха, правда Твоя правда во веки, и слово Твое истина.

Боже духов и всякой плоти, смерть поправший и диавола уничтоживший, и даровавший Своему миру вечную жизнь! Сам, Господи, упокой души усопших раб Твоих в месте светлом, в месте изобильном, в месте покойном, откуда отбежит болезнь, печаль и воздыхание; всякое согрешение, соделанное ими словом, делом или помышлением, прости, как Благой и Человеколюбивый Бог. Потому что нет человека, который жив будет и не согрешит; Ты один только без греха, правда Твоя — правда во веки, и слово Твое — истина.

Священник:

Яко Ты еси воскресение, и живот, и покой усопших раб Твоих (имена), Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

Ибо Ты есть воскресение, жизнь и покой усопших рабов Твоих, Христе Боже наш, и Тебе славу воссылаем с Безначальным Твоим Отцом и Пресвятым, Добрым и Животворящим Духом, ныне и всегда и во веки веков.

Хор:  Аминь.

Царские врата закрываются.

Ектения об оглашенных:

Царские врата закрываются. Далее диакон произносит ектению о оглашенных.

Молитвой о оглашенных священнослужитель просит Господа, чтобы Он огласил словом истины тех, кто еще не вошли в полное общение с Церковью, готовясь к принятию Крещения, чтобы открыл им слово Евангелия, присоединил их к Святой Своей Церкви, помиловал и сохранил Своею благодатию.

Молитвы о оглашенных имеют отношение и к верным: они внушают и им проверить свою совесть, достойны ли они присутствовать в храме и молитвенно участвовать в совершении литургии верных.

Диакон:

Помолитеся, оглашеннии, Господеви.

Помолитесь, оглашенные, Господу.

Вернии, о оглашенных помолимся, да Господь помилует их.

Верные, за оглашенных помолимся, чтобы Господь помиловал их.

Огласит их словом истины.

Да огласит их словом истины.

Открыет им Евангелие правды.

Да откроет им Евангелие правды.

Соединит их Святей Своей, Соборней и Апостольстей Церкви.

Да присоединит их к Своей Святой Соборной и Апостольской Церкви.

Спаси, помилуй, заступи и сохрани их, Боже, Твоею благодатию.

Спаси, помилуй, огради и сохрани их, Боже, Твоею благодатью.

Оглашеннии, главы ваша Господеви приклоните.

Оглашенные, головы ваши Господу преклоните.

Хор:  Тебе, Господи.

Священник тихо читает молитву:

Молитва об оглашенных

Господи Боже наш, Иже на высоких живый и на смиренныя призираяй, Иже спасение роду человеческому низпославый, Единороднаго Сына Твоего и Бога, Господа нашего Иисуса Христа! Призри на рабы Твоя оглашенныя, подклоньшия Тебе своя выя, и сподоби я во время благополучное бани пакибытия, оставления грехов и одежди нетления, соедини их Святей Твоей, Соборней и Апостольстей Церкви и сопричти их избранному Твоему стаду.

Господи Боже наш, на высотах живущий и на смиренных взирающий, ниспославший роду человеческому Спасение, Единородного Сына Своего и Бога, Господа нашего Иисуса Христа! Воззри с любовью на рабов Твоих оглашенных, склонивших перед Тобою головы, удостой их во время благопотребное купели возрождения, оставления грехов и одежды нетления. Присоедини их к Святой Твоей, Соборной и Апостольской Церкви и причисли их к избранному Твоему стаду.

Священник:

Да и тии с нами славят пречестное и великолепое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Чтобы и они с нами прославляли Твое Пречестное и величественное имя, Отца и Сына и Святого Духа, ныне и всегда и во веки веков.

В Служебнике после возгласа “Да и тии с нами…” есть указание: “Священник простирает антиминс”, т. е. открывает верхнюю, оставшуюся еще не раскрытой часть антиминса. По принятой в настоящее время практике, илитон и три стороны антиминса раскрываются во время сугубой ектений – при прошении о властях церковных, верхняя же сторона открывается на ектений о оглашенных – при прошении “Открыет им Евангелие правды”, а во время возгласа “Да и тии с нами…” священник делает губкой (находящейся в антиминсе) крест над антиминсом и, поцеловав губку, отлагает ее в верхний правый угол антиминса, а затем целует антиминс.

Хор:  Аминь. 

Диакон:

Елицы оглашеннии, изыдите; оглашеннии, изыдите; елицы оглашеннии изыдите. Да никто от оглашенных, елицы вернии, паки и паки миром Господу помолимся.

Кто оглашенные, выйдите; оглашенные, выйдите; кто оглашенные, выйдите. Чтобы никто из оглашенных, а кто верные, еще и еще в мире Господу помолимся.

Литургия верных

Литургией верных называется третья, самая важная часть литургии, на которой Честные Дары, приготовленные на проскомидии, силою и действием Святого Духа прелагаются в Тело и Кровь Христовы и возносятся в спасительную для людей жертву Богу, а затем преподаются верным для причащения. Эта часть литургии получила название литургии верных оттого, что присутствовать при ее совершении и приступать к причащению Святых Тайн могут только верные, то есть лица, принявшие православную веру чрез Крещение и оставшиеся верными обетам, данным при Крещении. На литургии верных воспоминаются страдания Господа Иисуса Христа, Его смерть, погребение, Воскресение, Вознесение на небо, седение одесную Бога Отца и второе славное пришествие на землю.

Хор:   Господи, помилуй.

Диакон:

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатью.

Хор:   Господи, помилуй.

Диакон: Премудрость.

Священник молится про себя (Молитва верных первая):

Благодарим Тя, Господи Боже сил, сподобившаго нас предстати и ныне святому Твоему Жертвеннику и припасти ко щедротам Твоим о наших гресех и о людских неведениих. Приими, Боже, моление наше, сотвори ны достойны быти, еже приносити Тебе моления и мольбы и Жертвы Безкровныя о всех людех Твоих; и удовли нас, ихже положил еси в службу Твою сию, силою Духа Твоего Святаго неосужденно и непреткновенно в чистем свидетельстве совести нашея призывати Тя на всякое время и место. Да, послушая нас, милостив нам будеши во множестве Твоея благости.

Господи Боже сил! Благодарим Тебя, удостоившего нас и теперь предстать перед святым Твоим Престолом и припасть к Твоему милосердию с молитвою о наших грехах и заблуждениях народа. Прими, Боже, наше моление, сделай нас достойными приносить Тебе моление и мольбы и Жертвы Бескровные за всех людей Твоих, и нас, которых Ты поставил на это служение, сделай способными силой Духа Твоего Святого без осуждения и преткновений в чистом свидетельстве нашей совести призывать Тебя во всякое время и на всяком месте, чтобы выслушав нас, Ты был милостив к нам во множестве Своей благости.

Священник:

Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

Ибо подобает Тебе слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда и во веки веков.

Хор:  Аминь.

Сокращенная великая ектения:

Диакон:

Паки и паки миром Господу помолимся.

Еще и еще в мире Господу помолимся.

О свышнем мире и спасении душ наших Господу помолимся.

О мире, который дается свыше, и о спасении душ наших Господу помолимся.

О мире всего мира, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех Господу помолимся.

О мире всего мира, о твердом стоянии святых Божиих церквей, о соединении всех в согласии и любви Господу помолимся.

О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

О святом храме этом и о всех, с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в него, Господу помолимся.

О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

О избавлении нас от всякой скорби, гнева и нужды Господу помолимся.

Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоей благодатью.

Священник тихо читает молитву (Молитва верных вторая):

Паки и многажды Тебе припадаем и Тебе молимся, Благий и Человеколюбче, яко да, призрев на моление наше, очистиши наша души и телеса от всякия скверны плоти и духа, и даси нам неповинное и неосужденное предстояние святаго Твоего Жертвенника. Даруй же, Боже, и молящимся с нами преспеяние жития, и веры, и разума духовнаго. Даждь им, всегда со страхом и любовию служащим Тебе, неповинно и неосужденно причаститися Святых Твоих Таин, и Небеснаго Твоего Царствия сподобитися.

Снова и многократно к Тебе прибегаем и Тебе молимся, Благой и Человеколюбивый Боже, чтобы, взглянув на моление наше, Ты очистил наши души и тела от всякой нечистоты телесной и духовной и даровал нам неповинное и неосужденное предстояние перед святым Твоим Жертвенником. Даруй же, Боже, и молящимся с нами успехов в жизни, в вере и в духовном познании. Дай тем, кто всегда со страхом и любовью служит Тебе, неповинно и неосужденно причаститься Святых Твоих Тайн и Небесного Твоего Царствия удостоиться.

Диакон:  Премудрость.

Благоговейно поклоняется и входит в алтарь северной дверью.

Священник:

Молитвословия пред утренней трапезой

Якоже пред началом коегождо молитвословия полагаем три поклона, глаголюще:

Бо́же, ми́лостив бу́ди мне, гре́шному. (Поклон.)

Созда́вый мя, Го́споди, поми́луй мя. (Поклон.)

Без числа́ согреши́х, Го́споди, поми́луй и прости́ мя, гре́шнаго. (Поклон.)

Посем молитва пред трапезой:

О́чи всех на Тя, Го́споди, упова́ют, и Ты дае́ши им пи́щу во благовре́мении. Отверза́еши Ты ще́друю ру́ку Твою́ и исполня́еши вся́кое живо́тно благоволе́ния.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.

Христе́ Бо́же, благослови́ я́стие и питие́ рабо́м Твои́м, я́ко свят еси́ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ами́нь.

По окончании трапезы:

Благодари́м Тя, Христе́ Бо́же наш, я́ко насы́тил еси́ нас земны́х Твои́х благ, не лиши́ нас и небе́снаго Твоего́ Ца́рствия: но я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, мир дая́ им, прииди́ и к нам, и спаси́ нас.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.

С на́ми Бог, Свое́ю благода́тию и человеколю́бием, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ами́нь.

Молитвословия пред дневной трапезой

Глаголем три вышереченныя молитвы с поклоны. Таже:

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.

Христе́ Бо́же, благослови́ я́стие и питие́ рабо́м Твои́м, я́ко свят еси́ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ами́нь.

По окончании трапезы:

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди, Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Благодари́м Тя, Христе́ Бо́же наш, я́ко насы́тил еси́ нас земны́х Твои́х благ, не лиши́ нас и небе́снаго Твоего́ Ца́рствия: но я́ко посреде́ ученико́в Твои́х прише́л еси́, Спа́се, мир дая́ им, прииди́ и к нам, и спаси́ нас.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.

Благослове́н Бог, ми́луяй и пита́яй нас от свои́х бога́тых даро́в, Свое́ю благода́тию и человеколю́бием, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ами́нь.

Молитвословия пред иными трапезами

Глаголем три вышереченныя молитвы с поклоны. Таже:

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.

Христе́ Бо́же, благослови́ я́стие и питие́ рабо́м Твои́м, я́ко свят еси́ всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ами́нь.

По окончании трапезы поем: Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, / Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м / и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, / без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, / су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, трижды. Благослови́.

С на́ми Бог, Свое́ю благода́тию и человеколю́бием, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Ами́нь.

Молитва Трисвятого пения.

«Боже Святый, Иже во святых почиваяй (Ис. 57:15),  Иже Трисвятым гласом от Серафимов воспеваемый (Ис. 6:2),  и от Херувимов (Пс. 79:2)  славословимый, и от всякия Небесныя Силы покланяемый: Иже от небытия во еже быти приведый всяческая (Прем. 1:14),  создавый человека по образу Твоему и по подобию (Быт. 1:26)  и всяким Твоим дарованием украсивый: даяй просящему премудрость и разум (2 Пар. 1:10)  и не презираяй согрешающаго, но полагаяй на спасение покаяние: сподобивый нас, смиренных и недостойных раб Твоих, и в час сей стати пред славою (Иуд. 24)  Святаго Твоего Жертвенника, и должное Тебе поклонение и славословие приносити: Сам, Владыко, приими и от уст нас грешных Трисвятую песнь и посети ны благостию Твоею: прости нам всякое согрешение, вольное же и невольное, освяти наша душы и телеса, и даждь нам в преподобии служити Тебе вся дни живота нашего (Лк. 1:75),  молитвами Святыя Богородицы и всех святых, от века Тебе благоугодивших».

Молитва эта заканчивается возгласом: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков».

Молитва читается священником во время пения тропарей. Она находится в непосредственной логической связи с идеей входа и молитвой входа, в которой говорится о сослужении со священником и самих Небесных Сил. В служебнике сказано, чтобы диакон при пении последнего тропаря взял у иерея благословение со словами «Благослови, владыко, время Трисвятаго». Священник преподает ему благословение словами возгласа «Яко свят еси…» до слов «ныне и присно». После этого диакон, по указанию нашего служебника, произносит: «Господи, спаси благочестивыя, и услыши ны», обратившись к народу, и затем «наводит» от иконы Спасителя «ко вне стоящым» со словами «и во веки веков».

Иерусалимский литургикон предваряет эту молитву диаконским «Господу помолимся», на что иерей произносит возглас, так же, как и по нашему служебнику, но, заканчивая молитву, священник еще раз, про себя, говорит и слова возгласа.

Булгаков предписывает  и священнику, служащему без диакона, произносить слова «Господи, спаси благочестивыя…», ссылаясь на то, что, по свидетельству А. Н. Муравьева, в Константинополе Патриарх сам произносит эти слова. Следует заметить, что этот возглас диакона имеет свое происхождение из церемониала византийской царской службы, когда на ней присутствовали и цари, к которым и относилось это «спаси благочестивыя», т. е. благочестивые цари. Это перешло и в наши служебники. По-видимому, свидетельство Муравьева только подтверждает древнюю традицию Византии, сохранившуюся, как пережиток, и теперь в патриаршей службе.

Молитва Трисвятого пения имела в былое время и отдельный вариант для литургии Златоуста. Теперешняя была в тексте только литургии святого Василия (по рукописям IX века). Вот текст исчезнувшей молитвы для литургии Златоуста:

«Боже наш, Святе святых, Един свят и во святых почиваяй (Ис. 5:16 ), свят еси, Иже непревосходимую славу в Себе стяжавый: Святый Боже, Иже словом вся составивый: Святый Боже, Егоже четверозрачная животная непрестанным гласом славят: Святый Боже, Иже множествы святых ангел и архангел, трепетом взирати не могущих, покланяемый и славословимый: Святый Боже, Иже многоочитыя Херувимы в немолчном их гласе недреманным оком назирающий и приклоняющий ухо Твое: Святый Боже, на шестокрылых Серафимех седяй и приемляй в плескании крыл их победную песнь поющих: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф: Свят бо еси, Боже наш, Ему же начала, власти и господства на небеси покланяются и Его же на земли человецы воспевают и чтут. Сам, Человеколюбче, приими и от уст нас грешных Трисвятое пение, приносимое от нас и от всего народа Твоего, и низпосли нам богатыя милости и щедроты Твоя молитвами Святыя Богородицы и всех святых, от века Тебе благоугодивших».

Молитва эта кончалась в то время возгласом «Яко свят еси, Боже наш, и во святых почиваеши, и Тебе славу воссылаем…» , тогда как теперь слова «и во святых почиваеши» на этом месте в литургии отсутствуют, a сохранились в соответствующем возгласе на утрене перед чтением Евангелия.

B ответ на этот возглас певцы начинают пение Трисвятого, т. е. «Святый Боже, Святый Крепкий…». Поется это трижды, затем — «Слава и ныне — Святый Бессмертный…», и снова целиком «Святый Боже, Святый Крепкий…» и т. д.

Гимн этот введен в чин литургии довольно поздно; вероятно, во времена Патр. Прокла (434-447) и императора Феодосия II (408-450) и сестры его императрицы Пульхерии.  Он не является, однако, достоянием одной Византийской литургии. У католиков этот гимн поется на Литургии Преждеосвященных Даров, которая, как известно, совершается у них один только раз в году, в Великую Пятницу.

Священнослужители и сами во время пения Трисвятого произносят при троекратном поклонении «Святый Боже». Установился обычай произносить эту молитву с воздетыми руками. Это песнопение, так же, как и всё предшествующее, составляет одно целое и символизирует ангельское служение.

B греческой певческой практике издавна установился весьма оригинальный обычай, как некое дополнение к пению этого священного гимна, a именно: перед пением окончательного «Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас» диакон из царских дверей, a в некоторых местах — псалт, произносит слово ??????? , что должно обозначать усиленное пение или, как говорит часто богослужебный язык, «высочайшим гласом». Вероятно, это было первоначально неким замечанием, поставленным на полях богослужебных нот или какой-либо иной богослужебной книги, и служило указанием певцам петь в последний раз Трисвятое особенно громогласно, сильно; a потом это слово с полей книги перешло в самый текст песнопения, укрепилось в нем, a, главное, в богослужебном сознании певцов, народа и самих священнослужителей и считается теперь неотъемлемой частью священного текста.

B некоторые дни церковного года Трисвятое заменено другими песнопениями, a именно: на праздники Креста, т. е. 1-го августа, 14-го сентября и в Крестопоклонную неделю, т. е. в третье воскресенье Великого Поста, поется певцами и соответственно произносится в алтаре священнослужителями «Кресту Твоему покланяемся, Владыко, и святое Воскресение Твое славим». B день Рождества Христова, Богоявление, в Лазареву субботу, в Великую Субботу, во все дни Пасхи и в Пятидесятницу поется «Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся, аллилуиа». Это является историческим воспоминанием бывшего некогда в Церкви обычая приурочивать крещение оглашенных именно к этим дням церковного года, a в честь этих новокрещаемых и петь вместо «Святый Боже» приведенные слова апостола Павла (Рим. 6:3;  13:14 ). Это является, таким образом, остатком древних «крещальных Литургий», Taufliturgien, о которых нам повествуют древние христианские писатели (святой мученик Иустин Философ и др.). Независимо от этого, молитва Трисвятого пения остается всегда одной и той же.

Следующая глава >

Свящ.: Благословен Бог наш всегда,  ныне и присно, и во веки веков.
Хор:

Аминь. Царю Небесный, Утешителю, Душе истины, Иже везде сый и вся исполняяй, Сокровище благих и жизни Подателю, прииди и вселися в ны, и очисти ны от всякия скверны, и спаси, Блаже, души наша.Затем поем Бог Господь: на глас 3Свящ.: Бог Господь и явися нам, благословен Грядый во имя Господне.

Стих 1. Исповедайтеся Господеви, яко благ, яко в век милость Его.
Стих 2. Обышедше обыдоша мя и именем Господним противляхся им.
Стих 3. Не умру, но жив буду и повем дела Господня.
Стих 4.

Камень, Егоже небрегоша зиждущии, Сей бысть во главу угла, от Господа бысть Сей и есть дивен во очесех наших. Тропарь глас З:Святая блаженная мати Монико, / моли милостиваго Бога, /да прегрешений оставление / подаст душам нашим.

Далее запевы по 3 раза (священник запев, хор повторяет):• Пресвятая Троице, Боже наш, Слава тебе.

• Иисусе сладчайший спаси нас.
• Пресвятая Богородице, спаси нас.
• Святая блаженная мати Монико, моли Бога о нас.
• Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Последи глаголем припев:
Моли Бога о нас, святая блаженная мати Монико / яко мы усердно к тебе прибегаем, // скорой помощнице и молитвеннице о душах наших.

По сем тропари во глас 6:
Еже радуйся. Ангелом приимшая / и рождшая Зиждителя Твоего, // Дево, спасай Тя величающия.

Воспеваем Сына Твоего, Богородице, / и вопием: Пречистая Владычице, // всякия беды избави рабы Твоя.
Недугов, и всяких болезней, / и бед нас свободи, // к священному Твоему покрову прибегающих.
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. / Отца и Сына славословим / и Духа Святаго, глаголюще: // Троице Святая, спаси души наша.
И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. / Неизреченно в последняя заченшая / и рождшая Создателя Твоего, // Дево, спасай Тя величающия.
Милосердия двери отверзи нам, / благословенная Богородице, / надеющиися на Тя, да не погибнем, / но да избавимся тобою от бед: / Ты бо еси спасение // рода христианскаго.

Свящ.: Господу помолимся…

Хор: Господи помилуй
Свящ.: Яко Свят еси Боже наш…
Хор:

Аминь. Ныне наста время, всех освящающее, / и праведный нас ждет Судия, / но обратися, душе, к покаянию, / яко блудница, зовущи со слезами: // Господи, помилуй мя. Водами одождивый, Христе, источник исцелений, / во Всечестнем храме Девы днесь / Твоего благословения окроплением/ отгоняеши недуги немощствующих, // Врачу душ и телес наших.Дева родила еси Неискусобрачная / и Дева пребыла еси, Мати безневестная, / Богородице Марие, // Христа Бога нашего моли спастися нам.Пресвятая Богородице Дево, / рук наших дела исправи / и прощение прегрешений наших испроси, // внегда пети нам ангельское пение:Святый Боже, / Святый Крепкий, / Святый Безсмертный, // помилуй нас (З раза).

И абие прокимен, глас 3:Господь, Просвещение мое, и Спаситель мой, кого убоюся?

Стих. Господь Защититель живота моего, от кого устрашуся?

К Евреем послания святаго апостола Павла чтение:Братие, святяй и освящаемии от Единаго вси, еяже ради вины не стыдится братию нарицати их, глаголя: возвещу имя Твое братии Моей, посреде церкве воспою Тя. И паки: Аз буду надеяся Нань. И паки: се Аз и дети, яже Ми дал есть Бог. Понеже убо дети приобщишася плоти и крови, и Той приискренне приобщися техже, да смертию упразднит имущаго державу смерти, сиречь диавола. И избавит сих, елицы страхом смерти чрез все житие повинни беша работе. Не от Ангел убо когда приемлет, но от Семене Авраамова приемлет. Отнюдуже должен бе по всему подобитися братии, да милостив будет и верен первосвященник, яже к Богу, во еже очистити грехи людския. В немже бо пострада, Сам искушен быв, может и искушаемым помощи.

Аллилуиа, глас 6.
Стих 1. Отрыгну сердце мое слово благо.
Стих 2. Глаголю аз дела моя цареви.

И чтется Евангелие от Иоанна, зачало 14.
Во время оно, взыде Иисус во Иерусалим. Есть же во Иерусалимех в овчей купели, яже глаголется еврейски Вифесда, пять притвор имущи. Тех лежаше множество болящих, слепых, хромых, сухих, чающи движения воды. Ангел бо Господень на всяко лето схождаше в купель возмущаше воду, и иже первее влазяше по возмущении воды, здрав бываше, яцем же недугом одержим бываше.

Также диакон ектению мирную:
Диакон: Миром Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.

Свящ.:  О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О мире всего Mipa, благостоянии святых Божиих церквей, соединении всех, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом входящих в онь, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.: О Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имярек) и о господине нашем (высоко)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) (имярек), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О граде сем (или: о веси сей, или: о святей обители сей), всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных, временех мирных, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О   плавающих,   путешествующих,   недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О еже освятитися водам сим силою и действием, и наитием Святаго Духа, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О еже снизходити на воды сия очистительному Пресущныя Троицы действу, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О еже быти воде сей целительной душ и телес, и всякия сопротивныя силы отгнательней, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О еже бытии воде сей целительной душ и телес, и всякия сопротивныя силы отгнательней, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.: О всех требующих от Бога помощи и заступления, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  О еже просветитися нам просвещением разума, Единосущною Троицею, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  Яко да Господь Бог наш покажет ны сыны и наследники Царствия Своего, воды сея причащением же и кроплением, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.: О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
Хор: Господи, помилуй.
Свящ.:  Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
Хор: Тебе, Господи.
Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.
Хор: Аминь.

Священник же читает молитву:
Приклони, Господи, ухо Твое и услыши ны, Иже во Иордане креститися изволивый и освятивый воды, и благослови всех нас, иже преклонением своея выи назнаменающих работное воображение, и сподоби нас исполнитися освящения Твоего, воды сея причащением, и да будет нам, Господи, во здравие души и тела.

Возглас: Ты бо еси освящение наше, и Тебе славу и благодарение и поклонение возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем, и Всесвятым Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

Хор: Аминь.

Тропарь, глас 1Спаси, Господи, люди Твоя / и благослови достояние Твое, / победы (православным христианам) на сопротивныя даруя // и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство.

И бывает кропление и поем тропарь Гпас 8:
Владычице, приими молитвы раб Твоих // и избави нас от всякия нужды и печали.

По кроплении же ектения сугубая:Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи, помилуй (трижды)
Свящ.: Еще молимся о Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриархе (имярек), и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе) (имярек), и о всей во Христе братии нашей.
Хор: Господи, помилуй (трижды)
Свящ.: Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.
Хор: Господи, помилуй (трижды)
Свящ.: Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и прощении и оставлении грехов рабов Божиих, (имярек, и поминает ихже хощет) и всех православных христиан.
Хор: Господи, помилуй (трижды)
Свящ.: Еще молимся о еже сохранитися граду сему (или веси сей), и святому храму сему (аще же во обители: святей обители сей), и всякому граду и стране, от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани; о еже милостиву и благоуветливу быти благому и человеколюбивому Богу нашему, отвратити всякий гнев на ны движимый, и избавити ны от належащаго и праведнаго Своего прещения и помиловати ны.
Хор: Господи, помилуй. (40)

Свящ.: Ко святой блаженной матери Монике помолимся.

Хор: Святая блаженная мати Моника, моли Бога о нас.

МОЛИТВА
О, святая блаженная мати Монико! Подвигом добрым подвизавшися на земли, восприяла еси на небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтим святую память твою. Ты же, предстоящи Престолу Божию, приими моления наша и ко всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

 Диаион: Премудрость.

Хор: Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем.
Свящ.: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.
Хор: Слава и ныне: Господи, помилуй. (трижды). Благослови.

Священник отпуст:
Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, святых славных всехвальных Апостол, (и святаго, егоже есть храм, и святаг егоже есть день), святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, всех святых, помилует и спасет нас, яко благ и человеколюбец.

Хор: Господи, помилуй. (трижды)

Священник отпуст:
Величаем тя, / святая блаженная мати Монико, / и чтим святую память твою, / ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.

__

Скачать молебен святой Монике Тагастской (.zip, 30 Kb)

Оценка 3.3 проголосовавших: 31
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here