Мирная ектения текст

Детально: мирная ектения текст - со всех открытых источников и разных уголков мира на сайте 1000-molitv.ru для наших уважаемых читателей.

Миром Господу помолимся. Господи, помилуй. О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся. Господи, помилуй. О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся. Господи, помилуй. О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся. Господи, помилуй. О Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе (имя рек), и о Экзархе его Господине нашем Высокопреосвящениейшем Митрополите (имя рек), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся. Господи, помилуй. О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся. Господи, помилуй. О святей обители сей, всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся. Господи, помилуй. О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся. Господи, помилуй. О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся. Господи, помилуй. О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Господи, помилуй. Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Тебе, Господи. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуия, аллилуия, аллилуия. Глас 2. От нощи утренюет дух мой к Тебе, Боже, зане свет повеления Твоя на земли. Аллилуия, аллилуия, аллилуия. Правде научитеся живущии на земли. Аллилуия, аллилуия, аллилуия. Зависть приимет люди ненаказанныя. Аллилуия, аллилуия, аллилуия. Приложи им зла, Господи, приложи зла славным земли.  Аллилуия, аллилуия, аллилуия. Вышния Силы подражающе на земли, победную песнь приносим Ти, Блаже: Свят, Свят, Свят еси, Боже наш, Предстательствы Безплотных Твоих помилуй нас. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу Несозданное Естество, всех Зиждителю, устне наша отверзи, яко да возвестим хвалу Твою, вопиюще: Свят, Свят, Свят еси, Боже наш, молитвами всех святых Твоих помилуй нас. И  ныне и присно и во веки веков. Аминь. От одра и сна воздвигл мя еси, Господи, ум мой просвети и сердце, и устне мои отверзи, во еже пети Тя, святая Троице: Свят, Свят, Свят еси, Боже наш, Богородицею помилуй нас.

МИРНАЯ ЕКТЕНИЯ

Часто мы приходим в храм и нам не понятно, что происходит на службе. Она наполнена разными символами, образами, может быть, мы понимаем отдельные слова, но не понимаем смысла текста. Некоторые говорят: «Нужно упростить службу, чтобы было все понятно». На самом деле мы не будем подделывать христианство под себя, а сами будем подниматься до уровня службы.

В начале литургии произносится Великая ектения или её еще называют Мирная. Слово Ектения означает усиленное моление. Великая – потому что содержит прошения о всем мире.  Она начинается словами

·         Миром Господу помолимся. Что значит миром? Все вместе. Всей дерёвней? Нет.

Это значит в мире со всеми, в мире между собой находясь, Господу помолимся. Люди, которые скандалят и обижены, в этой молитве не имеют права учавствовать.

Мы отвечаем( хор за нас)- Господи помилуй. Что это значит? Не только пощади, но еще и пожалей( как отец).

·         О свышнем мире и о спасении душ наших Господу помолимся.  О мире, который исходит свыше от Бога, чтобы он к нам пришел, мир Св.Духа, когда наступает покой в сердце.

·         О мире всего мира, о благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех Господу помолимся. « о мире всего мира»-т.е. всей вселенной, для всего космоса, чтобы не было ни войн, ни сражений, ни террора. Видите какой объем?! Мы к сожалению приходим на службу, как некоторые говорят, «о своих проблемах подумать». О своих молись на молебне, а на литургии изволь вместе со всеми молится, и тогда, кстати, увидишь решение и своих проблем. Что такое «благостояние св. Божиих церквей»? Речь идет не о благосостоянии, как многие думают, ни о финансовой стороне, ни о церковной кружке,  а чтобы церкви были в благостоянии, во всем мире стояли в благе, не враждовали, стояли в правой вере и в правых делах. «И соединении всех». Т.е об объединении всех христиан, чтобы сектанты, раскольники, римо-католики не пребывали в заблуждении, чтобы вернулись в церковь.

·         О святом храме сем и с верою и благоговением и страхом Божиим входящим в онь…» в онь», т.е в него(в храм) .

·         О Великом Господине… Тут идет прошение о Патриархе, правящем архиерее, «честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем притче и людех Господу помолимся.  Что значит «пресвитерстве»? Пресвитерами называют священников

«притчт»- те, кто служит при церкви, чтецы, певцы, незаменимые алтарники, и о людях, которые стоят в храме.

·         О богохранимой стране нашей, властех и воинстве ея…Мы молимся о властях, по заповеди ап. Павла, сам Бог установил государственную власть, иначе бы был хаос. Сам апостол молился за Нерона, который его казнил.

·         О граде сем, всяком граде, стране и верою живущих в них…Т.е. за наш город, о всех городах мира и за всех тех, кто в вере живет, не просто живет, а в вере.

·         О благорастворении воздуха, о изобилии плодов земных и временех мирных…что значит «о благорастворении»? может быть абсолютно хорошая погода, но при этом в воздухе висит смог, как было прошлым летом.» Благорастворении»- чтобы погодные условия были растворены для нашего здоровья и для всех растений. Чтобы воздух не приносил болезней( например астма).

·         О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их… О тех, кто в морях, путешествует, «недугующих» значит в болезни, «страждущих»-страдающих от террора например, от тяжких работ, «плененных»-кто в тюрьмах, т.е церковь молится о всех людях, которые страдают во всем мире и наша молитва должна охватывать страдающих во всем мире, чтобы поддерживать их.

·         О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды Господу помолимся. Гнева какого? Гнева от Бога на нас приходящего за наши грехи. Вот еще в другоц ектении мы молимся о озлобленных. Что такое «озлобленные»? это те, кто терпит злобу. Кто злобится, гневается, за тех церковь не молится.

·         Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас Боже твоею благодатию. Благодать-несотворенная сила Бога, которая преображает всех нас.

·         Сверхсвятую, сверхчистую, сверхблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Всегда Деву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга и весь живот наш Христу Богу предадим. Так выглядит этот возглас в переводе на русский язык.

В это время священник читает молитву и говорит:

«Господи Боже Наш, которого держава непередаваема словами и слава непостижима, которого милость безмерная и человеколюбие неизреченное, Ты Сам Владыко по материнской любви своей посмотри на нас и на св.храм сей и сотвори снами и с молящимися с нами, излей на нас богатые милости Твои и щедрость Твою…» мы же слышим только последний возглас: «Яко(потому что) подобает Тебе  всякая слава, честь и поклонение…»


По материалам лекций свящ. Даниила Сысоева «О Божественной литургии» 2006 и 2008г.г. mission-center.com

Назад к списку

Вторая часть литургии называется литургией оглашенных. Такое название эта часть службы получила от содержания в ее составе молитвословий, песнопений, священнодействий и поучений, имеющих учительный, огласительный характер. В древней Церкви во время ее совершения могли присутствовать, вместе с верными, и оглашенные, т. е. лица, готовящиеся ко Св. Крещению, а также кающиеся, отлученные от Св. Причастия.

Диакон: Благослови, владыко.

Иерей: Благословено Царство Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Великая ектения

Диакон: Миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О святем храме сем и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе Кирилле, и о Господине нашем Преосвященнейшем митрополите ( или: архиепископе, или: епископе) (имярек), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О граде сем ( или: o веси сей, если в монастыре, то: о святей обители сей), всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Антифоны

Антифоны на литургии бывают трех родов: праздничные, изобразительные и вседневные (будничные). Какие из них поются, определяется на каждый день церковным Уставом. Праздничные антифоны поются в праздники Господни, за исключением Сретения (праздничные антифоны в Неделю ваий, на Пасху, на Вознесение и в День Святой Троицы приведены в главе «Песнопения из служб Триоди цветной»).

Вседневные антифоны положено петь в будни. Чаще всего в воскресные и праздничные дни, поются антифоны изобразительные (псалмы 102, 145 и Блаженны — Мф. 5, 3-12)

Первый антифон

Хор 1-й: Благослови, душе моя, Господа. Благословен еси, Господи. Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя Имя святое Его.

Хор 2-й: Благослови, душе моя, Господа, и не забывай всех воздаяний Его.

Хор 1-й: Очищающаго вся беззакония твоя, исцеляющаго вся недуги твоя.

Хор 2-й: Избавляющаго от истления живот твой, венчающаго тя милостию и щедротами.

Хор 1-й: Исполняющаго во благих желание твое: обновится, яко орля, юность твоя.

Хор 2-й: Творяй милостыни Господь, и судьбу всем обидимым.

Хор 1-й: Сказа пути Своя Моисеови, сыновом Израилевым хотения Своя.

Хор 2-й: Щедр и милостив Господь, долготерпелив и многомилостив.

Хор 1-й: Не до конца прогневается, ниже в век враждует.

Хор 2-й: Не по беззаконием нашим сотворил есть нам, ниже по грехом нашим воздал есть нам.

Хор 1-й: Яко по высоте небесней от земли, утвердил есть Господь милость Свою на боящихся Его.

Хор 2-й: Елико отстоят востоцы от запад, удалил есть от нас беззакония наша.

Хор 1-й: Якоже щедрит отец сыны, ущедри Господь боящихся Его.

Хор 2-й: Яко Той позна создание наше, помяну, яко персть есмы.

Хор 1-й: Человек, яко трава дние его, яко цвет сельный, тако оцветет.

Хор 2-й: Яко дух пройде в нем, и не будет, и не познает ктому места своего.

Хор 1-й: Милость же Господня от века и до века на боящихся Его.

Хор 2-й: И правда Его на сынех сынов, хранящих завет Его, и помнящих заповеди Его творити я.

Хор 1-й: Господь на небеси уготова Престол Свой, и Царство Его всеми обладает.

Хор 2-й: Благословите Господа, ангели Его, сильнии крепостию, творящии слово Его, услышати глас словес Его.

Хор 1-й: Благословите Господа, вся силы Его, слуги Его, творящии волю Его.

Хор 2-й: Благословите Господа, вся дела Его, на всяком месте владычества Его.

Хор 1-й: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Хор 2-й: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Хор 1-й: Благослови, душе моя, Господа, и вся внутренняя моя, имя святое Его. Благословен еси, Господи.

Ектения малая

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Второй антифон

Во время второго антифона зажигается пономарская свеча. Алтарник берёт свечу во время «Единородный Сыне…» и становится с ней на горнем месте.

Хор: Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Хор 1-й: Хвали, душе моя, Господа. Восхвалю Господа в животе моем, пою Богу моему, дондеже есмь.

Хор 2-й: Не надейтеся на князи, на сыны человеческия, в них же несть спасения.

Хор 1-й: Изыдет дух его, и возвратится в землю свою: в той день погибнут вся помышления его.

Хор 2-й: Блажен, емуже Бог Иаковль помощник его, упование его на Господа Бога своего.

Хор 1-й: Сотворшаго небо и землю, море и вся, яже в них.

Хор 2-й: Хранящаго истину в век, творящаго суд обидимым, дающаго пищу алчущим.

Хор 1-й: Господь решит окованныя, Господь умудряет слепцы.

Хор 2-й: Господь возводит низверженныя, Господь любит праведники.

Хор 1-й: Господь хранит пришельцы, сира и вдову приимет, и путь грешных погубит.

Хор 2-й: Воцарится Господь во век, Бог твой, Сионе, в род и род. И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Хор: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Песнь Господу Иисусу Христу

Хор: Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Ектения малая

Диакон: Паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Третий антифон; Блаженны

«Блаженны» положено петь с тропарями, назначенными в этот день церковным Уставом: особыми тропарями на «Блаженных», или тропарями из песней утреннего канон празднику или святому.

Хор 1-й: Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

Хор 2-й, стих 12-й: Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.

Хор 1-й: Блажени плачущии, яко тии утешатся.

Хор 2-й, стих 10-й: Блажени кротции, яко тии наследят землю.

Хор 1-й: Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.

Хор 2-й, стих 8-й: Блажени милостивии, яко тии помиловани будут.

Хор 1-й: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

Хор 2-й, стих 6-й: Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

Хор 1-й: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

Хор 2-й, стих 4-й: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.

Хор 1-й: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на небесех.

Хор: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Хор: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Антифоны вседневные (будничные)

Антифон 1-й Хор 1-й: Благо есть исповедатися Господеви. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Хор 2-й: Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему, Вышний. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Хор 1-й: Возвещати заутра милость Твою, и истину Твою на всяку нощь. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Хор 2-й: Яко прав Господь Бог наш, и несть неправды в Нем. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Хор 1-й: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу: Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Хор 2-й: И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Молитвами Богородицы, Спасе, спаси нас.

Антифон 2-й Хор 1-й: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

Хор 2-й: Господь воцарися, в лепоту облечеся, облечеся Господь в силу, и препоясася. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

Хор 1-й: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

Хор 2-й: Свидения Твоя уверишася зело: дому Твоему подобает святыня, Господи, в долготу дний. Молитвами святых Твоих, Спасе, спаси нас.

Хор: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу.

Хор: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Песнь Господу Иисусу Христу Хор: Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся; распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

Антифон 3-й Хор 1-й: Приидите возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

Хор 2-й: Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему: Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

Хор 1-й: Яко Бог Велий Господь, и Царь Велий по всей земли. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

Хор 2-й: Яко в руце Его вси концы земли, и высоты гор Того суть. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

Хор 1-й: Яко Того есть море, и Той сотвори е, и сушу руце Его создаете. Спаси ны, Сыне Божий, во святых дивен сый, поющия Ти: аллилуиа.

Вход с Евангелием

Вход с Евангелием. Дьякон заходит в алтарь, открывает Царские врата, вместе со священником крестится и целует престол и берёт евангелие, алтарник в этот момент крестится с ними синхронно, кланяется, горнему месту, священнику и в момент перехода священника от престола к горнему месту идёт к северным вратам. Когда священник с диаконом тоже направятся к вратам, открывает дверь и по амвону проходит до царских врат, затем сворачивает к аналою и становится перед ним спиной к народу, когда священник зайдёт в алтарь, алтарник заходит через южные врата. В алтаре понамарь проходит до горнего места, крестится, кланяется горнему месту, священнику и проходит, чтобы поставить свечу на место.

Диакон: Премудрость, про́сти.

Хор: Приидите, поклонимся и припадем ко Христу. Спаси Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия Ти: аллилуиа.

Тропари и кондаки «по входе»

Хор поет тропари и кондаки «по входе», назначенные в этот день церковным Уставом (воскресные тропари и кондаки приведены в главе «Песнопения из служб воскресных», дневные — в главе «Песнопения из служб будничных», общие ликам святых — в главе «Песнопения из служб общих ликам святых», праздничные — в главе «Песнопения из служб праздничных»).

Иерей: Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно.

Диакон: И во веки веков.

Хор: Аминь.

Трисвятое

Хор: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Трижды)

Хор: Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Хор: Святый Безсмертный, помилуй нас.

Хор: Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Бессмертный, помилуй нас.

Прокимен

Дьякону подаётся кадило

Диакон: Вонмем.

Иерей: Мир всем.

Чтец Апостола: И духови твоему. Прокимен. Псалом Давидов, глас..

Произносится один или два прокимна, назначенные в этот день на литургии церковным Уставом (воскресные прокимны со своими стихами приведены в главе «Песнопения из служб воскресных восьми гласов», дневные (будничные) — в главе «Песнопения из служб будничных», из служб Триодей постной и цветной — в главах «Песнопения из служб Триоди постной» и «Песнопения из служб Триоди цветной».

Чтец произносит Прокимен, называя глас его, хор поет прокимен, чтец произносит стих, хор повторяет прокимен, чтец произносит первую половину прокимна, хор поет вторую половину его. Когда Устав назначает два прокимна, первый поется дважды, т. е. чтец: прокимен, хор: прокимен, чтец: стих, хор: прокимен, затем чтец произносит второй прокимен, и хор поет его один раз.

Прокимны и аллилуиарии воскресные на литургии

Глас 1-й: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя.

Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.

Аллилуиа: Бог даяй отмщение мне и покоривый люди под мя.

Стих: Величай спасения царева и творяй милость Христу Своему Давиду и семени его до века.

Глас 2-й: Крепость моя и пение мое Господь. и бысть мне во спасение.

Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя.

Аллилуиа: Услышит тя Господь в день печали, защитит тя имя Бога Иаковля.

Стих: Господи, спаси царя и услыши ны, в оньже аще день призовем Тя.

Глас 3-й: Пойте Богу нашему, пойте пойте Цареви нашему, пойте.

Стих: Вси языцы, восплещите руками, воскликните Богу гласом радования.

Аллилуиа: На Тя, Господи, уповах, да не постыжуся во век.

Стих: Буди ми в Бога Защитителя и в дом прибежища, еже спасти мя.

Глас 4-й: Яко возвеличишася дела Твоя, Господи, вся премудростию сотворил еси.

Стих: Благослови, душе моя, Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.

Аллилуиа: Наляцы и успевай и царствуй, истины ради и кротости, и правды.

Стих: Возлюбил еси правду и возненавидел еси беззконие.

Глас 5-й: Ты, Господи, сохраниши ны и соблюдеши ны от рода сего и во век.

Стих: Спаси мя, Господи, яко оскуде преподобный.

Аллилуиа: Милости Твоя, Господи, во век воспою, в род и род возвещу истину Твою усты моими.

Стих: Зане рекл еси: в век милость созиждется, на небесех уготовится истина Твоя.

Глас 6-п: Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое.

Стих: К Тебе, Господи, воззову, Боже мой, да не премолчиши от мене.

Аллилуиа: Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится.

Стих: Речет Господеви: Заступник мой еси и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него.

Глас 7-й: Господь крепость людем Своим даст Господь благословит люди Своя миром.

Стих: Принесите Господеви сынове Божии, принесите Господеви сыны овни,

Аллилуиа: Благо есть исповедатися Господеви и пети Имени Твоему, Вышний.

Стих: Возвещати заутра милость Твою, и истину Твою на всяку нощь.

Глас 8-й: Помолитеся и воздадите Господеви Богу нашему.

Стих: Ведом во Иудеи Бог, во Израили велие Имя Его.

Аллилуиа: Приидите, возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему.

Стих: Предварим лице Его во исповедании, и во псалмех воскликнем Ему.

Прокимны и аллилуиарии дневные(будничные)

В понедельник, гл. 4-й: Творяй ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный.

Стих: Благослови, душе моя. Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело.

Аллилуиа, гл. 5-й: Хвалите Господа, вси ангели Его, хвалите Его, вся силы Его.

Стих: Яко Той рече, и быша; Той повеле, и создашася.

Во вторник, гл. 7-й: Возвеселится праведник о Господе и уповает на Него.

Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молитися ми к Тебе.

Аллилуиа, гл. 4-й: Праведник яко финикс процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится

Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут.

В среду, гл. 3-й: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем

Стих: Яко призре на смирение рабы Своея, се бо отныне ублажат Мя вси роди.

Аллилуиа, гл. 8-й: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое.

Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии.

В четверг, гл. 8-й: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.

Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.

Аллилуиа, гл. 1-й; Исповедят небеса чудеса, Господи, ибо истину Твою в Церкви святых

Стих: Бог прославляем в совете святых.

В пятницу, гл. 7-й: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.

Стих: Господь воцарися, да гневаются людие.

Аллилуиа, гл. 1-й: Помяни сонм Твой, егоже стяжал еси исперва.

Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение посреди земли.

В субботу, гл. 8-й: Веселитеся о Господе, и радуйтеся, праведнии.

Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония и ихже прикрышася греси.

Заупокойный, гл. 6-й: Души их во благих водворятся.

Аллилуиа, гл. 4-й: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их.

Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь.

Стих: Блажени, яже избрал и приял еси, Господи, и память их в род и род.

Диакон: Премудрость.

Чтец: Деяний святых апостол чтение. Или: Соборнаго послания Петрова чтение. Или: К римляном послания святаго апостола Павла чтение.

Диакон: Вонмем.

Чтение Апостола

Во время чтения апостола, ставится аналой на амвоне для Евангелия. Когда чтение закончится, иерей говорит чтецу: Мир ти.

Чтец: И духови твоему.

Аллилуиа

Диакон: Премудрость.

Чтец: Аллилуиа, глас… Если прислуживает один алтарник, то выносится пономарская свеча и ставится перед аналоем (с Евангелием), если два алтарника то во время пения аллилуя вдвоём подходят на горнее место со свечами, синхронно крестятся, кланяются горнему месту, священнику, друг другу, и выходят на амвон северными и южными вратами, до чтения евангелия стоят лицом к иконостасу, не кланяясь и не крестясь, в начале чтения поворачиваются лицом к евангелию, по окончанию кланяются иконам и заходят теми же вратами в алтарь, также крестятся и кланяются на горнем месте и проходят, чтобы поставить свечи на место. Не забудьте убрать аналой.

Хор поет «Аллилуиа» — трижды на указанный глас, чтец произносит первый стих аллилуиария, хор: «Аллилуиа», чтец произносит второй стих аллилуиария, хор поет в третий раз «Аллилуиа». В богослужебных книгах перед первым стихом аллилуария пишется «Аллилуиа, глас…», а перед вторым — «Стих» (воскресные аллилуиарии приведены в главе «Песнопения из служб воскресных восьми гласов», дневные (будничные) — в главе «Песнопения из служб будничных», аллилуиарии из служб Триодей постной и цветной — в главах «Песнопения из служб Триоди постной» и «Песнопения из служб Триоди цветной».)

Диакон: Благослови, владыко, благовестителя святаго апостола и евангелиста (имя евангелиста).

Иерей, благословляя его, произносит: Бог, молитвами святаго, славнаго, всехвальнаго апостола и евангелиста (имярек), да даст тебе глагол, благовествующему силою многою, во исполнение Евангелиа Возлюбленнаго Сына Своего, Господа нашего Иисуса Христа.

Диакон: Аминь.

Иерей: Премудрость, про́сти, услышим святаго Евангелиа. Мир всем.

Хор: И духови твоему.

Диакон: От (имя) святаго Евангелиа чтение.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Иерей: Вонмем.

Чтение Евангелия

Читается Евангелие. Церковный Устав назначает определенные евангельские чтения на каждый день (евангельские чтения Пресвятой Богородице о общие ликам святых приведены в главе «Песнопения из служб общих ликам святых»).

По окончании чтения хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Выносятся записки о здравии и о упокоении.

Ектения сугубая

Диакон: Рцем вси от всея души, и от всего помышления нашего рцем.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Господи Вседержителю, Боже отец наших, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Диакон: Еще молимся о Великом Господине и Отце нашем Святейшем Патриархе (имярек), и о Господине нашем Преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе ) (имярек), и всей во Христе братии нашей.

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Диакон: Еще молимся о Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте.

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Диакон: Еще молимся о братиях наших, священицех, священномонасех и всем во Христе братстве нашем.

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Диакон: Еще молимся о блаженных и приснопамятных создателех святаго храма сего (если в монастыре: святыя обители сея), и о всех преждепочивших отцех и братиях, зде лежащих и повсюду, православных.

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Диакон: Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, братии святаго храма сего ( если в монастыре: святыя обители сея).

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Диакон: Еще молимся о плодоносящих и добродеющих во святем и всечестнем храме сем, труждающихся, поющих и предстоящих людех, ожидающих от Тебе великия и богатыя милости.

Хор: Господи, помилуй. (Трижды)

Иерей: Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Ектения заупокойная

Диакон: Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

Хор: Господи помилуй. (трижды).

Диакон: Еще молимся о упокоении душ усопших рабов Божиих (имена) и о еже проститися им всякому прегрешению, вольному же и невольному.

Хор: Господи помилуй. (трижды).

Диакон: Яко да Господь Бог учинит души их, идеже праведнии упокояются.

Хор: Господи помилуй. (трижды).

Диакон: Милости Божия, Царства Небеснаго и оставления грехов их у Христа, Безсмертнаго Царя и Бога нашего, просим.

Хор: Подай, Господи.

Диакон: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Иерей: Яко Ты еси воскресение, и живот, и покой усопших раб Твоих (имена рек), Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь. Царские врата закрываются.

Ектения об оглашенных

Диакон: Помолитеся, оглашеннии, Господеви.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Вернии, о оглашенных помолимся, да Господь помилует их.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Огласит их словом истины.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Открыет им Евангелие правды.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Соединит их Святей Своей, Соборней и Апостольстей Церкви.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Спаси, помилуй, заступи и сохрани их, Боже, Твоею благодатию.

Хор: Господи, помилуй.

Диакон: Оглашеннии, главы ваша Господеви приклоните.

Хор: Тебе, Господи.

Иерей: Да и тии с нами славят пречестное и великолепое Имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Хор: Аминь.

Диакон: Елицы оглашеннии, изыдите, оглашеннии, изыдите; елицы оглашеннии, изыдите. Да никто от оглашенных, елицы вернии, паки и паки миром Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

Возглашением диакона: «Оглашеннии, изыдите…» заканчивается вторая часть литургии.

мирная ектения текст

Мирная ектения
Предисловие
Почти двадцать лет не решался озвучить это некогда пережитое мной удивительное событие, более других обратившее мою душу к храмовому богослужению. Внимательный православный читатель поймёт, почему я так долго молчал. Причина проста: традиционно к явлениям Святых Ангелов православные относятся с недоверием (и это правильно). От себя же хочу сказать, что это явление не удалило меня от Церкви и не дало мне чувства исключительности. Оно только лишь открыло прежде неведомую мне глубину привычных богослужебных молитв.
Мирная (или великая) ектенья — кто из верующих не слышал её?
Состоит она из двенадцати прошений.
1. Миром Господу помолимся.
2. О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся.
3. О мире всего мира, благостоянии святых Божиих церквей и соединении всех, Господу помолимся.
4. О святем храме сем, и с верою, благоговением и страхом Божиим входящих в онь, Господу помолимся.
5. О Великом Господине и отце нашем, Святейшем Патриархе (имярек), и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе) (имярек), честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве и о всем причте и людех, Господу помолимся.
6. О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея Господу помолимся.
7. О граде сем (или о веси сей), всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помолимся.
8. О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помолимся.
9. О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помолимся.
10. О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся.
11. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию.
12. Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу Нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим.
На службах едва ли кто задумывается о том, что в древности ектеньи не разделялись на отдельные (канонически утвержденные) прошения, но они произносились как цельная импровизированная молитва епископа, которой вторил молящийся народ. Хора как такового не было, но Дух Божий правил и епископом, и людьми. Эти богодухновенные простые времена веры давным-давно прошли. В настоящее время текст прошений в ектеньях утвержден до последней запятой. Считаю это правильным. Но вот двадцать лет назад (весной 1996 года) я думал иначе, пока не произошел со мной удивительный случай, изменивший моё отношении к православному богослужению.
(Примечание автора. В древности из-за малочисленности церкви то, что мы именуем евхаристией, мог совершать только епископ. Обрядовая сторона и тексты богослужений тех времён безнадёжно утрачены.)
Сильно сомневался я в том году в правильности православных обрядов. Многое казалось лишним. А потом почему-то «заклинило» на прошении о «соединении всех Божиих церквей во всём мире». Никак я не мог понять: зачем ввели такое неразумное прошение? Ни дать ни взять — экуменизм какой-то… Спросил у священника — а тот, как нарочно, честно признал, что и сам не знает, о каком и с кем «соединении всех» надо просить во время богослужения. Ответ священника удручил меня. В те годы я был эмоционален и скор на поспешные выводы. Бурча как «паровоз» что-то раздраженное и недовольное себе под нос, я ушел, по обычаю, на прогулку в горячо любимые горы. Горы и уединение почти всегда успокаивали мою душу.
Шёл я в тот день и думал: «Вот где должно быть настоящее православие. Вот где истинная вера — в молитвенном уединении. А в храме что? Диакон скороговоркой читает прошения на службе! Ум не успевает ничего толком расслышать, а не то, что осознанно помолиться о сказанном… Священник не смог объяснить, о каком «соединении всех во всём мире» верующие должны молиться. Священник! То же мне — священник. Да к чему вообще такие службы? Не службы, а насмешка над людьми…»
И вот, во время этих сумрачных мыслей увидел я Ангела, идущего рядом с горной тропой, и сильно удивился. Ворчал недовольно вслух, и вдруг — Ангел!
Оторопел я. Испугался. Замолчал и ничего не мог сказать.
Сила Святого Ангела так властно коснулась меня, что я не то, что внешне, но даже внутренне онемел.
Ангел смотрел на меня.
— Не нравятся порядки в храме?
От стыда я не знал, что ответить…
— Знаешь, почему не нравятся? Потому что сбылось на тебе слово Божие: «Огрубело сердце твоё, ушами с трудом слышишь»
(Примечание автора: дословно Мф.13:15 — «ибо огрубело сердце людей сих и ушами с трудом слышат, и глаза свои сомкнули…»)
Потрясённый его вопросами, я молчал.
— Начало вечерней службы тебе не нравится или же литургии?
«Начало литургии мне не нравилось или начало вечерни? — подумал тогда я про себя. — Да какая разница? Зацепившее меня прошение о «соединении всех церквей» и там, и там есть. Вроде Ангел, а вопрос задаёт пустой». Хотел было сказать ему что-то о начале литургии, но он протяжно запел диаконский возглас её начала. Думаю, так он ответил мне на мои мысли.
Но что это было за пение!!!
«Благослови-и, Влады-ы-ы-ко-о-о….»
Не скажу, что голос его взлетел в Небеса. Нет, он не взлетел, но раскрыл Небо и опустил Его на грешную землю. Ангел поднял правую руку к Небу, один к одному повторяя позу диакона при начале литургии оглашенных, но в руке его не было ораря. Позже я прочитал, что дьяконский орарь символизирует крыло Ангела. Понятное дело, зачем ему нужен был символ, когда невидимые крылья его и так были всегда при нём.
Пение начального возгласа так захватило меня, что я остановился как вкопанный и едва-едва был способен видеть земной мир вокруг. Ум мой раскрылся. Я ясно почувствовал Силу Бога, благословляющую начало литургии, почувствовал Её так ясно и отчётливо, как никогда прежде.
«Благословенно Царство Отца, и Сына, и Святого Духа, ныне и присно, и во веки веков», — на непрерывной исонной ноте раздалось откуда-то сверху…
(Примечание автора: исон — от др.-греч. Ἴσος — ровный, одинаковый, неподвижный.)
Никаких видений при этом я не увидел, но лишь почувствовал Силу Великого Вечного блаженства, изливающегося сверху на землю.
Как ни старался я сдержать себя тогда, но слезы градом полились из моих глаз.
Упав на колени, я бросил рядом с собой заплечную походную сумку с едой. Слезы захватили всю мою душу и всё моё бедное тело. Многое отдал бы я в тот день, чтобы пение это никогда не завершалось, но мне нечего было отдать Богу тогда, да и сейчас нет во мне ничего хорошего. Но как кто-то правильно заметил, «я плохой человек, но то, что я говорю о Боге, правда».
Невозможно передать, как может коснуться души и властно войти в неё голос Бога. Чувствуя Силу Бога, невозможно думать ни о чём земном, но душа делается как безумная и плачет. Я плакал горько. Ясно осознавал недостоинство чувствовать сладость того блаженного Покоя, неожиданно пришёл мне свыше.
Ангел, тем временем, спокойно продолжил петь:
1. Ми-иром Го-осподу-у помо-о-олимся-а-а
Традиционного хорового ответа «Господи помилуй» я ни разу во всё время пения Ангела не услышал, но слова его прошений производили во мне невероятно сильное действие!
Миром…
Ясно открывалось мне, что Богу доходчивее молиться не одному, но с верующими в храме, именно всем миром. Единодушную общую молитву Бог скорее примет, чем молитву одинокую. Не для всех это обязательно — есть ведь и пустынники. Но так было сказано лично мне.
Господу…
В этом слове раскрывалась внутри моей души такая особая любовь и близость к Богу, которую словами вряд ли можно описать. Это было живое чувство, словно Господь был рядом. Жаль, но как бы ни старался, повторить это чувство особой близости к Богу сейчас я уже не могу. То, что было дано тогда, сейчас отнято.
помо-о-олимся-а
Вся душа моя устремлялась ввысь. Молилась как никогда. Ничто не мешало молитве. Думается мне, что это не я молился тогда Богу, но Ангел сам раскрывал внутри меня свои чувства.
2. О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помо-о-олимся.
Продолжал петь Ангел. Я ясно осознавал: если Бог не даст мира свыше, то молиться о своём спасении никто не сможет, и даже не будет думать о молитве. Мир свыше — это всё для человека. Как же ясно я осознавал это тогда!
3. О мире всего мира, благостоянии святых Бо-о-ожиих церквей и соединении всех в Господе помо-о-олимся-а. Пропел Ангел, и тут я всё понял. Ангел добавил в прошение всего лишь одну букву и одну изменил, и всё стало ясным и понятным мне. Соединиться мы должны в Господе, и не с кем попало, но с теми, с кем соединит Сам Господь
4. О святем храме сем, и с верою, благоговением и страхом Бо-о-ожиим входящих в онь, Господу помо-о-олимся. В этом прошении Ангел сделал акцент в трех местах: «о храме сем» — означало грешное тело моей души и храм земной церкви одновременно, «Божием» — значило, что Страх Божий должен быть не выдуманным моей фантазией или моей гордыней, но именно «Божиим», то есть Страх Божий в идеале должен действовать Силой Духа Его в моей душе. Входить же в земной православный храм и в свою душу надо заранее со страхом Божиим. То есть страх Божий надо запасать заблаговременно, не ожидая, пока он появится в храме. Если не следить за собой в мелочах, то ни в храме земном, ни в храме души сердце на молитве не оживёт, но будет пень пнём и гроб гробом…
Ангел не останавливал прошений, чтобы пояснять мне что-то подробнее, но в уме моём всё, что я сейчас описываю так долго и неуклюже, раскрывалось много быстрее обычного.
(5-ое прошение Ангел пропустил)
6. О Богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, Господу помо-о-олимся.
7. О граде сем, всяком граде, стране и верою живущих в них, Господу помо-о-олимся.
8. О благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных и временех мирных, Господу помо-о-олимся.
9. О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных и о спасении их, Господу помо-о-олимся.
10. О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помо-о-олимся.
11. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благода-а-атию.
Размеренно продолжал петь по порядку все прошения Ангел, смотря наверх. И я понимал, что так читать ектенью, как читал её он, я, к сожалению, никогда не смогу. Каждое слово его пения отзывалось внутри меня отчетливо, ясно, с теплотой к Богу необыкновенной. Если бы мы слышали такое пение в храме — ни один человек не удержался бы от многих, облегчающих душу слёз.
Последнее же прошение его: 12. Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу Нашу Богоро-о-одицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предади-и-им… отозвалось во мне так сильно, что я сразу же понял, по чьим молитвам мне было дано услышать это — по молитвам Заступницы нашей Матушки Богородицы. Как же тепло и даже горячо пропел Ангел и особо выделил это слово Богоро-о-одицу!!! До сего дня звучат во мне отзвуки этого голоса — голоса Ангельской любви к Ней.
И тут я впервые услышал голос хора, ответившего положенное: «Тебе-е-е, Господи»
«Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков». (Заключительную молитву священника Ангел пропел исоном сам).
И вот тут со мной опять произошло что-то необычное.
Я отчётливо понял: слава за добрые дела не может принадлежать никому, кроме единого Бога, в Троице славимого. И стало мне так тогда хорошо. Слезы высохли. Боль ушла. На душе было тихо и так покойно, словно душа моя избавилась от всех прежних моих переживаний и страданий.
В тот день я понял: в жизни много можно испытать разной скорби, но если Бог приблизится к тебе хоть на несколько минут, если Бог явит тебе Милость Свою, то в эти минуты ты забудешь все свои горести, все болезни, сколь бы долгими и сложными они ни были.
.
После сказанного
По просьбе читателя, добавляю описание внешнего вида Ангела.
Простое длинное легкое светлое платье с поясом и узкими до запястий рукавами. Никаких узоров и украшений ни на платье, ни на руках, ни на ногах не было. Ноги босые. Лицо более мужское, чем женское. Волос вьющийся синевато-светлый. Глаза грустные. Цвет лица сложно описать. Это как смесь тумана синего и белого. Рот был спокойно сжат, даже когда он говорил. Его пение не сопровождалось движениями губ. Движения спокойные, ровные. Крыльев я не видел.
Вот, пожалуй, и всё.

Пресвятая Богородица, спаси нас.

мирная ектения текст

Написать письмо или оказать помощь автору

Оценка 3.3 проголосовавших: 31
ПОДЕЛИТЬСЯ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here